Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272787
Grandahl skrev:Money talks Lape, det er bekymrende læsning. Men vi ved godt at de anbefaler LG LCD skærme, det er vel som altid en økonomisk agenda de sidder med som du også nævner.

Når PeterD sætter Samsung derind er det fordi han sjældent forpasser en mulighed for at sætte Samsung i dårligt lys, det er trættene og useriøs som altid.
Jeg er bare træt af at folk ikke bliver anbefalet det bedste billed til prisen. Og hvis det betyder at skærmen et +1000/+2000 anbefaler jeg det.

Det er derfor at jeg anbefaler Sony XE90 og LG OLED.

Samsung leverer gode skærme lige pt. i og omkring 4000-5000 kr, men kommer vi op i 6000 kr og 9000 så er det svært at komme uden om Sonys billedprocessorer og LG's OLED.

Og så må Samsung godt kalde en spade for en spade og droppe SUHD og ULED og hvad de ellers finder på af frække ord for at overbevise kunden.
#272853
Efter 5 dage med ca 15 mails og 15 tlf opkald fik jeg dem endelig til at give sig.
Jeg havde dokumenteret via bilkas app.. Videresendt mail fra. Bilka kundeservice til elgiganten.. Sendt billede fra butik..
Og bum så gik der 1700 kr ind på min konto..
Så skynd dig at få ringet til dem idag og gør opmærksom. På at du har købt tv indenfor 30 dage og få prismatch.
Men det skal være idag. De har lukket tlf lørdag og søndag. Du skal få det på mail og dags dato, Hvis bilka fjerner tilbud i weekenden

Go weekend

Mvh Michael
PS

Siger de nej så skriv til mig via PM.. Så kan du få noget historik fra mig
#272863
Basto skrev:Efter 5 dage med ca 15 mails og 15 tlf opkald fik jeg dem endelig til at give sig.
Jeg havde dokumenteret via bilkas app.. Videresendt mail fra. Bilka kundeservice til elgiganten.. Sendt billede fra butik..
Og bum så gik der 1700 kr ind på min konto..
Så skynd dig at få ringet til dem idag og gør opmærksom. På at du har købt tv indenfor 30 dage og få prismatch.
Men det skal være idag. De har lukket tlf lørdag og søndag. Du skal få det på mail og dags dato, Hvis bilka fjerner tilbud i weekenden

Go weekend

Mvh Michael
PS

Siger de nej så skriv til mig via PM.. Så kan du få noget historik fra mig
Har du købt 65XE90 i Elgiganten til 9.999 kr. og fået 1.700 retur pga. prismatch fra Bilka? :)
Hvor fandt du prisen hos Bilka?
#272865
Åh det er en lang historie.. Brugeren Abuhl der har startet tråden tog et. Billede i butikken.. Og derefter gik jeg igang med et mareridt af kommunikation med næsten alle ansatte hos elgiganten.. Problemet er at den ikke kan findes på nettet.. Men en fantastisk bilka medarbejder gav mig stregkoden til bilka app.. Men de blev ved med at sige at det KU jeg i reglen selv ha fusket. Med..
Senest rettet af Basto 15. jun 2018, 15:38, rettet i alt 1 gang.
#272899
Tjaah...svært at sige....kan selvfølgelig måske godt være svært at gå fra OLED tilbage til LCD. Men kan godt forstå de 65" frister..:-) På fodbold og PS4 Pro kan XE9005 nok fint være med. Det er selvfølgelig på film den nok vil halte lidt...
#272912
Jeg kan sige så meget, at jeg selv stod med 10.000 +/- i hånden til et nyt TV. Dvs. jeg enten kunne få et 55" OLED el. 65" LCD. Her kom jeg frem til, at jeg nok på sigt ville ærgre mig over de 'kun' 55", og derfor gik jeg med et 65XE9005 i stedet.
Jeg er indtil videre ganske tilfreds med TV'et, har dog ikke prøvet det med en PS4 pro, dog kun en normal PS4. Det skal siges, at jeg sidder 4-5 meter fra TV'et..
#272923
Som svar på brombergs spørgsmål, må svaret være: Nej, det er ikke helt "væk", men igen op til den enkelte, da det kommer fuldstændig an på, hvad man prioriterer højest.
Som Beckham siger, er det måske svært at gå væk fra OLED, når først man har prøvet det, men faktum er, at "SIZE matters"! :)

Med hensyn til, at det lykkedes at få penge tilbage fra Elgiganten, pga. deres prisgaranti, synes jeg lyder utroligt, når Bilkas pris er sat på en vare, de ikke kan levere, og den ikke er nogle steder at finde på nettet, udover et billede, der er taget i en butik.
Der står jo netop i deres betingelser, at garantien ikke gælder, hvis der er tale om et begrænset antal.

At prissætte sådan et godt og populært TV til 8.000 kr., må betyde, der er nogle, der ikke har en finger på pulsen...
#273131
Basto skrev: Siger de nej så skriv til mig via PM.. Så kan du få noget historik fra mig
Jeg har sendt dig en PM. Ved dog ikke om jeg er for sent på den mht. Elgiganten prismatch O-O