Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Pede8000
#269567
Altså Pacific Rim er originalt i formatet 1:85:1, det vil betyde at den får et letterbox format på en 16:9 skærm. Jeg er lidt film-nørdet og ønsker ikke at film beskæres, da man mister en del af siderne i billedet og man kan opleve panoreringer. Når man går meget op i korrekt billede, og kalibering, så man oplever filmen som instruktøren havde tænkt sig, er det jo en skandale at opleve beskårne film.

Jeg mener at Apple i det mindste kunne oplyse aspect ratio under film info?!
Af Turbo
#269568
Jeg har også Pacific Rim på 4k BD.
Bag på står:
2160p 16x9 2.4:1
1080p 16x9 1.85:1
Brugeravatar
Af Pede8000
#269569
1:85:1 er ikke det værste at skære i, det er et højt smalt format. Passer nogenlunde til 16:9, men jeg vil mene at det ville være fint hvis man fik oplyst det inden køb på iTunes. Det gør man jo hvis man ellers køber på nettet.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269899
Har nu set film i mørket og det var en slem overraskelse:
Er der andre der oplever en del "støj" i billedet på, især Warner Bros- film? (4k/HDR/DV)?
Jeg købte Wonder Woman og den er helt slem. Hvis nogen har den eller lejer den, prøv at lægge mærke til disse tider:

17.59 + 1 min frem Himlen/skyer er ganske forfærdelige, vi taler VHS eller det der er værre.
Det værste eksempel er dog 45.00 + 1 min, hvor de ankommer til London, igen skyer/himmel. Frygteligt!! Ødelægger hele filmen for mig.

Ellers en film der på 4K disk fik roser for netop PQ. Må indrømme, at hvis streamingkvaliteten ikke har nået et højere niveau i 2018, er jeg den der køber en 4K afspiller.

Har bemærket det på andre WB film, f.eks. Harry Potter 1 som jeg lejede, og derfor ikke kan giver tidstempler på.

Håber lidt at det er mig der har lavet ged i indstillingerne, men er ikke en novice på dette punkt, så det tror jeg ikke. Det er bare ikke fedt at tweake sit udstyr på bedste vis og så bliver man ramt af elendige tranfers fra de store studier. ØV!

Feed back meget velkomment.
Af MartinPN
#269900
Det lyder meget som det issue jeg og nogle andre beskriver i denne tråd. Jeg har ikke oplevet det på alt materiale, men indtil videre kun på Harry Potter filmene, som også er en Warner Bros film. Jeg har dog den nye Superman - der havde jeg ikke problemer. Jeg har Wonder Woman, men er lige på ferie, så kan teste når jeg kommer hjem. Men får sikkert samme resultat. :o

Hvis du slår undertekster fra og ser scenerne - oplever du problemet så?

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... ead#unread

(Primært omtalt på side 6 og 7 i tråden)
Af Bagle
#270132
Jeg forstår ikke hvori begrænsnigen ligger mht udvalg af 4k titler.. har fx købt Valerian and the city of thousand planets i HD i storen men kan findes i 4k i den amerikanske store og på Blueray....?
Af Dusty
#270136
Torben Rasmussen skrev:... er den overhovedet 9 kr. værd?
Jeg har de 2 første på BD... jeg synes de er ret gode faktisk :-) og da det for nyligt endelig gik op for mig man kan vente en måned med at se lejefilm, har jeg flottet mig og spenderet de 9 kroner. Glæder mig :-)
Brugeravatar
Af bendix
#270206
Jeg synes jeg har hørt at The last Jedi skulle være Disneys første DolbyVision udgivelse. Ved i om det er tilfældet med ITunes udgivelsen. Den står stadig bare til “hd” under forudbestilling.
Af kamikazedk
#270211
Torben Rasmussen skrev:Skal man have set de foregående?
Ja det skal man, da det er afslutningen på en trilogi. Men de kan også begge anbefales - alle tre film er rigtig gode, og det er en af de mere vellykkede trilogier/franchises i nyere tid. Og med rigtig gode motioncapture præstationer fra mr. MoCap himself Andy Serkis:)
Brugeravatar
Af Pede8000
#270214
The Great Gatsby til en MEGET fornuftig pris lige nu (tror det var 39 eller 49).
Baz Luhrmann er bestemt ikke bange for at bruge farver og stor kontrast. Fint demo - materiale.
Senest rettet af Pede8000 7. apr 2018, 11:24, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 68