Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#272623
Efter en ærgerlig oplevelse i Elgiganten, ender jeg i Bilka i jagten på et prismæssigt overkommeligt 65" TV - og ser de har Sony's KD65XE9005B til kr 7999,-(!!!)
Efter at have læst meget godt om dette tv, beslutter jeg mig for det skal være dét - ikke mindst i betragtning af prisen, som jeg mener må være et tilbud? Det mener ekspedienten så ikke det er.
Men - så starter udfordringen for alvor, for butikken har ikke flere på lager og kan se den heller ikke er at finde på deres webshop .. hmm! Dertil får de heller ikke flere i 65", da han oplyser det stårtil 'Midlertidigt blokeret' i hans system.
Men da de har 1 stk i to sjællandske butikker (bor i Jylland) kan jeg selv prøve at ringe til dem, så jeg ikke kører forgæves dertil. Det er i øvrigt ikke nogen let opgave, da butikkerne ikke kan kontaktes direkte og efter at være sendt rundt i manegen af servicecentre, ender jeg med at få det svar, at alle tv af den model er blevet indstillet til salg og de er blevet bedt om at sende dem retur, dét må ikke sælges længere i deres butikker.

Hmm - hvad kan dette skyldes, er der nogen bud på dette?
Kan se Elgiganten sælger dem annonceret denne uge (kr 9999,-) så det kan næppe være generelt?

Nåmen, jeg fortsætter min jagt på et passende 65" tv at se VM i bold på. Ikke nogen nem opgave når budgettet er max. 10.000,- og gerne mindre - og de store kæder fortsat spænder ben for mig i min jagt herpå :)
#272640
Beckham skrev:Altså hvis Bilka ikke vil sælge dig et tv, så kan du vel bare købe det til 10k hos El Giganten? Problem solved..:-) I den prisklasse finder du ikke noget bedre at se VM på som jeg ser det.
SJovere at give 8K for det samme TV :) anså det som en skarp pris; det er vist også hermed bekræftet.
#272641
PeterD skrev:Pas bare på El Gigsntens sælgere. De skal nok finde på tusiende grunde til at en dyrere LG, Philips eller Samsungskærm er bedre end XE90.

Gode skærme, men dem tjener de ofte mere på..
Tell me about it! :D
#272643
ABuhl skrev:
Beckham skrev:Altså hvis Bilka ikke vil sælge dig et tv, så kan du vel bare købe det til 10k hos El Giganten? Problem solved..:-) I den prisklasse finder du ikke noget bedre at se VM på som jeg ser det.
SJovere at give 8K for det samme TV :) anså det som en skarp pris; det er vist også hermed bekræftet.
Jov jov...selvfølgelig...men når\hvis det nu ikke kan lade sig gøre..:-)
#272683
Beckham skrev:
ABuhl skrev:
Beckham skrev:Altså hvis Bilka ikke vil sælge dig et tv, så kan du vel bare købe det til 10k hos El Giganten? Problem solved..:-) I den prisklasse finder du ikke noget bedre at se VM på som jeg ser det.
SJovere at give 8K for det samme TV :) anså det som en skarp pris; det er vist også hermed bekræftet.
Jov jov...selvfølgelig...men når\hvis det nu ikke kan lade sig gøre..:-)
Har du selv tv'et og bruger det til at se sport på? Har du noget at sammenligne med?
Er også af den overbevisning efterhånden at dette ER tv'et tikl netop fodbold i dette prisleje for denne str.
#272686
Jeg har selv Sony XE9305, hvilket er modellen lige over. Gør det suverænt på netop sport\fodbold. Klart det bedste tv jeg har ejet i forhold til denne del. Og jeg ser en del fodbold..:-) Min kammerat har XE9005 i 65" og har set sport hos ham et par gange og denne model gør det også super godt på netop dette område.
#272704
Beckham skrev:Jeg har selv Sony XE9305, hvilket er modellen lige over. Gør det suverænt på netop sport\fodbold. Klart det bedste tv jeg har ejet i forhold til denne del. Og jeg ser en del fodbold..:-) Min kammerat har XE9005 i 65" og har set sport hos ham et par gange og denne model gør det også super godt på netop dette område.
Fedt, tak! for tilbagemeldingen :)
#272769
Ja udgået model. Men stadig god, især til sport.
PeterD skrev:Pas bare på El Gigsntens sælgere. De skal nok finde på tusiende grunde til at en dyrere LG, Philips eller Samsungskærm er bedre end XE90.

Gode skærme, men dem tjener de ofte mere på..
De anbefaler ikke Samsung, da de netop ikke har den store avance her. Faktisk indstiller de bevidst Samsung dårligere i mange Power/Elgiganten (kender flere der arbejder eller har arbejdet der). Dem de helst vil sælge får lidt mere kontrast osv. Så de rigtigt kan tale om hvordan farverne nærmest springer ud af skærmen...

LG og især deres TV'er med IPS paneler, tjener de kassen på. De er vildt billige i indkøb og ikke særligt fede TV'er...
#272781
Money talks Lape, det er bekymrende læsning. Men vi ved godt at de anbefaler LG LCD skærme, det er vel som altid en økonomisk agenda de sidder med som du også nævner.

Når PeterD sætter Samsung derind er det fordi han sjældent forpasser en mulighed for at sætte Samsung i dårligt lys, det er trættene og useriøs som altid.