Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#272743
Msp83 skrev:Nu har jeg lige været i Elgiganten for at købe Sony XE9005 til 10.000kr. Men synes billedet var dårligt og ekspedienten sagde han havde set CHL bold derpå, hvor bolden forsvandt hvis det gik hurtigt? Kan man nu regne med det? :-S han anbefalede mig et Phillips 65PUS7363/12???

Overvejer næsten bare at droppe et nyt TV ??
Nu er det ingen hemmelighed at Elgiganten/Power/etc. indstiller de skærme de godt vil sælge med et lysere billed med pangfarver og skærme de ikke tjener så meget på bliver indstillet med et mørkere og kedeligt billed..

Du går ikke forkert med et Sony XE90 ifg. eksperter herinde og mange udenlandske testsider. Det næste skridt op herfra er OLED.
Af PeterD
#272744
Msp83 skrev:Tænkte det nok.. Er der stor forskel på XE9305 og XE9005? :-/
Det er hvordan det viser HDR, der er den største faktor.

XE93 bruger X1 Extreme processor og har vidst bedre lyd

Billede
Af Beckham
#272745
Ja...som PeterD er inde på, så har XE9305 flere zoner at styre lyset i, hvilket giver en bedre HDR oplevelse. Derudover har den også en højere lysstyrke. Og apropo så har XE9305 også Dolby Vision formatet. Forskellen på almindeligt HD materiale vil ikke være så stor igen. Kan dog hilse og sige at jeg selv har en XE9305 og den gør det fremragende på fodbold.
Af PeterD
#272785
Hov..

Mens jeg husker det:

Godt VM til alle :-)

Nu må vi se hvor langt Danmark kommer på vores gode skærme.
Af Beckham
#272793
Tak i lige måde PeterD..:-) Sidder lige og ser åbningskampen på mit XE9305....står fremragende 4K..:-)