Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moldav
#272789
Jeg skal have nyt tv i prisklassen 4-5000 kr
jeg har fundet disse 3
Samsung ue55mu6105 -- 4000kr
Sony kd55xe8505 -- 5000kr
Lg 55uj670 inkl. Magic Remote -- 4000kr
Jeg hælder mest til LG
men hvad vil i vælge ,gerne en begrundelse :)

Jeg har et alm tv behov med stofa / hbo / viaplay og tv2 play
sidder 3,5 meter fra mit tv !
vh moldav
Af Supergris
#272807
De fleste herinde prioriterer billedkvaliteten højest, så Sonyen er nok den, der vil få flest stemmer pga. paneltypen, som er VA modsat LGen, der har et IPS-panel.
Samsungen er også med VA-panel, men personligt fortrækker jeg Sonys billedkvalitet.

Da du bedst selv ved, hvad du prioriterer, er du nok den bedste til at vælge...
Af moldav
#272811
Tusind tak for svaret
Jeg sætter også billedkvalitet over alt andet, og har forsøgt at læse mig til hjælp herinde,men det er dælme en jungle for en alm dødelig som mig.
Vil jeg kunne få en meget bedre skærm hvis jeg øgede mit budget til feks 8000 kr og evt gå op til en 65" som jeg mener godt kan gå når jeg har har 3,5 meter til mit tv !
Syntes jeg kan læse at sony´s smart tv er meget langsomt,og det vil vel være en ulempe da jeg ser meget hbo og via play ?
Af Supergris
#272815
En ekstern boks vil næsten altid være hurtigere og mere alsidig end det "smart-TV", de fleste TV har indbygget. De kan enten fås som billige Android bokse fra Kina eller brugte fra få hundrede kroner.
Hvis du virkelig vil forkæle dig selv, så invester i en Nvidia Shield eller ATV 4K.
De kan altid bruges til andre TV, hvis du senere skifter.

En 65" vil være at foretrække for de fleste, men når man har et begrænset budget, vil de fleste stå i dilemmaet, om de foretrækker den bedre billedkvalitet i en mindre skærm, eller den (måske) bedre oplevelse ved en større skærm?

Der findes utallige tråde herinde, det omhandler nøjagtig det samme emne, så prøv at søge lidt.
Der er bred enighed om, at Sony XE9005 er et af de absolut bedste valg, når prisen har været rigtig, hvis budgettet er begrænset og ikke kan forhøjes til OLED, men det er sidste års model, og den er nok ved at være svær at opdrive.
Hvis du ikke kender begrebet "HDR", skal du op i en skærm i denne klasse, før den har hardwaren til at vise det fornuftigt.

Med hensyn til HBO, så er det kun Samsung, der har den som indbygget app i deres smart-TV, men den fungerer vist ikke særlig godt.
Sony kører med Android med indbygget Chromecast, så der har du mulighed for at caste de forskellige streamingtjenester...
Af Supergris
#272818
Det ser ud til, Elgiganten har opkøbt restlageret af dette utroligt populære TV i 65", og sælger dem til en god pris på 9.999 kr., så hvis jeg var dig, ville jeg flotte mig og finde de sidste penge, da det har den rigtige størrelse, fantastisk billede og hardwaren til at kunne vise fornuftig HDR.
55"eren koster 1.500 - 3.000 kr. mere og 49"eren godt 5.000 kr. mere, blot for at vise, at prisen er god.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... 0%3A%20All

https://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?othe ... e9005&sp=1
Senest rettet af Supergris 15. jun 2018, 12:50, rettet i alt 1 gang.
Af moldav
#272827
Endnu en gang mange tak for hjælpen, jeg vil køre i elgiganten og se på det Sony.
Nu har jeg så et andet problem,tror ikke jeg kan få det tv ind i en suzuki vitara :)
Kan huske da jeg fik mit nuværende Panasonic plasma 42",skulle det stå op !
Gælder det stadig ,eller må jeg tage trailer med og ligge det 65" ned i traileren ?

Vh moldav
Af janbau
#272829
Rigtig god valg af fladskærm nok det bedste køb i 2017 model. Du må gerne ligge den ned i traileren.

Kan du nøjes med 55 Tommer og er villig til 10000 kr. er du nu oppe i at kunne få en Oled som LG C7 men da du er ude på 3,5 Meter er 65 Tommer størrelsen. .
Af PeterD
#272849
moldav skrev:Endnu en gang mange tak for hjælpen, jeg vil køre i elgiganten og se på det Sony.
Nu har jeg så et andet problem,tror ikke jeg kan få det tv ind i en suzuki vitara :)
Kan huske da jeg fik mit nuværende Panasonic plasma 42",skulle det stå op !
Gælder det stadig ,eller må jeg tage trailer med og ligge det 65" ned i traileren ?

Vh moldav
Blot en venlig tanke...

Sælgerne vil gøre ALT for at du kommer hjem med et LG LCD,Philips eller Samsung, som de vil sørge for at give et ekstra god tilbud på.

Det bedste til sport er dog Sony.
Af janbau
#272852
Som Peter skriver sælger vil prøve at sælge dig noget andet lyt ikke til dem køb den Sony
Af PeterD
#272901
Det er altid godt at blive inspireret og så tilbud nogle andre mærker, måske til en god pris, men det er bare så svært at komme uden om et tv med VA panel og så en god billedprocessor som i dette tilfælde Sony.

Jeg siger ikke Samsung og LG ikke laver gode skærme men se på prisen på et LG OLED og Samsung Q9FN LCD, det er ofte mere end Sony's skærme lige pt. Samsung MU7005 kunne være en mulighed, hvis det er det du vil have. Det har dog lidt microstutter. (kan bedst forklare med lidt meget små hak i billedet.)

Men hvis du går fra Plasma så tror jeg Sony's billedprocessor til den pris er det eneste helt rigtige..

PS. Plasma er stadig noget af det bedste, og du skal op i OLED for, måske, ikke at blive lidt skuffet over LCD's sortniveau og farver, men elregningen er nok glad for at få skriftet til LCD.
Brugeravatar
Af Vailant
#272930
Fyld traileren op med havestole hynder, så det ligger blødt og kan give lidt efter, hvis der er bump på vejen. Går ikke ud fra din trailer har specielt meget affjedring. :)

LCD TV er ikke så kritiske med transport som OLED eller plasma for den sags skyld, men der er ingen grund til at tage chancer. Et OLED ville jeg dog nok aldrig lægge i en trailer - jeg lagde mit Sony A1 65" OLED ind bag i bilen på flere lag havestole hynder, og det gik fint. Men jeg havde heller ikke mere end ca. 8km hjem.