Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VikingDK
#270907
Jeg overvejer pt. om jeg skal købe Sony´s A1 eller den nye AF8. Prisforskellen er ca. 6.500 kr (A1 ca. 22.000 kr mod AF8 28.500 kr). Fjernsynet skal primært bruges til film og sport (fodbold). Lyddelen er ikke vigtig, da jeg kører med et Sonos system.

Jeg har læst på recordere.dk at A1 skulle leveres med et nyere panel magen til den der sidder i AF8 i 2018. Er der nogen her, der kan bekræfte dette og i givet fald sige, hvordan man kan se det på kassen til fjernsynet ?

og er billedet af AF8 virkeligt 6.500 kr mere værd end billedet af A1 ?
Af lennon
#270911
Alle 2017 65” OLED har været lidt af en karruseltur mht panellotteri ( tint og banding) . Det savner vi et svar på om der reelt er blevet arbejdet på at elliminere i 2018 . Flatpanels testeksemplar var OK , men måske netop frasorteret og udvalgt til test . . Men det kunne ellers i første omgang berettige til en merpris lige nu . .
Af Turbo
#270912
De siger ind i mellem noget mærkeligt noget. A1 har et 2017 panel - AF8 har et 2018 panel.
Forskellen på de paneler er lysstyrken og farverummet, men det er så lidt at du aldrig vil se det med mindre de står ved siden af hinanden.

A1: https://www.displayspecifications.com/en/model/6456b00
AF8: https://www.displayspecifications.com/en/model/cbeb123e

De bruger samme processor - design er der forskel på, om det har en værdi på 6.500,- kr. må være op til den enkelte forbruger.

A1 test: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1492756022

EDIT: Iflg. displayspecifications.com er der forskel i input lag - 29 ms på A1 og 50 ms på AF8.
#270914
Du kan ikke bruge spec til at afgøre om Sony får A1 leveret med 2018-paneler nu hvor vi er gået ind i 2018, men det er nok ret sikkert at så længe LG kan leves 2017-paneler, så er det sådan et du får i A1. Vi har ikke nogen bekræftelse på at A1 skulle blive opgraderet. De modeller du kan købe lige nu i butikken vil næste med garanti have et 2017-panel.
Af VikingDK
#270918
Tak for info lennon, Turbo og Torben !

Jeg går ud fra at det bliver en A1 jeg køber hjem, da jeg ikke tror at merprisen på 6500 kr genspejles i merværdien hvad billedkvaliteten angår.
Af Gromit
#271081
Tusind tak, for en meget detaljeret anmeldelse af SONY AF8.

Jeg skal have en ny skærm i år, da jeg stadigvæk har en gammel Panasonic plasma skærm, og jeg havde virkelig håbet på, at AF8 ville blive den ultimative reference skærm anno 2018...

...men i det, at AF8 IKKE har rykket sig markant - set i forhold til A1 & prisen taget i betragtning - så er jeg kommet en hel del i tvivl, hvorvidt Kr. 28.500 for en 65” ikke er en anelse for højt, sammenlignet med en 65” A1 til Kr. 21.000

Dog er designet af AF8´eren utvivlsomt langt bedre (lækker) som en stå-skærm på et tv-bord end A1´erens grimme og kluntet skrå hældning.
Af lennon
#271082
Vi er så ikke enige i det med design/hældning . Men spørgsmålet er hvornår AF8 ryger lidt ned i pris og hvornår lagrene af A1 er tømt . Synes måske det er lidt mere problematisk,at vi ikke rigtigt ved hvor vi har Sony mht DV . .
Af Gromit
#271083
Billedkvalitet har allerhøjeste prioritet...og ja, design er jo som bekendt, særdeles subjektivt.

Ryger 65" AF8´eren ned i pris med 7000-8000 kroner, så slår jeg til... uden tøven og uden at blinke et eneste sekund.

AF8´ren er en superlækker skærm...!
#271084
@Gromit

Det er helt bestemt en høj pris. Men tænk på at A1 blev introduceret til omkring 45000 i 65" på samme tidspunkt sidste år.
AF8 skal være en billigere model end A1, som bliver erstattet af AF9 lidt senere på året.
Derfor er sammenligningen med A1, som har faldet i pris i meget lang tid, en smule unfair - men selvfølgeligt er det de to man skal sammenligne. Tror umiddelbart vi skal over i den anden side af sommeren før AF8 er så langt nede, hvilket også er der at A1 udgår (vist nok omkring August/September).

Min pointe er at at AF8 ikke starter højt - tværtimod - og at man selvfølgeligt skal væbne sig med tålmodighed før at man køber en 2018 skærm tilsvarende til en 2017 model til samme pris, sådan er det altså med TV. :)
Af Gromit
#271085
AF9...?! Jamen,jamen, hvad er det for en skærm...? En der er værd, at vente på?

Jeg forsøger blot i nærværende stund, at strikke det allerbedste set-up sammen på et budget omkring ca. Kr. 50.000 - 60.000 - 70.000...grundet en "kæmpe-stor-lille-bitte" arv. :)

1) Skærm + Soundbar & subwoofer
2) Skærm + A/V receiver + højtalere & subwoofer
Af lennon
#271091
Forskellen på billedkvalitet (2017/18 og producenterne) er tilsyneladende marginal . I min verden ville det så handle om hvor længe man forventer at beolde sit TV , og hvad der fungerer bedst væghægt/på møbel - og hvad man supplerer med perifært ( AppleTv- lyd - YouSee osv )
#271665
Ikke mig bekendt. Du må trykke på fjernbetjeningen for at skifte, hvis du bruger den præ-installerede medieafspiller (som jeg ikke er fan af!). Jeg har ikke ledt efter alternative apps til visning af billeder, men ellers kan du caste dem fra telefonen og så findes der helt sikkert apps, som kan gøre det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14