Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Coolsmarti
#270224
Hej

Jeg har netop erstattet min Samsung HW-H750 med en HW-K860, bla. for at få Atmos lignende mulighed, samt DTS 5.1 mm.

Men ... tænkte jeg ville forsøge at teste Atmos af, og troede det var bare lige ..

Jeg benytter ikke fysiske medier, udelukkende streaming, og det er jo så åbenbart et problem.

1. Forsøger jeg at koble det til TV'et via ARC alene, så kan jeg ikke få et Atmos stream igennem på nogen måde da det ikke er supporteret via ARC. Netflix har jo så et lossy stream, men selvfølgelig kun til LG OLED, XBOX One++ samt Windows 10 app'en.

2. Smider så istedet Chromecast/PS4 til HDMI IN på Soundbaren så den gerne skulle snuppe lyden og sende billedet videre, men så er jeg ude i at absolut ingen app's har support for sådanne et stream, hverken Plex, Netflix, HBO, Amazon eller lignende. VUDU til PS4 er understøttet, men den kan bruges i US .....
- EDIT: Det er en Chromecast 2 jeg har, det er måske kun Ultra som har passthrough af deres lossy Atmos stream? Eller det er vel lige meget hvis det kun er de specifikke enheder som understøtter det.
https://help.netflix.com/da/node/64066

3. Er jeg virkelig ude i at skal koble en Windows 10 PC til HDMI IN på Soundbaren og så bruge Netflix app'en for at teste det af?

Jeg er godt nok noget overrasket at det er så besværligt når man trods alt har så nyt et TV og Soundbar at forsøge sig med :-)
Senest rettet af Coolsmarti 9. apr 2018, 10:29, rettet i alt 1 gang.
Af Coolsmarti
#270298
Ingen bud? Jeg har dog stadig ikke fået testet af med en Windows 10 PC da de fleste bærbare jo efterhånden er med DisplayPort ...
Af aalb1970
#270301
Chromecast Ultra understøtter ikke Atmos via Netflix.

Dine eneste muligheder er derfor en Windows 10 PC eller Xbox One (S eller X).
Af Coolsmarti
#270303
Tak for svaret. Tænkte det nok. Synes bare der blev skrevet i anmeldelsen herinde til K960 at personen havde testet det OK med en Chromecast Ultra. Man er ikke i tvivl når den får et korrekt Atmos signal. Den skriver det i display og lyser blåt i højre side. Som jeg stadig har til gode at se ....
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270314
Bekymrende så spartansk Atmos understøttelse der er i spil hos Netflix og som nævnt LG OLED fra +2017 eller Microsofts platforme som Win10PC eller Xbox X eller One, dog tilsyneladende også Xbox One kva den første, så samtlige 3 Xbox One editions skulle kunne kapere Atmos via Netflix..
Billede

Har selv B7V og her er der ingen problemer og ej heller på spil og Xbox X, hvor Atmos tryner frem på spil som understøtter det som Gears of War4.

Men det kan undre at nogle af de vejledende TV bokse som Apple TV 4K eller Nvidia Shield new revision. ikke har ået det implementeret på deres Netflix app da andre app-elementer jo understøtter Atmo i bla Shield TV s og aner ikke om det er mangel på betaling til Dolby for Atmos som er akilleshælen eller nogle Netflix rettighedsaftaler med LG og Microsoft som medvirker at de andre aktører ej følger trop på Atmos Netflix understøttelse.