Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270703
12999 er godt nok billig for 65" oled, jeg er fristet. Er der ingen mulighed for at få den på testbænken? Det ville da være relevant at se på hvad et billig mærke kan præstere med OLED.
Jeg kan ikke lige finde nogen på tilbud lige pt. Findes den til 13k nogle steder nu?
#270705
Det er ikke lige på programmet for nu. For at få modellerne til test, så skal vi helst have en aftale med den danske PR-partner/afdeling, så vi ikke skal ud og låne af butikkerne. Sådan en aftale har vi ikke i stand med alle producenter. Man kunne godt overveje at teste den i privat regi, men det har historisk set være lidt noget bøvl kun at have TV'et i få timer - og i andre omgivelser end ens egne.
#270706
Hvis Elgiganten og andre gerne vil bruge jeres logo i reklamer, må de vel også stille udstyr til rådighed den anden vej:-)
Næstbedste løsning ville være privat regi, men det kræver vel også at der er nogen der melder sig tæt på jeres bopæl.
Synes bare det var interessant at se en vurdering af dette tv sammenlignet med de mere gængse mærker, som der er mange anmeldelser af, men kan godt se udfordringen.
Af jensholm
#270890
Kan lige finde de præcise kalibreringsrapporter på skærmen når jeg kommer hjem. Jeg synes faktisk at 100% casting fra Chromecast Ultra virker fint i praksis, selv med små børn der vil se Netflix.
Billedet er vildt, særligt BBC's naturdokumentarer på 4k UHD
#270976
jensholm skrev:https://pic2url.dk/20180424115136jpg

Værsgo. Håber I kan bruge det
Det var ikke meget de kunne rette op på. Hvis det er så godt, som skærmen kan kalibreres, så er det lige før jeg ville anbefale, at man springer den over.

Farverummet er forkert - den kører DCI-P3 selvom den burde køre Rec.709 - de mørke toner er for mørke og de lyser er for lyse. Det ser ud som om de har justeret kontrasten i forkert retning, så du har fået crush af sort og burn-out af hvid.
#271003
Ja det er ser sådan ud, Dynamiske kontrast skal slås fra under kalibrering, i det hele taget bør den være slået fra altid, det er også derfor gamma kurven er helt skæv.

Lysstyrken der står til 39 virker også underligt, hvis middel/standard værdien er 50, så skal den stå der og ikke mindre, det giver nemlig black crush. Som Torben skriver er den også gal med farverummet.
dE (Delta E) afvigelse efter kalibrering er ret høj, det tyder på at der ikke er håndtag til indstilling af hvidbalance, men kun få valg muligheder som varm-neutral-kold.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10