Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#270489
Hej.
Ja jeg ved godt det muligvis er et dumt spørgsmål, for forskellen er vel indlysende.

Men jeg er gået fra et alm 5 år gammelt 50" HD LED Tv til 55" B7V og forskellen er jo enorm!

Men jeg mangler en indikator der viser at nu er det HDR.. Nu er det 4K.. Jeg tænker TVét kan vise det?

(Input er Apple 4K, NetFlix og Flow TV)

PFT
Dennis
#270493
DeBossDK skrev:Hej.
Ja jeg ved godt det muligvis er et dumt spørgsmål, for forskellen er vel indlysende.

Men jeg er gået fra et alm 5 år gammelt 50" HD LED Tv til 55" B7V og forskellen er jo enorm!

Men jeg mangler en indikator der viser at nu er det HDR.. Nu er det 4K.. Jeg tænker TVét kan vise det?

(Input er Apple 4K, NetFlix og Flow TV)

PFT
Dennis
På mit gamle OLED (webos 3.0) kunne jeg se det i den øverste bar. Altså før magic remote op i toppen af skærmen under afspilning.

Sent from my LON-L29 using Tapatalk
#270494
- Få pegepinden frem (rød cursor)
- Gå op i toppen
- Tryk på OK / rulle i midten af cirkel , så kommer kanal navn frem.
- Tryk OK endnu engang , så får du detaljer om kanalen

Der er jo også den info, at når dit TV skifter til HDR/HLG HDR/ Dolby Vision , så kommer der et info vindue i øverste højre hjørne af skærmen. Og du kan tydeligt se forskel :)
#270497
Hvis du ser ting via Apple TV, så sender den jo altid signalet ud i 4K (hvis du har valgt det), så der kan du ikke se hvad kildematerialet er skudt med. Så hvis du ser en film i iTunes, så må du forlade dig på informationen om filmen, men du kan ikke se hvilken bitrate eller opløsning filmen rent faktisk leveres i. Ser du ting via HBO på ATV så har du ingen information om hverken opløsning eller bitrate...
#270633
Mange tak for svar..
I kom hele vejen rundt uden at jeg fik svaret :)
Jeg har 4K Apple TV og desuden Boxer (digital antenne)

Der fremkommer jævnligt Dolby Vision i øverste højre hjørne ved Apple TV, og havde nok fornemmelsen at det var sådan det skulle vises.

Super mennesker!! Takker.