Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRa
#270288
Jeg har lige opdaget en grå/sort plamage på venstre side af mit LG OLED E6 65 tommer. Det er det samme både på TV kanalerne og blu-ray afspilleren. Det virker som om de pixels der er i plamagen er låst eller et eller andet eller måske at 3D laget skaller? Er de nogen der har oplevet noget lignende og har et løsningsforslag? Jeg er indenfor de 2 år garanti, men ville være super ked af at miste 3D kapabiliteten!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#270290
Som Bagle er inde på, kan dette så være retention? Prøv at se om det ikke løses ved at køre refesher-cyklus. Vi har også set det nogle gange herhjemme, men det er forsvundet efter tv't kører refresh henover natten (så vidt jeg kan konstatere køres refresh automatisk hver anden nat).
Af MortenRa
#270292
Jeg har kørt refresher og det fik det til at gå væk!! Heldigvis da - det var lidt et chock
Af MortenRa
#270602
Lidt mærkeligt. Efter ca. en uge kom der igen mørke plamager - har igen kørt refresher og det er gået væk. Er der nogen der ved om dette er et tegn på at skærmen er ved at gå i stykker?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270610
Skærmen burde selv køre refresheren hvis den er står stand-by om natten. Hold lidt øje med om det kommer lige så hurtigt igen nu, for så ville jeg nok give LG et kald. Det plejer at være enkeltstående tilfælde af plamager, som dukker op fra tid til anden.
Af MortenRa
#270612
Ok, godt at vide. Jeg holder øje - er heldigvis indenfor de to års garanti frem til januar 2019.....