Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271656
Hej eksperter. Jeg har brug for hjælp til hvilket af de to ovenstående TV, der er bedst. Jeg er med på, at det er lidt forskellige prisklasser og forskellige størrelser, men jeg håber, at det går.

Jeg skal bruge et fjernsyn til en stue og har pt. snævret det ind til disse to, jeg kan bare ikke blive klog på hvilket, der er bedst. Jeg skal primært bruge det til at streame TV via Yousee's app, Viaplay, Netflix og lidt FIFA og GTA.

Skriv endelig fordele og ulemper ved begge eller hvis I har brug for mere info!

På forhånd tak.

Links til TV:
Philips: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... pus8303-12
LG: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-55sj810v
#271657
De 2 TV er så langt fra hinanden på de fleste parametre, at det ikke giver mening for andre, at råde dig.
Hvis du derimod spurgte til det bedste TV, til dit brug og budget, ville der dukke andre skærme op, end de 2, du selv er kommet frem til...
#271658
Sådan kan det gå, når man ikke er ekspert inden for fjernsyn... Hvilket fjernsyn ville du/I så anbefale? Det skal være 49-55", et sted omkring 5.500-7.000 kr samt god og hurtig billedkvalitet, så bolden til FIFA eller i CL ikke hakker. Pft.
#271660
Philips er ikke mere det hæderkronede hollandske mærke, men kinesiske TP Vision som står bag. Blot til info..Det betyder ikke det er dårligt, men blot noget du lige skal være opmærksom på.

LG bruger IPS i deres modeller der ikke er OLED (som koster 9999 kr)

Hvis du ser meget tv og blu-ray vil en skærm med VA panel være bedre..

LGs webOS er dog lækkert.

Sony XE8505 gør et godt stykke arbejde på mange fronter.

Hvorfor?

-Indbygget Chromecast

-God X1 Processor

-Triluminos Display. God farvedybde (for et LCD). Farver/kontrast/klarheden i billedet, giver skærmen det ekstra end hvad konkurrenterne kan levere til dén pris.

-Android Smarttv har flest apps. (Opdateres oftere end konkurrenterne?)


https://www.pricerunner.dk/pl/2-3878220 ... ign-Priser

Hvis du ønsker skridtet op, så er det XE90 du skal gå efter.

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3801797 ... ign-Priser

Siger en som desværre ikke har et Sony tv..endnu..

Og derover i pris er vi ovre i LG OLED..

ALLE OLED skærme har samme panel uanset om det er Sony, Philips eller LG, så tag den billigste hvis det er den vej du vil gå..

LG C7
Ramme: Sort
Stand: Sølv
Audio: Dolby Atmos fordi 2.2 speaker.

LG B7
Bezel: Sølv
Stand: Sort
Audio: ingen Dolby Atmos fordi 2.0 speaker.

Har du råd KAN OLED godt betale sig..

Når du først har set en udsendelse på OLED er det svært at gå tilbage til LCD..
#271661
Og forskellen mellem 49" og 55"..

Har du/kan du skabe plads er 55 at foretrække. Når du først har set en film eller live sport på en større skærm, så vil du ikke gå tilbage.

Med HD kanaler vender dit øje sig hurtigt til den større skærm..

Jeg har sjældent hørt om nogle som syntes at deres nyerhvervede skærm er for stor når de ser bluray og 4K materiale.
#271664
Tusinde tak for dine kommentarer, PeterD! Så det jeg hører dig sige er, at du vil anbefale Sony XE8505 i en 55" fremfor dem jeg selv har fundet, hvis vi ikke tager prisen in mente? Jeg havde lidt set mig varm på den 55" LG, som jeg havde nævnt tidligere, men det er kun ud fra hvad jeg kan læse på nettet.

Det er primært streaming over Yousee's TV app (og ikke konventionel TV via antenne/kabel), lidt PlayStation, Netflix og Viaplay (særligt sport). Jeg ønsker ikke at komme op over 8.000, så desværre er OLED udelukket for mit vedkommende.
#271667
Nu skriver du en masse streaming..

Gad vide om der overhovedet er nogen forskel om du vælger det ene mærke frem for det andet..?

Anyway, have jeg taget et tv med VA panel..og der syntes jeg, personlige mening, at XE85 gør det godt på mange punkter.

Der er så en del butikker som vil sælge dig LG IPS skærme frem for Sony, Philips og Samsung, men det er fordi de får provision af salget..Så selvom de anbefaler en skærm er det ikke sikkert det er den bedste til prisen, men den butikken tjener mest på.
#271669
Nu er den Phillips du har fundet frem også af IPS paneltypen.. IPS har den fordel at betragtningsvinklerne er bedre end tv med VA paneler.. Så hvis i mange eller sidder lidt skævt ift. fjernsynet kunne det være muligheden. VA paneler har et bedre kontrast og sortniveau og dermed en bedre billedoplevelse.

Hvis i sidder tæt ved midten ville de fleste fortrække et tv med VA panel.

En mulighed kunne være Samsung 55 " MU7005, båden den og Sony XE85 er anmeldt her på siden, med et lille plus til MU7005, på billedfronten er de stort set ens, Samsung er efter min mening bedre i features. Hurtigere i menu, tænd sluk og det der, Tizen smart tv fungerer smooth og hurtigt.. Jeg ville have foretrukket den, den koster 6300 ser jeg nu, og dermed 800 kr dyrere end XE85, hvilket også skal med i sammenligningen.

Sony XE9005 er skridtet op, men giver ingen mening da den er dyrere end OLED tv, der væsentlig bedre igen.
#271677
Ja, priserne på Sony XE9005 ryger op og ned, men hvis man kan fange den, når den er nede omkring de 7.000 kr., er det et godt køb, dog er det jo sidste års model, og lagrene er nok ved at være tømt, men du skal ikke mere end 3 dage tilbage, før det var nede i de omtalte 7.000 kr.

Hvis man vil have et TV, der har hardwaren til at kunne vise HDR fornuftigt, er Sonyen også egnet til det, modsat de andre TV, der er blevet nævnt, selvfølgelig bortset fra OLED, som er den teknologi, der gør det absolut bedst.

Hvis du har pladsen, er der absolut ingen grund til at kigge på skærme på 49", da priserne her ofte er højere, da 55" i øjeblikket er den mest populære størrelse, så det er her konkurrencen er størst.
De ekstra tommer giver bedre mulighed for at få detaljerne frem i billedet, så ingen tvivl om, at "size matters!".

Alt efter de aktuelle priser, ændrer det sig nok, hvilken skærm, der er best buy...
#271678
PeterD skrev:Philips er ikke mere det hæderkronede hollandske mærke, men kinesiske TP Vision som står bag. Blot til info..Det betyder ikke det er dårligt, men blot noget du lige skal være opmærksom på..
Er det sagen lidt uvedkommende?

Jeg er den lykkelige ejer af et Philips 9002, og samlekvalitet og stabilitet er helt på niveau, eller over andre på markedet.

Kinesisk er ikke et skældsord, OPPO er faktisk også et kinesisk ejet firma, og dem er der vist ingen der håner. Vi skriver altså 2018.

Bare lige for ikke at skræmme folket væk fra Philips.

:-) Philips TV udvikles stadig Holland.
#271681
Hvorfor kun næsten?
Men ingen af delene er jo japansk kram, som du jo elsker, PeterD; måske af god grund, men prisen er efterhånden ved at være den altafgørende faktor, og så må arbejdskraften ikke være for dyr!

Kineserne er nu så absolut også ved at være godt med. De kan godt, hvis de har lyst...