Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Haarup
#274091
Hey Flatpanels - Jeg har købt mig et HDR tv fra Samsung, jeg har dog et lille problem - Når jeg spiller PS4 pro og starter et HDR kompitabel spil så bliver skærmen sort når HDR slåes til - Så langt så godt

Men mit problem er at hvis jeg dør i spillet og loading screenen starter, så blinker skærmen hvert sekund fra helt sort skærm, til en "tændt" sort skærm, altså jeg kan se baggrundslyset tændes. Det flicker altså kraftigt, jeg tror det er fordi HDR slåes til og fra konstant når spillet loades

Mit spørgsmål går på om dette kan "wear down" skærmen/pixelene hurtigt? Jeg vedhæfter lige et link til en med samme problem, mit skærm gør det så bare hvert sekund;
https://www.youtube.com/watch?v=1JKtX8WSXr0

Jeg har ikke problemer med HDR content via Netflix.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274095
Hmm, ser spøjst ud. Ift. fejlsøgning har du så prøvet et andet HDMI-kabel?

Når det er sagt, så er det min oplevelse, at der stadig er problemer med HDR-samspillet fra PS4 og tv-skærme. Jeg oplever også til tider (på et LG TV), at PS4 Pro skal genstartes da der kommer kortvarige sporadiske udfald i HDR-signalet. Det er dog anderledes end dit problem. Efter genstart kan det virke problemfrit igen i ugevis. Tv-producenterne peger fingeren på Sony PlayStation og omvendt.
Af Haarup
#274096
#1 Jeps, det er det samme. Jeg kan også læse mig til at andre med HDR tv og PS4 oplever problemer, men mit sker heldigvis ikke ingame men den går tilgengæld amok i loadingscreens med at signalet som sagt kommer og og går hver sekund

Tror du det er skadeligt for tv'et at HDR bliver tændt og slukket på den måde?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274098
Levetiden for selve skærmen afhænger typisk af LED-belysningen (men andre komponenter står ofte af før da). Jeg kan sagtens forestille mig, at det tærer på LED-belysningen, hvis den ofte står og slukker og tænder. Der skal dog generelt ret meget til før LED-belysningens intensitet falder i niveau.
Af Haarup
#274099
#3 Ok men det er måske også fordi jeg sammenligner det med at slukke og tænde en lyspærer til den sprænger, jeg tror jeg på samme måde tænker skærmen futter af, af det ..