Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af jkochped
#269830
Hej alle

Jeg syntes nu at have lavet en del research omkring valg af Soundbar . Det eneste der irreterende mig er at det lader til at man ikke bare kan tilkoble en subwoofer af eget valg .

Indtil videre

1. Bose soundtouch 300
2. Sonos playbar

Har også læst meget godt omkring Samsung 960hw største problem omkring denne er min kæreste , dets design og højden som nok skaber problemer eftersom mit tv skal stå på tv møblet.

Nogen der har nogle input ? What to Do, gad godt have atmos, mel design og mulighed for st gemme subwoofer semi væk er også vigtig.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh Jonas
Af HenrikT
#269831
Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.
Og så vil jeg lige høre om du også skal høre musik på det anlæg ?. For jeg havde Sonos 5.1 system, men kunne ikke forliges med Playbarens måde at formidle musik på . . . . den kan bare ikke nok. Fantastisk til film dog.
Efter at jeg har købt to Play 5 til min Sub, er der RIGTIG musik i stuen :p . Sony TVét er tilsluttet via minijack til den ene Play 5.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269832
Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Jeg er dog enig i, at Playbar ikke er velegnet til musik, men med 2x Play:5 får du ikke surround, så man kan ikke få i både pose og sæk. Vi har bidt i det halvsure æble og sat Playbar + 2x Play:1 op til TV'et og så har jeg købt en Connect, som vores Beolab sidder på i samme rum, så jeg er bedre dækket ind til musik.
Af HenrikT
#269839
Torben Rasmussen skrev:Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Jeg er dog enig i, at Playbar ikke er velegnet til musik, men med 2x Play:5 får du ikke surround, så man kan ikke få i både pose og sæk. Vi har bidt i det halvsure æble og sat Playbar + 2x Play:1 op til TV'et og så har jeg købt en Connect, som vores Beolab sidder på i samme rum, så jeg er bedre dækket ind til musik.
Jeps. Volumen kontrolleres via app - eller på selve højttaleren.
Af Fjendbo
#269841
Jeg smider lige et anden mulighed på banen. Dog muligvis mindre WAF venlig, men hvad med et sæt Dynaudio Xeo 2 + vægophæng eller tilsvarende aktiv, trådløs højttaler. Uden at have hørt alle muligheder, så vil jeg vove at påstå, at du får langt bedre lydkvalitet med sådan en løsning. Og ægte stereo perspektiv.

Tilslutning af subwoofer bliver dog muligvis lidt svære, men kan lade sig gøre.
Af coffee
#269845
Jeg har en Canton dm75, og der har jeg koblet min Dali sub til. Det lyder forrygende.
Af DonSilicone
#269852
Jeg har også en Canton DM 75 og jeg deler ikke begejstringen.
Plus:
Flot og diskret at se på.
God bas i forhold til størrelsen.
Minus:
Har store problemer i mellemtoneområdet. Almindelig tale har ofte forvrængninger og er ubehageligt at høre på. Derfor lyder musik også dårligt.
Ingen HDMI indgang.
Kan ikke styres optimalt med multifjernbetjening som fx Harmony da input IKKE kan sættes: man kan kun "bladre" gennem mulighederne.

Ja, jeg har fortrudt købet. Havde før en billig Sony forstærker med et par endnu billigere Eltax højttalere til. Mere besværligt og så ikke så godt ud, men langt bedre lyd.
Af bromberg
#269860
Torben Rasmussen skrev:Så skal du dog styre volumen med app'en og ikke via remoten? Med remoten kan du kun skrue op/ned ift. det niveau Sonos står til.

Jeg er dog enig i, at Playbar ikke er velegnet til musik, men med 2x Play:5 får du ikke surround, så man kan ikke få i både pose og sæk. Vi har bidt i det halvsure æble og sat Playbar + 2x Play:1 op til TV'et og så har jeg købt en Connect, som vores Beolab sidder på i samme rum, så jeg er bedre dækket ind til musik.
Man kan eks med neeo universal Remote kunne styre volumen på et sådan setup, som var det en Sonos soundbar..

Men ja ellers er det lidt kringlet
Af bromberg
#269861
HenrikT skrev:Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.
Og så vil jeg lige høre om du også skal høre musik på det anlæg ?. For jeg havde Sonos 5.1 system, men kunne ikke forliges med Playbarens måde at formidle musik på . . . . den kan bare ikke nok. Fantastisk til film dog.
Efter at jeg har købt to Play 5 til min Sub, er der RIGTIG musik i stuen :p . Sony TVét er tilsluttet via minijack til den ene Play 5.
Jeg skal først undskylde for at blande mig i tråden, men jeg har selv overvejet det setup mange gange da jeg har en ret stor forventning til lyden i sådan et setup.
Har du subwoofer på også?
Hvad med lips sync issues?
Af BMLauridsen
#269862
Der er også HEOS fra Denon. Minder meget om Sonos, men med flere tilslutningsmuligheder bla 4 HDMI. Det har også den trådløse sub som du kan gemme af vejen. Lækker lyd, men appen er nok ikke helt så god som hos Sonos, men den virker da. Hifiklubben har lidt tilbud på både soundbar og subwoofer lige nu.
Af HenrikT
#269879
bromberg skrev:
HenrikT skrev:Ja, som du selv skriver . . Sonos passer kun sammen med Sonos.
Og så vil jeg lige høre om du også skal høre musik på det anlæg ?. For jeg havde Sonos 5.1 system, men kunne ikke forliges med Playbarens måde at formidle musik på . . . . den kan bare ikke nok. Fantastisk til film dog.
Efter at jeg har købt to Play 5 til min Sub, er der RIGTIG musik i stuen :p . Sony TVét er tilsluttet via minijack til den ene Play 5.
Jeg skal først undskylde for at blande mig i tråden, men jeg har selv overvejet det setup mange gange da jeg har en ret stor forventning til lyden i sådan et setup.
Har du subwoofer på også?
Hvad med lips sync issues?
Ja, jeg har Sub også. Jeg skal dog dertil sige, at to af de nye Play5 gør det virkelig godt mht. til bas - de går langt ned. Men Sub tilfører lige den sidste undergrundsbas. Havde jeg ikke haft Sonos Sub i forvejen, havde jeg nok ikke savnet den ?

Lip sync er super, bare husk at tilslutte TV til venstre Play5, da det er den der først modtager signalet og sender videre ??

God fornøjelse.
Af KBW
#269880
Canton 100
Har mellemtone højtalere
Har stor kasse med meget sub-bas
Pæn nok til fruen