Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#270445
bendix skrev:Jeg synes jeg har hørt at The last Jedi skulle være Disneys første DolbyVision udgivelse. Ved i om det er tilfældet med ITunes udgivelsen. Den står stadig bare til “hd” under forudbestilling.
Disney sælger ikke film i 4K HDR via iTunes endnu. Det gælder på tværs af Disney, Pixar, Lucasfilm og Marvel. Det er lidt spøjst, hvad de venter på, da de allerede sælger 4K HDR i USA på onlinetjenesten Vudu (dog til højere priser).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270456
Det er pænt irriterende når der nu er en del film, som de godt kunne levere i 4K. Jeg gider næsten ikke købe Last Jedi i HD - så god var den heller ikke, at jeg kan tåle at se den alt for mange gange ekstra, så jeg vil helst ha' den i 4K i første omgang.
Af kamikazedk
#270466
Er det overhovedet muligt at købe/leje (leje først fra d. 16/4) The Last Jedi i I 4k med eller uden HDR herhjemme, uden at skulle anskaffe sig en fysisk skive (har ikke en UHD afspiller)?
Af kamikazedk
#270481
Torben Rasmussen skrev:Nej.
For hulen, det er sgu da for dårligt at det ikke er muligt i denne digitale tidsalder - havde håbet jeg kunne se den i topkvalitet da jeg købte mit C7, men har ingen planer om at købe en UHD-afspiller :( Så må jeg købe den på bluray...
Af Kreilo
#270483
kamikazedk skrev:
Torben Rasmussen skrev:Nej.
For hulen, det er sgu da for dårligt at det ikke er muligt i denne digitale tidsalder - havde håbet jeg kunne se den i topkvalitet da jeg købte mit C7, men har ingen planer om at købe en UHD-afspiller :( Så må jeg købe den på bluray...
Har ikke erfaring med den, men du kan jo købe en brugt og billig Xbox One S. De fås på dba fra 1.000 kr. +/- og så har du da muligheden for UHD.

Når det er sagt, så synes jeg også det er ærgerligt at der skal være så fandens meget spredning på hvad man kan få i de bedste formater. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270536
The Mummy er ikke 9 kr værd. Nu har jeg lejet den og set den, så I andre kan slippe for at gøre det. Shit den er ringe. Selv på et Sony AF8...
Brugeravatar
Af Vailant
#270546
Jeg er lige begyndt at interessere mig lidt for UHD.
Og det er interessant at følge hvad der udkommer i UHD.
Men så slår det mig - ser vi UHD udgivelser, der bare er opskaleringer af ringere materiale - altså hvor udgangspunktet ikke er i en opløsning, der kan kaldes UHD?
Der er jo f.eks. ikke den helt store gevinst i at udgive Matator på hverken bluray eller UHD. Eller tager jeg fejl?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#270548
Det kommer an på den enkelte film og studiet. Det er flere eksempler på, at HD-film opskaleres, hvilket man ikke vinder noget på ift. opløsning, men HDR-delen er dog typisk en gevinst. Mange i branchen er enige om, at HDR er det store skridt i denne overgang.

Der er dog også ældre film, som genudgives i ægte 4K eller en mellemting (f.eks. 2.8K eller 3.2K).

Der kom et lignende spørgsmål ovre i kommentarsektionen til Forrest Gump-nyheden. Se eventuelt svarene til Knudsens kommentar: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 3852973130
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 69