Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272681
Hej allesammen

Jeg er ny her, og har ikke kunnet finde en tråd herinde med en lignende spørgsmål, derfor stiller jeg det her :)

Jeg er indehaver af et Samsung ue55f8005stxxe som jeg har været meget glad for.
Pludselig mens jeg så en film, så slukkede fjernsynet af sig selv, og begyndte at sige klik lyde, som når man tænder det, men uden der kommer billede.
Jeg har ikke kunnet tænde det siden, det laver bare disse her kliklyde, ligesom om det bare står og tænder og slukker.
Garantien er selvfølgelig udløbet :((

Er det en venlig sjæl herinde, som kunne guide mig i hvad der kan være sket, og hvad jeg kan gøre. <B
#272724
Ja, det kom i 2013 og nu er det 5 år senere.

Det er Samsung som ikke kan finde ud af at lave kondensatorer i ordentlig kvalitet.

Der går typisk et par år og så er de færdige..

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ankla ... ssepladsen

Så selvfølgelig er garantien udløbet..

Nu har Samsung fået lukket lidt ned for det ved at lancere nye skærme og så er alt jo godt..

Det er squ nok billigere i længden at købe et nyt tv og så må du overveje om det skal være samme mærke.
#272726
Hvis det er kondensatorer, så kan de skiftes. Det findes der adskillige guides til på nettet. Det lyder som power-boardet der er dødt og det kunne netop sagtens være en kondensator der skulle skiftes.
#273016
Torben Rasmussen skrev:Hvis det er kondensatorer, så kan de skiftes. Det findes der adskillige guides til på nettet. Det lyder som power-boardet der er dødt og det kunne netop sagtens være en kondensator der skulle skiftes.
Hej Torben
Jeg har nu åbnet fjernsynet, og jeg kan ikke umiddelbart se nogen kondensator der skulle bule ud i enden :((

Har du en mailadresse jeg kunne sende nogle billeder af boardet til dig ??