Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scoring
#254978
Jeg har købt et hus, og overvejer lige pt mulighederne for TV. Der er ikke mulighed for kabel TV desværre.

Som det ser ud nu, synes jeg at Viasat Total lyder som den bedste løsning for mig - spørgsmålet er så bare, kan de anbefales?

Del gerne nogle erfaringer både kvalitet, kundeservice osv :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#254979
Er du kvalitets nerd, og kan se forskel i bitrate, og kan gennemskue når billede er ringe, pga. bitrate. Så er det ikke viasat du skal tage. Vælger du Canal Digital for at få mest hos dem, og fordi viasat har 3 og 3+ der, så skal du huske bitrate på viasat hos canal digital er endnu dårligere, og kvaliteten af aftalen der, kun er på et billede, ikke på kvalitet ;)

Men jeg ville vælge canal digital , når man har et godt tv, skal der et godt billede til, når ikke har kabeltv.

Hvis du har fiber muligheder, så er kvaliteten også ret god der, som et alternativ, prisen er jo rimelig ens for selve tv delen.
Af Scoring
#254982
Okay, det er jo ikke ligefrem positiv læsning.

Jeg har ikke så meget forstand på hvad bitrate er, men jeg går selvfølgelig op i kvalitet når man betaler næsten 600,- for en TV pakke. Havde tænkt mig at fejre flytningen med et nyt TV, og her går jeg efter et OLED.

Jeg har Yousee nu, og er meget tilfreds med kvaliteten her - men så er trinnet ned til Viasat meget stort måske?
Jeg ser en del fodbold og formel 1, så derfor trækker Ultra HD kanalen selvfølgelig. Underligt at kvaliteten på resten af kanalerne så halter så meget.
Af Bond
#254983
Jeg har selv Canal Digital via parabol og billede kvaliteten er generelt god, CD har gået for at have den bedste bitrate og det så stadig er tilfældet er jeg nu ikke klar over. Men et er sikkert, Viasat kanalerne som f.eks. TV3 ser ganske forfærdelig ud når de er leveret fra CD og har ikke DD lyd.

Jeg overvejer selv et skift til Waoo, men om det er bedre har jeg ikke fundet ud af endnu. Har heldigvis og yousee inden i huset og der ser Viasat kanaleren nogle lunde ud
Af MontørThomas
#254985
Hej:-)
Du får flest hd kanaler med Canal Digital hvor det står knivskarpt, dog giver jeg de andre ret i at tv3 i sd kvalitet ikke er super god men det er den aftale cd kunne få i stand med viasat og een de har prøvet at få i mange mange mange år:-)
Udover de mange hd kanaler kommer der også Canal digital Go som er næsten det samme som viaplay -altså lejefilm og gratis materiale

Jeg er klart til CD men viasat har altså også meget godt at komme med -dog syntes jeg at cd´s kundeservice er helt klart den bedste hvilket de også har vundet mange priser på for de har tjek på deres ting, tjek evt Trustpilot og se udtalelser fra deres kunder
Dog skal det nævnes til slut at jeg er montør for cd og ikke for viasat :-)...så har jeg været helt ærlig;-)
Af nikolajnyboe
#254992
Jeg har ret gode erfaringer med Viasat. Især sportskanalerne oplever jeg står skarpt på både 1080p og 4k tv, specielt formel 1 og NFL. Jeg er selv glad for Viasats ekstra kanaler (på Viaplay) under formel 1 og andet sport.

Jeg har også haft Yousee og jeg synes ikke der var den store forskel i billedekvalitet, dog har jeg kun set Yousee på et ældre 1080p tv.
Af CLG
#256807
Jeg har også haft gode oplevelser med viasat - godt signal og god kvalitet. Er lige skiftet fra yousee, der ofte gik i sort eller "flakede" i signalet.
Af Pernille32
#265450
VI har haft Viasat de sidste 3 år, og har faktisk været ganske godt tilfredse :-)

Eneste minus er sådanset det monstrum man er nødt til at have hængende.
Af CWT
#271314
Jeg har også haft ret gode oplevelser med Viasat. Du kan altid prøve det også afmelde igen, hvis det ikke lever op til dine forventninger :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#271315
Nu er der flere og flere HD kanaler på Viasat, og selv TV3 HD er i canal digital's pakke, så begynder kvaliteten ikke generelt at oppes, for de fleste tv seere ser jo ikke på den forskel fra SD til HD mere end de har levet med det i flere år .

Jeg vil nok ikke være lige så meget imod kvalitet/bitrate mere som for 3-4 år tilbage.
Af Markthorsen
#271491
Ja viasat gør det faktisk rigtig godt. Dog kunne du også undersøge mulighederne for at droppe alle tv kaner helt og kun bruge streaming.
Brugeravatar
Af bbplayer
#271492
Markthorsen skrev:Ja viasat gør det faktisk rigtig godt. Dog kunne du også undersøge mulighederne for at droppe alle tv kaner helt og kun bruge streaming.
Der synes jeg kun Netflix egner sig der.

Alt for mange danske forums , debatterer dårlig kvalitet, selv HBO for nogle slag, så at TV2 Play og DR skal køre på ren streaming vil jeg ikke. Så misser jeg også en masse andet på andre sprogs kanaler, som er mig kær :)
Af -Henrik-
#271510
Jeg kører med Viasat Play via ATV, har haft det nogle år efterhånden, helt uden problemer.
Ser Premier League og CL-fodbold.
Af lennon
#271517
-Henrik- skrev:Jeg kører med Viasat Play via ATV, har haft det nogle år efterhånden, helt uden problemer.
Ser Premier League og CL-fodbold.
Spændende . Live streaming af sport har nemlig gået for, at være synligt dårligere end via flow tv, netop pga streamings lave bitrate . Klart at forskellen vil være mere synligt på mit 65" TV , end på naboens 37" . .