Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#273947
Rasmus Larsen skrev:It (2017) kan lejes for 9 kr. i denne uge.

4K Dolby Vision.
Jeg lejede It i går aftes med konen. Den originale It har hjemsøgt mine drømme som barn, så den nye har nok for mit vedkommende lidt under et lidt for stort forventningspres.

Min umiddelbare oplevelse er dog, at der er udgivet klart bedre gyserfilm i de seneste år. Jeg synes også, at den er for lang, og så havde jeg lidt svært ved at abstrahere fra, at en af drengene spiller næsten samme karakter i It, som han gør i Stranger Things. Jeg er lidt skuffet.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#273970
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan heller ikke se ræsonnementet i det. En del film er da også gået fra HD -> 4K -> 4K HDR, så det virker underligt, at X-Men og Predator nedgraderes.
Kan man risikere at købte film i 4K pludselig bliver nedgraderet til HD.?
Af Vakri
#273988
Jeg tvivler på at det går begge veje, ideen om at man køber en film i eksempelvis dolby vision som senere bliver nedgraderet til hd, kan samlingenes med at itunes fjerner en film man har købt.
Om Apple Ville kunne slippe afsted med det rent juridisk er en ting.
Men hvem vil købe en film som måske ikkke ejer imorgen, det vil slagte ideen om digitale køb fuldstændig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274043
Paramount og Universal har bekræftet en pulje titler på UHD Blu-ray, så mon ikke de også snart dukker op på iTunes i 4K HDR:
- The Hunt for Red October
- Clear and Present Danger
- Robin Hood (2010)
- The Sum of All Fears
- Jack Ryan: Shadow Recruit
- Patriot Games
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274496
Emoji-filmen i 4K HDR er ugens tilbud til 49 kr. Jeg ville hellere falde forover på cykel, end bruge 49 kr. på den...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#274499
Så altså med andre ord kan du godt stå inde for Emoji-filmen? Jeg har nemlig lige købt den baseret på din anbefaling.

Jeg så for nylig The Shape of Water, som nu er frigivet til leje i DK iTunes (vi lejede den på US iTunes). Kan forestille mig, at den bestemt ikke er for alle. Den foregår i lidt sløvt tempo. Jeg synes dog, at det er en god film. Den formår at skabe en meget troværdig stemning. Man skal se den for handlingens skyld - 4K DV løfter ikke for alvor det visuelle.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274505
Jeg havde overvejet at købe den, men jeg synes det er en hamper pris hvis man ikke gider se den mere end én gang. Hvis den ikke er værd at bruge som fremvisnings-demo, så tror jeg den ryger ned i "når den er på tilbud, så lejes den"-kassen.

Og så tror jeg måske du overvurderer hvor meget jeg har lyst til at vælte på en cykel. Men nu hvor du har købt den, så kan du jo selv vurdere. Så vidt jeg husker har man ikke returret på filmkøb i iTunes, så du kan lige så godt sætte den på repeat derhjemme med det samme. Jeg tror ikke du skal lade din datter se den alt for ofte, hvis hun skal vokse op og blive nogenlunde normal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#274509
Er der ingen lejefilm på tilbud i denne uge? Kan kun se købefilmen, som jeg - som nævnt - nok ikke smider 49 kr. efter.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 69