Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Higate
#270299
Jeg bruger Engelske Channel 4 til at se formel 1. De overtog rettighederne fra BBC Sport for 2 år siden. Eneste ulempe er at de ikke har rettighed til at sende live fra alle løb men ca. halvdelen, så man må vente med at se de løb indtil det er færdigt og de har lagt et stream op. De har også et app til bl.a. LG TV som hedder ALL4 hvor man kan se deres stream i stedet for at caste (hvis man vil se det på TV selvfølgelig).

Selve streaming kræver VPN. Jeg bruger US-Unblock til dette formål uden problemer.
http://www.channel4.com/programmes/form ... sode-guide
Af BrianH
#270302
ZackGem skrev:Prøvede for først gang Viaplays 4K/UHD liveudsendelse via chromecat.
Der slipper man for reklamerne!! Det var dælme den mest positive overraskelse jeg har fået fra den front længe.
Derudover var kvaliteten faktisk rigtig god.
Betydeligt bedre end live 1080i signal fra Stofa og Boxer som jeg begge har kørt med på skift.

Der var 2 udfald undervejs af ca. hver 5 sekunders varighed, hvor der lige skulle loades (sider eller på en 100Mbit forbindelse). Men slet ikke så slemt som 15 minutters reklamer :-)

Sjældent jeg har ret meget positivt at sige om viasat og viaplay - Men fair skal være fair. Deres live 4K/UHD F1 var sku en fornøjelse uden reklamer og i god kvalitet.

Hvem er kommtatorer hos Viaplay?
På Tv3+ snakker de ikke om andet end Magnussen, og finder på undskyldninger for hvorfor han ikke vinder.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270305
BrianH skrev:
ZackGem skrev: finder på undskyldninger for hvorfor han ikke vinder.
ja det er håbløst at Kevin ikke vinder løbene i feltets mindste og nyeste team. ;)
Spis nu lige brød til - Kevin vandt faktisk og blev givet den højeste karakter overhovedet af F1 organisationen selv' ved sæsonens første løb.
F1's egen og helt nye powerranking havde ham som etter efter første løb, og gav ham en perfect score, aka ingen fejl som den eneste i hele feltet, snak om at vinde. ?
I en sport hvor bilen har så meget at sige' kan det ikke blive flottere.

https://www.formula1.com/en/latest/feat ... ralia.html
Samt Autosport og et af de største medier på scenen gav Kevin som den eneste 10/10 og et af deres ekstrem sjældne 10 taller.
Når det kommer til at vinde løbene er tingene ikke jo ikke liniære i F1' og det er som det efterhånden har været igennem mange år, primært de 3 tophold der har chancen..Ferrari, Red Bull, Mercedes, men imponerende at se at Haas faktisk er konkurrencedygtige med midterholdene og Kevin har jo i den gard klasket sin teamkollega her i sæsonens start, både i preløbene i Barcelona hvor hans tid overraskede hele feltet og i de første 2 løb i Melbourne og Bahrain, hvor han har været GRO overlegen både i løb og kval.

Topkarakter til Magnussens første bedrifter her i start 2018 sæsonen, han har i den grad vundet det han kunne vinde.

Dog et stort plus i TV3+ dækning ved Bahrain løbet, at de havde skiftet john Nielsen ud med Tom Kristensen, håber de fortsætter den kotyme,.
Senest rettet af DaneLaw 9. apr 2018, 11:07, rettet i alt 1 gang.
Af Turbo
#270307
@bbplayer, tak for svaret - jeg prøver, måske jeg er heldig at den vil afspille UKTvNow.

@ZackGem, tak for dit indlæg - som jeg skrev i første indlæg "Jeg vil ikke købe et Viaplay Sport abonnement til 289,- kr. pr. md. da jeg kun er interesseret i Formel 1 af det de har." - men herligt at høre det virker fint.

