Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272485
Hvordan er billedindstillingerne på dit LG B7 sat? Har du prøvet det kalibreringsforslag, som vi foreslår i vores test af skærmen?

Husk at billedindstillinger skal sættes for hver HDMI-indgang, så du skal opsætte det mens din PS4 er tændt og der er billede på skærmen.

Hvis det ikke hjælper så prøv at optag en video af det. Den kan f.eks. uploades på YouTube. Det vil hjælpe os til at forstå, hvad du ser.
Af Stefan Kærbo kislov
#272707
Hej igen Rasmus, jeg har uploadet videoen til YouTube og den ligger under min YouTube kanal (Stefan Kislov)

Skal jeg kalibrer alle indstillinger til jeres forslået i jeres test af skærmen. I så fald,gælder det så For indstillinger for samtlige Billede tilstande på tv. Forstår bare ikke jeg så lod Elgiganten kalibrer det,fordi de sagde at tingene ville se for mørke ud hvis man ikke fik lavet en kalibrering hos dem. Men da skulle jeg jo nok have været opmærksom på at det var et forsøg på at få lidt flere penge i kassen.
Af Supergris
#272712
Du kalibrerer ikke, blot ved at indtaste indstillinger fra en test af et andet TV, men det kan sagtens være et stort skridt i den rigtige retning, for et bedre og mere korrekt billede.

Du skal bruge den billedindstilling, de refererer til i testen, som er "ISF Expert Mørk".
Har du lyse omgivelser, kan du sikkert bruge indstillingen for mørke omgivelser, som "skabelon".

Indstillingerne virker kun på den indgang, du indstiller på, men mange TV har en indstilling, så du kan kopiere den, så det gælder for alle indgange, men hvis du piller ved "ISF Expert", har det naturligvis ingen indflydelse på de øvrige billedprofiler, TVet er udstyret med...
Af Stefan Kærbo kislov
#272758
Nogen der har en kalibrerings forslag til kalibrering af spiltilstanden på lg oled b7v,det mere så det passer til den konsol der er tilsluttet (PS4 pro) ?
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#272763
Jeg ville nok skrue farve ned til 50, 65 overmætter farverne.

Super Opløsning er opskalering og kunstig skarphed, den ville jeg sætte til Lav eller slå den helt fra.

Angående Expert Mørk profilen, så er den ret god out of the box, så bare benyt den til alt andet.
Du kan også sagtens bruge TechniColor den virker fint til både SDR indhold og HDR10.
Af Stefan Kærbo kislov
#272799
OK. Men Technicolor funktion, hvilket kalibrerings forslag har i til den? Eller er det samme som til isf Expert visningerne.

Isf Expert lys: hvilken kalibrerings forslag benytter du til den også.
Af Stefan Kærbo kislov
#272821
Hvad med kalibrerings forslag til sport tilstand og til cinema tilstand.

Isf Expert mørk: når du siger andet, betyder det så at den er god til alt fra serier,til sport med mere?

Hvad er just scan,den kunne jeg se skulle slås til og billedformat til original ifølge jeres forslag til kalibrering af Isf mørk.

Spil: skal den almindelige skarphed den der bare hedder skarphed (skrues ned på 10 fra 20) som en del anbefaler.

Kan kalibrerings forslag fra av forum også være gode til at få det perfekte billede på b7v ?

Kunne konstatere at hvis man ændre billede tilstand på en kilde,så står den på det samme på de andre profiler.

Hvad med HDR profilen,findes der kalibrerings forslag til den?
. undskyld alle de spørgsmål,men føler det er vigtigt for mig at få spurgt om.
Af Stefan Kærbo kislov
#272893
Det er nydt for mig,så det er derfor jeg spørger så meget for at blive klogere og vejledt til de rigtige indstillinger så jeg får mest ud af mit b7v

Når man nu ikke har prøvet det før eller haft oled tv for den sags skyld.