Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stefan Kærbo kislov
#272418
Findes der HDMI kabel højere end 18bps som måske kunne fjerne flimmeren når man spiller. Just cause 3 har opløsning på op til 1080 pixel,men da jeg køre med 4k og LG oled tv tænkte jeg at det også kunne lade sig gøre uden der kommer flimmer men desværre ikke.

Det har jeg gjort selv for at løse problemet:

• har prøvet at rykke mig længere væk

• Skiftede til et forest hdmi kabel

• nulstillede ps4 billedindstilinger

• skiftede til en lavere opløsning

Er der andet jeg selv kan gøre?
Af Stefan Kærbo kislov
#272451
Hej,Torben jeg havde glemt mit password og ville nulstille koden men mit brugernavn sagde den at det ikke eksisteret. Derfor måtte jeg lave en ny bruger. Burde nok have skrevet til jer først i tilfælde i kunne have hjulpet med at åbne min gamle bruger.
Af Stefan Kærbo kislov
#272454
Hej Rasmus Larsen, den beskrives udfra at opjekter og baggrund flimmer og reflekterer samt ser ud som det er lidt grumset. Er det spiltilstand fra lg oled b7v som er skyld i det?. Ved det ikke selv,men tænker tit på om det ps4 hdmi kabel der medfølger med PlayStation,ikke har nok styrke til at levere en fulstændig ren billedkvalitet. Synes det ødelægger oplevelsen meget. Har også prøvede med et forest hdmi kabel men synes ikke det forandret noget. Til orientering ps4 Pro og lg oled tv’et er helt nyt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#272455
Jeg tror godt jeg ved hvad du ser, altså ud fra en skriftlig beskrivelse :)

Når man f.eks skruer for højt op for "skarphed" på indstillingerne på aktuelle billede, så begynder siderne af objekter i film og ja, nok rigtig ofte i spil, af flimre, fordi tv skærmen forsøger at gøre det skarpere men altså på en falsk måde, så det bliver til knitren som om billede ødelægges.

Så første skridt er, du skal ind og skrue ned for skarphed på det aktuelle HDMI indgang, det er ikke kablet men dine indstillinger på billede som ødelægger det, og skaber den form for støj du ser på objekterne.
Brugeravatar
Af Naiera
#272457
Skarpheden skal sættes til neutral. Det er sandsynligvis 0.
Brugeravatar
Af bbplayer
#272459
Helt enig, når vi taler spil med en 1:1 af objekter og generelt grafik med kant, så burde den nok være 0, så skærmen ikke retter signal fra ps4/pc/x1 eller anden grafisk maskine.
Af Stefan Kærbo kislov
#272464
Nu har jeg prøvet at skue ned til 0 og sat opløsningen ned på 1080 pixel fra 4K opløsningen. Er det rigtigt det jeg har gjort eller skulle den være på 4K? Mere fordi at det er et spil før ps4 Pro som hedder just cause 3, og det kører op til 1080 men kan godt køre i 4K opløsningen.
Af Stefan Kærbo kislov
#272469
Synes ikke det er blevet bedre og er nogle forskel. Jeg lader den blive som den var på de Skarphed 20. Kan godt leve med det,tror jeg har været lidt sart hvad det angår.

Ihvertfald skal i have tak for hjælpen.
Af Supergris
#272473
Det ville ikke være særligt smart af Sony, hvis de leverede et kabel sammen med deres Playstation, der ikke fungerede som tiltænkt.
Hvis du havde googlet lidt, inden du gik ud og brugte en masse penge på et nyt kabel, ville du se, at der er bred enighed om, at når der er tale om digital overførsel, hjælper det ikke at bruge penge på et dyrere kabel, da alt du får, er bedre materialer og stik, som ikke har indflydelse på billed- eller lydsiden...
Brugeravatar
Af Naiera
#272475
Supergris skrev:Det ville ikke være særligt smart af Sony, hvis de leverede et kabel sammen med deres Playstation, der ikke fungerede som tiltænkt.
Apropos PlayStation og kabler, så var der faktisk et originalt RGB-kabel til PS1/2 som ikke fungerede med visse CRT TV lavet af Sony :p Der kom billede på skærmen, men det var fyldt med noget sort støj af en art. Et uoriginalt kabel ville virke helt fint med samme setup, og kablet ville virke helt fint med et TV fra en anden producent.