Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270565
Fysiske skiver er i hvet fald 100% penge ud af vidnuet.
I hvert fald for mig.
Det har jeg set med de hundredevis af først VHS, så DVD og nu Blu-ray som bare ryger ud.
Min tid er sku ikke at skal til at handle dem på den blå avis :-)

Måske filmene en dag også forsvinder online - Men ind til videre er de eneste film jeg stadig kan se, som jeg har købt inden for de sidste 4-5år, dem som jeg har købt på Google Play Film, og som stadig ligger online - Lige til at se når jeg vil.
Senere er det så blevet itunes/ATV jeg køber dem på - Og der er eneste ændring at filmene bliver opgraderet med tiden.
Skiverne fra samme periode er røget ud.
Så måske de forsvinder en dag og derved er "tabt" - Men skiverne er 100% tabt :-)
#270620
ZackGem skrev:Så måske de forsvinder en dag og derved er "tabt" - Men skiverne er 100% tabt :-)
Du har helt ret, når man ikke gider sælge sine medier når man er træt er dem, så er sløvheden i det billede jo årsagen, og man har penge nok, og når de sletter dem online så har man for længst købt nye film på andre online medier, så det hele går op i en højere enhed. Det fysiske medie for nogen er penge, og om 30 år, ligefrem penge værd , spørgsmålet er om noget tænker over det, eller har loft/kælder til at gemme ting i 30-40 år uden at mangle plads. Man sparer op til pension, andre gør det i billeder,kunst eller bare elektronik som holdes vedlige.

Jeg har været heldig med en masse Amiga spil som er solgt på ebay, de var ca. 30 år gamle idag, nogle gav vel 800-1000kr pr. eksemplar, og andre 300-400kr, var man ikke med på dette, så var de lige til loppemarkedet for nogle og der køber andre dem for 20kr :)
Så den ene mands tab, er den anden mands fortjeneste.
#270623
bbplayer skrev:
ZackGem skrev:Så måske de forsvinder en dag og derved er "tabt" - Men skiverne er 100% tabt :-)
Du har helt ret, når man ikke gider sælge sine medier når man er træt er dem, så er sløvheden i det billede jo årsagen, og man har penge nok, og når de sletter dem online så har man for længst købt nye film på andre online medier, så det hele går op i en højere enhed. Det fysiske medie for nogen er penge, og om 30 år, ligefrem penge værd , spørgsmålet er om noget tænker over det, eller har loft/kælder til at gemme ting i 30-40 år uden at mangle plads. Man sparer op til pension, andre gør det i billeder,kunst eller bare elektronik som holdes vedlige.

Jeg har været heldig med en masse Amiga spil som er solgt på ebay, de var ca. 30 år gamle idag, nogle gav vel 800-1000kr pr. eksemplar, og andre 300-400kr, var man ikke med på dette, så var de lige til loppemarkedet for nogle og der køber andre dem for 20kr :)
Så den ene mands tab, er den anden mands fortjeneste.
Enig - Lige på det punkt tjener jeg mine penge bedre andre steder :-)
Når jer ser hvad VHS-bånd og DVDer går til på loppemarkeder - Så er det ikke der min tid er bedst brugt :-)
#270741
Her netop modtaget min kopi af Planet Earth II UHD/HDR.
Jeg kan sket ikke tilslutte mig kommentareren om at fysiske medier skulle være penge ud vinduet?!

Udgivelser som denne minder mig om, hvorfor jeg engang i tidernes morgen blev lidt nørdet omkring alt det med A/V og i særdeleshed billedekvalitet.

300,- incl fragt for 6 timers fantastisk naturdokumentar i den mest fantastiske kvalitet jeg nogensinde har oplevet!!! Det kan jeg få 4 store fadbamser for i byen, hvis det ikke skal være på den lokale ;) Blot for at sætte tingene lidt i perspektiv.

Kan absolut anbefales!

Har lige købt Star Trek og Star Trek into Darknes på iTunes , der får man virkeligt også noget for pengene (49,- stykket).
#270749
Torben Rasmussen skrev:Det er nu ikke alle afsnit af PE2, som er lige flotte. Der er en del af dem, som jeg virkelig kæmper for at se 4K-kvaliteten i.
Hullet i osten ? :)

Altså, der nogen droneoptagelser og lignende, der er optaget med lidt dårligere udstyr. Stadig den flotteste udgivelse jeg endnu har set! Vil også mene at HDR giver den et los i r*ven, som jeg bestemt ikke oplevede på 1080i visningen på DR.
#271095
Pede8000_ fair nok ! Men drømmescenariet og den virkelige verden er jo ( tæt på ), at når dokumentaren udkommer som 8k HDR2 , - så får vi andre den opgraderet via Itunes uden beregning . Mens du må henstille dit eksemplar til evigt skue , ved siden af VHS og DVD udgaven - og købe den for 3. eller 4. gang på et medie der også lever på lånt tid . . . Indrømmet, at du lige nu har en marginal sag omkring kvalitet . .
#271097
lennon skrev:så får vi andre den opgraderet via Itunes uden beregning .
Ja, det bliver spændende om Apple har fundet fidusen til at få låst folk til deres film, og ændrer på betingelser og opgraderingsmulighederne, så når det endelig rammer, så skal Apple jo investere i mere lager, de skal have en masser ekstras for at klare de forskellige formater til den tid, så mon det virkelig er gratis for ældre kunder?

