Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af K83
#273831
Jeg skal have et nyt TV til stuen og det skal været et 43" da denne størrelse passer bedst både rent fysisk og til mit behov.

Men jeg synes det er svært at finde nogle tests af modeller i denne størrelse.

Er der nogen af Jer herinde som kan anbefale en god skærm i den nævnte størrelse til max 7000 kr?

Den skal anvendes til både film via bluray og DVD, PS4, streaming og TV.
Af Grandahl
#273834
Er det ikke muligt for dig athave et større tv? Det vil give dig en større oplevelse helt sikkert.. 55” er standard størrelsen og du vil derfor også få meget mere tv for pengene ?
Af K83
#273835
Grandahl skrev:Er det ikke muligt for dig athave et større tv? Det vil give dig en større oplevelse helt sikkert.. 55” er standard størrelsen og du vil derfor også få meget mere tv for pengene ?
Nej 55" er ikke en mulighed. Og det siger vel sig selv at man for en større oplevelse med en større skærm? ;)
Af Grandahl
#273858
Jeg ville vælge et tv med VA panel i stedet for, IPS paneler giver bredere betragtningsvinkler, hvor de er mere snævre på et panel med VA.. VA giver bedre sortniveau/kontrast og dermed en større billedoplevelse..

Et bud kunne være denne, den har premium Remote der er noget af det bedste der er på markedet.. Jeg har dog ikke haft modellen i hænderne selv, men det kunne være et bud.

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Af Decipher
#273876
Jeg har lige købt et Sony 43xf8577 og glæder mig til at pakke det ud i morgen.

Det er det absolut bedste jeg kunne finde i den størrelse og til en ok pris (har givet 6.199). Det skal nok blive billigere til efteråret, men sådan kan man jo altid gå og vente.

Så det vil være min anbefaling. Lagde vægt på billedkvalitet og AndroidTV, som har et fint udvalg af apps (og jeg kører Sony i forvejen i andre rum).
Af Supergris
#273906
Den pris ser ikke ud til at være for folket. Kan du oplyse, hvor du har handlet henne?
Jeg kan heller ikke finde oplysninger, om det er IPS eller VA-panel?
Af K83
#273909
Decipher skrev:Jeg har lige købt et Sony 43xf8577 og glæder mig til at pakke det ud i morgen.

Det er det absolut bedste jeg kunne finde i den størrelse og til en ok pris (har givet 6.199). Det skal nok blive billigere til efteråret, men sådan kan man jo altid gå og vente.

Så det vil være min anbefaling. Lagde vægt på billedkvalitet og AndroidTV, som har et fint udvalg af apps (og jeg kører Sony i forvejen i andre rum).
Hej, hvor har du købt den til denne pris?
Brugeravatar
Af Vailant
#273926
Mener FX85-serien er med IPS panel - det er den FX8599'er i hvert fald jeg har.
I øvrigt et ganske glimrende billede, synes jeg.
Af Decipher
#273942
Supergris skrev: Den pris ser ikke ud til at være for folket. Kan du oplyse, hvor du har handlet henne?
Jeg spurgte Power om ikke de kunne klare en bedre pris end "listeprisen", som de annoncerer det til. Og pressede dem lidt. Det kan enhver vel gøre :) Krævede ikke engang et besøg i butikken.

Er vist et IPS panel, ifølge diverse googleri. Hvis ikke det er godt, ryger det bare retur. Jeg kan dog ikke se ret mange bedre bud i 43".
Af K83
#273956
Vailant skrev:Mener FX85-serien er med IPS panel - det er den FX8599'er i hvert fald jeg har.
I øvrigt et ganske glimrende billede, synes jeg.
Nu kan jeg se du har en 43" fra 2015. Kan det svare sig at købe en nyere brugt model eller er de allerede forældet?
Brugeravatar
Af Vailant
#273975
Hvis jeg skulle købe brugt, så skulle det godt nok være billigt, hvis det er over 2 år gammel.
Den jeg har fra 2015 kan slet ikke måle sig med den nyeste FX8599 fra 2018 - men der er altså også noget prisforskel. Den fra 2015 hænger inde på soveværelset, den anden inde hos sønnike.
Den fra 2015 kører også Android og der kommer stadig opdateringer til den - seneste er fra marts 2018.

Om det kan svare sig - kommer måske også an på om du gerne vil bruge de indbyggede apps, eller om du bruger ATV4 eller lign. Jo ældre TV, desto hurtigere forældes de indbyggede apps.
Af Decipher
#273977
Jeg kan i hvert fald sige, at det 43xf85 er hurtigere i guiden og ved brug af apps end mit 55xc85, som vel er fra 2015.

Ikke meget hurtigere, men dog mærkbart. Til gengæld er det lidt langsommere til kanalskift med piletasterne.

Billedet er ganske fint, men det skal desværre byttes pga problemer med samlekvalitet O_O