Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Hognose
#271890
Hej, alle I dejlige mennesker.

Jeg går og leger med tanken om at købe en ny receiver, som skal kunne håndtere alle de nye standarder.
Jeg har kig på disse to:

Denon AVR-X3400H

og

Marantz SR7012

Jeg vil blot høre, hvad I har at sige om disse to (både godt og dårligt). Hvilken én ville I vælge?

Hilsen
det lettere forvirrede medlem O-O
Af Turbo
#271902
For et par år siden var de på rec.dk helt vilde med Yamaha - nu er det Marantz de er vilde med. Jeg må indrømme, om det er Marantz SR7012 eller Yamaha RX-A870/A1070/A2070 er ret lige meget, de alle spiller rigtig godt.

Jeg har selv en Yamaha RX-A840, skulle den skiftes ville det blive til en RX-A870 eller RX-A1070. Jeg ville aldrig købe en Yamaha RX-V###, den serie er ikke lige så god som RX-A### serien.

EDIT: De nye Yamaha er kommet ser jeg, så hedder de RX-A880/A1080/A2080.
Af Supergris
#271903
Hififreaks kører af og til så gode priser på Marantz, at det ofte bliver det bedste køb til prisen...

Efter at have tjekket de to modeller, du vil vælge imellem, kan jeg se, at de slet ikke er i samme prisklasse, så er der en speciel grund til, det lige nøjagtig, er de 2 modeller, du kigger på?

Denon X4400H skulle være den model, der betragtes som søstermodellen til Marantz SR7012.
Senest rettet af Supergris 23. maj 2018, 19:05, rettet i alt 2 gange.
Af Gromit
#271909
Den begrænsede information, som blot omhandler: "Skal kunne håndtere alle de nye standarder," er noget "diffust" i det, hverken dit budget eller behov ikke er nærmere defineret.

Hvad udelukker eks. Pioneer, Yamaha, Anthem, Rotel, Integra, Onkyo eller Sony?

Hver receiver har deres fordele og ulemper - subjektivt set.

Desuden, så lyder hver eneste receiver MEGET forskelligt - alt efter hvilken højtaler sammensætning man har eller påtænker, at investere i.

Afslutningsvis, så skal ALLE receivere prismæssigt - og ikke mindst retfærdigt - sammenlignes og vurderes i den prisklasse de tilhører. Det er unfair at stille en WV Golf overfor en Skoda Octavia.

God receiver jagt. :)
Brugeravatar
Af Hognose
#271917
Gromit: mange tak :)

Supergris: jo, det er fordi begge kan tage (eller efter opdatering) vil kunne tage eARC, og den mulighed, kan jeg ikke finde på en mindre/billigere Marantz model. Jeg tænkte også, at da Marantz er en japaner, er det måske en bedre kvalitet end en Denon.
Jeg ved ikke så meget om den slags, det er også derfor, at jeg har oprettet en profil her, så jeg kan suge til mig og lære noget :)
Af Supergris
#271918
Marantz og Denon er begge af ejet af samme koncern, og bliver samlet på samme fabrik af de samme mennesker.

Hvad får dig til at tro, Denon ikke er et japansk mærke?

Marantz blev faktisk stiftet i USA, men fælles for begge mærker, er at de, som de fleste andre producenter, får fremstillet de fleste af deres produkter i Kina og tilsvarende lande.

Internt ligner de meget hinanden, men det som folk generelt siger, er, at Marantz skulle være bedre til stereo, da de benytter deres egne "HDAM" i for-forstærkerdelen.
Om det er hørbart, må dine egne ører afgøre.

Hvorfor er du så fokuseret på eARC?

Hvis du har en kompetent hjemmebio, vil du jo typisk forbinde alle dine enheder til din receiver og så tilslutte denne til dit TV, projektor med et enkelt HDMI-kabel, så med mindre, du har et meget smart smart-TV, vil du være bedre tjent med eksterne enheder.

Hvis jeg stod med 10.000 kr., ville mit valg nok falde på en Marantz SR7012, hvilket er et særdeles lækkert apparat til en fornuftig pris...
Af Rune2020
#271919
Enig eARC er kun relevant hvis dit smart tv understytter eARC.
Jeg ville også overveje NAD 758 v3 til 11K Da den har Dirac Live som ellers kun findes i dyrere modelller.
Brugeravatar
Af Hognose
#271947
Tak for alle svarene :)
Det er dejligt, at kunne få nogle gode råd og blive opmærksom på noget, som jeg ikke har tænkt på før.
Nu vil jeg gå i tænkeboks og fundere lidt over sagerne.