@Higate, tak for dit indlæg - jeg er tilfreds med Sky Sports F1 via UKTvNow - som sagt, det ser fint ud på min tablet, derfor tror jeg at der går noget af billedkvaliteten tabt ved at cast til TV, som en HDMI forbindelse i stedet for måske kunne rede.
Sky Sports F1 sender alt Live (p1, 2 og 3 - q1, 2 og 3 samt løbet) og de genudsender det hele flere gange mellem hver Live udsendelse.
UK Channel 4 er også i UKTvNow - ved ikke om det er den samme Channel 4 som du taler om.
Af Turbo
#270308
BrianH skrev:Hvem er kommtatorer hos Viaplay?
På Tv3+ snakker de ikke om andet end Magnussen, og finder på undskyldninger for hvorfor han ikke vinder.
De samme 4 (Palshøj, Kiesa, Hansen og Nielsen).
Jo og det er irriterende at høre på imo.
Senest rettet af Turbo 9. apr 2018, 11:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270309
..som sagt, det ser fint ud på min tablet, derfor tror jeg at der går noget af billedkvaliteten tabt ved at cast til TV
Du skal havde fundet Sky F1 HD streamet, før det kommer til at se bedre ud på Tvet, for alt andet lige en verden til forskel hvordan et skamreddet piratstream
ser ud på en lille tablet kva et stort TV. ;)
Det standard link der er i fx UKTVnow til fx sky F1 (UK lang] er håbløst lav bitrate.
Hvis du bruger UKTVnow så find SKY F1 HD IT og du vil sanse at det sefterfølgende ser markant bedre ud på dit TV, men dog næppe noget du kan bruge til selve F1 dækningen medmindre Italienske kommentatorer er noget for dig, alene et eksempel på at kvaliteten står og falder med kvaliteten af streamet og især når du bruger piratstreams og ej ønsker at købe produktet legitimt..
I UKTVnow' er det mig bekendt kun Sky F1 basic som er tilgængelig med engelsk speakers og ej SKY F1 HD edition som er Italiensk ellers kan du være heldig at et af de andre piratstreams som dækker F1 er med HD understøttelse , og her må du igang med at terpe TV oversigter og sammenholde mod de kanaler som er tilgængelig via piratstream, især hvis man ikke ønsker at købe produktet via rettighedshavnerne og vil havde det gratis....
Senest rettet af DaneLaw 9. apr 2018, 11:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270312
Var også alene med henblik på din forundring over det ikke stod skarpere på dit TV når det er var pænere på din tablet og når vi taler UKTVnow via Skysport F1 UK.
og i relation til din tvivl om det var cast, eller om graden af HDMI med mere kunne gavne.
Inde på UKTVnow appen, ligger netop HD streamet {Sky F1 HD IT] og her vil du se at kvaliteten i streamet er i en helt anden boldgade selvom det nærrmst er samme tidsstream bare med IT kommentatorer..
Du kan også fx tage 3+ på månedsbasis koster 50 DKK pr måned. (og så fx se løb og kval via dansk 3+ og gemme trænningerne til disse håbløse piratstreams som bestemt ikke er kønne at klaske op på et stort TV og ofte ustabile så det halve kan være nok især dem okay bitrater.
ihvertfald den facon jeg har og koster godt 600 pr sæson for F1 via 3+ kanalen (12x50DKK til yousee) + 23dkk pr måned for F1 appen med live sektortider
Ellers kan du forsøge dig via IPTV channel abonnement og nogle af de udbydere der er på dette felt og via en IPTV app på dit TV som der er til de fleste TVs OS.
Har selv overvejet dette og på den led kan man vist få flere tusind kanaler i hæderlig kvalitet, dog mod en mindre månedlig betaling, men selvfølgelig også tys tys, men der er vist et gratis 24 timer trial abonnement man kan prøve for at se om det er noget bevendt.
Men misunder den bruger i tråden som har F1 dækning i UHD.. <B må være en oplevelse men nok også pebret så det halve kan være nok især på vores breddegrader.
Af Higate
#270315
Turbo skrev:@bbplayer, tak for svaret - jeg prøver, måske jeg er heldig at den vil afspille UKTvNow.

@ZackGem, tak for dit indlæg - som jeg skrev i første indlæg "Jeg vil ikke købe et Viaplay Sport abonnement til 289,- kr. pr. md. da jeg kun er interesseret i Formel 1 af det de har." - men herligt at høre det virker fint.

@Higate, tak for dit indlæg - jeg er tilfreds med Sky Sports F1 via UKTvNow - som sagt, det ser fint ud på min tablet, derfor tror jeg at der går noget af billedkvaliteten tabt ved at cast til TV, som en HDMI forbindelse i stedet for måske kunne rede.
Sky Sports F1 sender alt Live (p1, 2 og 3 - q1, 2 og 3 samt løbet) og de genudsender det hele flere gange mellem hver Live udsendelse.
UK Channel 4 er også i UKTvNow - ved ikke om det er den samme Channel 4 som du taler om.
Har lige prøvet det og det er samme Channel 4, dog med meget dårlig bitrate kan jeg se :-)
Om man foretrækker den ene fremfor den anden kanal er nok mere religion, da jeg f.eks. ser det på Channel 4 pga. det er David Coulthard,Mark Webber etc. som er værter samt en verdensklasse kommentator i Ben Edwards. Men ved også at Sky Sports stiller et stærkt team op. Så længe jeg ikke skal høre og se på TV3+ så er jeg glad! :-D (Ved godt at det er subjektivt)
Brugeravatar
Af bbplayer
#271547
Deres non-live video'r på formula1.com virker fint på WebOS , så virker Live streaming så ikke lige så godt i browser?
Af Turbo
#271571
Jeg står som Tysker på formula1.com men kan stadig kun købe ACCESS, ikke PRO. Om man kan få lov til at købe PRO via en VPN ved jeg ikke.