Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#272121
Vi har pt. to HomePods stående. Jeg tror, at vi laver en test nu hvor funktionaliteten er på plads. Jeg har allerede her til morgen tjekket om Apple TV kan outputte lyd til to HomePods samtidig og det virker efter hensigten med perfekt synkroniseret lyd.

Jeg går ud fra, at de to HomePods vil figurere som én enhed, når man stereo-parrer dem, men jeg har ikke tjekket endnu.

Det ser ikke ud til, at der er mulighed for at opsætte surround med Airplay 2 endnu, men det kan jo være, at Apple annoncerer nyt på mandag.
#272123
Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D
#272132
Dare_Devil skrev:Det kunne være super fedt med en test! I forbindelse med nyt hus udskifter jeg alt lys med Philips Hue, og i den forbindelse overvejer jeg at tilføje en HomePod til hvert rum således at lyset kan styres ved voice control. Men det er jo en relativt kostbar løsning, så det skal helst være i orden :D
Vi har Philips Hue i tre lamper herhjemme. Vi er startet i det små, men er blevet rigtig glade for løsningen.

Det er opsat således, at Philips Hue i stuen automatisk tænder, når solen går ned (men kun hvis der er en af familiens iPhones hjemme). De slukker automatisk, hvis vi skulle have glemt at slukke dem (når alle iPhones forlader hjemmet). Man kan naturligvis også tænde og slukke med Siri via HomePod, hvilket vi også til tider gør, men opsætningen via Home-app'en gør, at man får lidt mere automatisering ind i opsætningen. Jeg kunne forestille mig, at næste skridt bliver at udskifte vores Honeywell termostat.

Nu kan Apple TV 4K allerede agere hub, men ellers så fungerer HomePod også som Hub til hjemmestyring, så man kan tænde lyset selvom man ikke er hjemme.
#272859
Rasmus Larsen skrev:Vi har pt. to HomePods stående. Jeg tror, at vi laver en test nu hvor funktionaliteten er på plads. Jeg har allerede her til morgen tjekket om Apple TV kan outputte lyd til to HomePods samtidig og det virker efter hensigten med perfekt synkroniseret lyd.

Jeg går ud fra, at de to HomePods vil figurere som én enhed, når man stereo-parrer dem, men jeg har ikke tjekket endnu.

Det ser ikke ud til, at der er mulighed for at opsætte surround med Airplay 2 endnu, men det kan jo være, at Apple annoncerer nyt på mandag.
Hej Rasmus,

Fik du nogensinde testet hvordan det fungerede med to HomePods til appletv'et? Er det bedre lyd end det som kommer fra tv'et og kan det anbefales til film, serier og sport?
#272870
Jeg har testet en smule. De to HomePods er endnu ikke i stereo-par, så det har bare været gjort ved at pege på dem begge som individuelle Airplay 2 modtagere. Det fungerer rigtig fint og hæver lydoplevelsen markant ift. højttalerne i vores LG E6 skærm. Der kan dog ikke skrues lige så højt op på HomePod ved video fra Apple TV som ved musik.

Som nævnt i Apple TV 4K tråden, så virker det dog ikke med DRs live-kanaler (men arkivet virker). De må bruge en særlig afspiller på live-delen. Airplay 2 lyd-output virker heller ikke med spil. Herudover så har jeg bemærket, at såfremt jeg vælger 2x HomePod + tv'ets egen højttaler, så er der en lillebitte smule ekko på, men nok til at det generer. Man kan naturligvis blot undlade at få lyd ud af tv'et i konfigurationen.

Jeg bemærkede desuden, at Apple stadig kalder Airplay 2 output fra Apple TV "beta".
#272874
... det hedder "delay" og ikke "ekko" ;) Ekko er reflektioner og det du oplever er en forsinkelse i lyden fra dine AirPods ift. TV'et*. Det kan du evt. kompensere for ved at justere delay på E6 i dens lydmenu.


*) Ja ja, jeg ved godt, at ekko vil lyde på samme måde fordi det blot er to lydsignaler, som ankommer på forskelligt tidspunkt til lyttepositionen.
#275206
Som jeg vist nævnte tidligere i denne tråd eller den lange Apple TV 4K tråd, så virker lyd trådløst ud via Airplay 2 til HomePod (og sikkert også Sonos) ikke pt. med Infuse. Eller det vil sige, at det virker ved første afspilning efter en genstart, hvorefter det ikke virker igen.

Jeg har fejlmeldt det hos Firecore / Infuse og de skriver til mig, at de forventer at kunne rette det i den kommende version 5.7.7. Næste version er 5.7.6.

Blot hvis der sidder andre derude med HomePod eller Sonos og bander over Infuse. Det slår mig, at vi befinder os i samme situation som match-funktionen. Altså at det virker som udgangspunkt i alle apps, som bruger standardvideoafspiller, men hvis app'en bruger egne videoafspiller så skal de muligvis manuelt ind og tilføje det. Lyd ud via Airplay 2 virkede heller ikke tidligere på DRs live-kanaler, men det virker for mig nu efter en eller anden opdatering umiddelbart før VM.