Det er vist sjældent hørt?
Efter en søgning på google, kan man også se at udvalgte film ikke automatisk opgraderes til 4k, der skal man købe 4k versionen , da producenten har begrænset apple i at auto-opgradere.

Så med deres Apple 4k boks gjorde de det gratis, man ved ikke om det gør det med næste udgivelse, uden folk også køber ny hardware eller hvad de finder på til den tid.
Måske noget Abonnement som PSplus eller sådan noget, så man sikres auto opgraderinger mod månedlige betalinger, hvem ved.

Så denne gang gik den, vi aner ikke om den går næste gang, og allerede nu er der altså film man skal købe hvis den var tidligere ejet i HD, så det er lidt usikkert, hvis Apple begrænses af film producenterne.
#271102
bbplayer skrev:Det fysiske medie for nogen er penge, og om 30 år, ligefrem penge værd , spørgsmålet er om noget tænker over det, eller har loft/kælder til at gemme ting i 30-40 år uden at mangle plads.
Det er nok de færreste DVD'er eller Blu-rays der er penge værd om 30-40 år.

I modsætning til Amiga-spil vil de fleste film være tilgængelige på det format, der nu er fremme om 30-40 år, så der er ingen idé i at betale mange penge for at få den på DVD.
#271103
bbplayer skrev:
lennon skrev:så får vi andre den opgraderet via Itunes uden beregning .
Ja, det bliver spændende om Apple har fundet fidusen til at få låst folk til deres film, og ændrer på betingelser og opgraderingsmulighederne, så når det endelig rammer, så skal Apple jo investere i mere lager, de skal have en masser ekstras for at klare de forskellige formater til den tid, så mon det virkelig er gratis for ældre kunder?
Lagerplads bliver hurtigere billigt end pladskravene vokser, som det er nu.

Husk, at det ikke er Apple/Google/ViaPlay, der evt. fjerner en film fra hylden, men distributøren.
bbplayer skrev:Efter en søgning på google, kan man også se at udvalgte film ikke automatisk opgraderes til 4k, der skal man købe 4k versionen , da producenten har begrænset apple i at auto-opgradere.
Hvilke? Svjv. er alle film opgraderet til 4K.

Der er film, der ikke er tilgængelige i 4K i iTunes, men så kan du jo heller ikke købe 4K-versionen.
#271109
lunddal skrev:
bbplayer skrev:Efter en søgning på google, kan man også se at udvalgte film ikke automatisk opgraderes til 4k, der skal man købe 4k versionen , da producenten har begrænset apple i at auto-opgradere.
Hvilke? Svjv. er alle film opgraderet til 4K.

Der er film, der ikke er tilgængelige i 4K i iTunes, men så kan du jo heller ikke købe 4K-versionen.
Labyrinth , skulle være en som man måske ejede i HD, og nu skal betale for at opgradere til 4k version.

https://discussions.apple.com/thread/8081515

En anden er "Secret life of pets", som også er en modified version og genudgivet online og skal købes igen.

Og så er der jo debatten omkring Disney og 4K film, de findes slet ikke på Itunes? Så er det jo også enkelt nok, når de slet ikke findes der som 4K, og nok aldrig får en aftale, hvis Disneys egen lancering bliver en succes.
Og jo, jeg har da flere Disney film i 4K nu :) Så de kan da godt købes?

Faldt lige over denne:

The store's terms, terms which you read and agreed to, tell you that you might not be able to redownload items, and that they are your responsibility to take a backup copy of them.
Så har man ikke en lokal kopi af filmen, så kan man altså ikke bare se den hos sine venner eller når man er på hotel og har atv boksen med , hvis den lagres på andet medie?
Hvis de fjerner film og man ikke har backup af den, så er den væk :(

En anden historie:
http://danhon.com/2013/02/13/dont-trust ... the-cloud/

Laver man film backup til cloud, så er det egentlig ikke film men en link som laves til Apple store, og når de sletter filmen , så kan man ikke afspille den fra cloud løsningen. Det lyder virkelig kompliceret at eje film for livet og skal tage højde for alle disse aftaler, cloud/no cloud og mulig ikke opdaterede afspilninger.
#271120
Altså, hvis der er tale om et Directors Cut eller extended version, er det vel fair nok at man skal købe igen. Det er således ikke det produkt man købte i første omgang.