Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270676
Hej!
Vi skulle egentlig se om se om der var grund til at beholde TV2 Play lidt endnu, for efter Yousee begyndte med bland selv har vi mest benyttet det (HBO osv.)...
Men TV2 Play app’en er pist væk fra oversigten? Kan heller ikke finde den under Googles apps?
Har googlet nogle gamle ting fra 1-2 år tilbage med at TV2 Play forsvandt fra diverse Sony men kan dette være rigtigt?
Der er Android Nougat installeret...
Det er nogle uger siden vi har kigget TV2 Play så har ikke opdaget det før nu?
#270679
TV2 er ikke en Google App. Den er sideloadet af Sony. Jeg har stadig “appen” her på AF8, så den burde stadig være tilgængelig. Har du prøvet at reboote TVet fra indstillings-menuen.
#270696
Hvordan er kvaliteten når du ser noget på en indbyggede TV play app? Jeg har et XE900 og synes at billede kvaliteten er meget dårligere end hvis jeg caster fra TV2 play på telefon til TV'et. Er det noget du har oplevet?
#270697
Tja jeg har måske ikke så store forventninger fordi det indtil videre mest har været KLOVN og lign. vi har nydt - hvis man kan kalde noget så tåkrummende at nyde!!
Og det er jo relativt gamle optagelser og derfor ikke fantastisk kvalitet.
Jeg må prøve at caste det samme program en af dagene og se om der er forskel.
Af Kreilo
#270698
Der er STOR forskel på kvaliteten via Sony's app og så ved at caste fra mobilen. Jeg bruger aldrig den indbyggede app fordi billedkvaliteten er så elendig.

Du vil også se en forskel med Klovn - det er noget af det vi også har set, og forskellen på kvalitet er enorm.
#270738
Kan man ikke selv sideloade apps til tv? Altså aktivere debug, og derfra bruge noget "abd" og sende app til tv? evt. åbne app igennem email/drive og installere den vej?

Det er vel bare at hente den version som Sony leverer med skærmen og så finde den revision på nettet, hvis altså ikke den er specifikt kompileret til denne skærm/build af OS.
#270740
Jo, det kan du i princippet godt, men det er ikke alle apps, som er gearet til at blive styret med en remote i stedet for fingeren. Sonys version af TV2 Play er vist mere en webapplikation end en rigtig app. Den fungerer som genvej til noget andet ligesom DR TV gør.
#270746
Jeg har sideloadet apps på flere af de TV vi har testet, så det er ikke utopi. De virkede bare elendigt de fleste af dem. Men der var nogle versioner af Kodi, som røg ind via sideload, og så testede jeg nogle apps til brug ved hastighedsmålinger på internettet, men de krævede touch og kunne ikke betjenes.
#270750
Android klarer jo en mus, når man ikke har touch, har du prøvet den kombination? Det virker da idag på mange telefoner og tablets, og er vel supporteret i den tv kernel som de smider på? Så kan du da komme uden om en del af de touch skærm problemer.

Jeg bruger mus her på min AndroidTV bokse, som virker sådan rimeligt ok.
Af wazer
#271550
Er der nogen af jer der rent faktisk HAR android TV versionen og kan smide APK filen herinde?, har købt en xiaomi mi box international verison, som er en af de få bokse som køre rent Android TV, men TV2 play mobil versionen crasher instant, det samme gælder for viaplay, jeg har dog fundet en gammel android TV version der virker på den.