Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sammer112
#271831
Hej, nogle som ved om LG´s 2018 Oled lineup understøtter HDMI 2.0a? hvis ikke er der jo ikke mulighed for at streame Dolby vision og HDR fra f.eks. et apple tv. Jeg har umiddelbart ikke kunnet finde den information noget sted på LG´s hjemmeside.
Af loke132
#272182
Udfra testen synes jeg ikke det virker til der er meget grund til at købe C8 fremfor et C7 det lyder ikke som om der er sket en helt masse? er det en rigtig konklusion at drage?
Af DanishBacon
#272286
Torben Rasmussen skrev:Nej, det er ikke helt galt.
Jeg kunne læse, at C8 har forbedret bevægelseshåndtering ift. 2017. Gælder det også, hvis man bruger TV'et uden diverse TruMotion etc. slået til?
Af loke132
#273625
Jeg overvejer at opgradere mit Samsung KS7005 65" til et af de nye LG OLED fjernsyn. Hvad tror i mit fjernsyn er værd? Der er kvittering på det og købt i Elgiganten.
Af Rande
#284780
Hvornår vil udrulningen af Webos 4.0 starte?
Min onkel har købt en SK7900, og venter med spænding.
Han købte modellen grundet Alexa assistenten
Af JSN
#287001
Jeg har i går hængt mit nyindkøbte LG OLED65C8 op på væggen og har set lidt TV programmer og en enkelt bluray film. Jeg har kigget en del rundt i de forskellige indlæg, der er om C8, men det efterlader kun en større forvirring, hvorfor Jeg søger gode råd her i forum til grundlæggende indstillinger for at få det bedste billede på mit LG C8. I første omgang vil der ikke blive foretaget professionel kalibrering.
C8 erstatter et Samsung KS8005 65".
Umiddelbart er jeg ikke begejstret over billedet ved sammenligning med mit gamle TV. Film og TV programmer virker meget mørke og ikke så klare og lyse, som på mit Samsung TV.

Jeg har endnu ikke ændret i TV indstillingen, idet jeg vil vente på svar på mit indlæg.

Der er tilsluttet receiver Denon AVR2300W og en Bluray afspiller, men det har jo ingen betydning for indstillinger af billedkvaliteten.
På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#287007
LG opdaterer ikke softwaren i sine tv-skærme. SK7900 er reelt en ompakket 2017-model, hvorfor den har webOS 3.5. Det bliver den desværre ved med at have i al fremtid.

Det er stærkt kritisabelt, men desværre en tendens i branchen. B&O, LG Samsung, Panasonic m.fl. opdaterer ikke tv-platformen en eneste gang efter køb.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9