Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253822
Der er ikke rigtig nogen der har turdet at gå all-in på de eksterne bokse ud over Samsung. Det er lidt ærgerligt, da mange ting bliver lettere og ikke mindst kønnere. Sony prøvede på deres X9 for nogle år siden, men det var ret halvhjertet, da man blot forlængede alle kabler i ét stort tykt bundt ned til en sølle lille boks.

Samsungs nyeste One Connect boks har fået lysleder-forbindelse, hvilket dog medfører, at der så er to ting der skal have et strømkabel. Den løsning måtte flere godt adoptere.
#269881
Jeg har prøvet de indstillinger fra jeres test på 65" og det giver et virkelig dårlig billede, især til fodbold, jeg så Danmark - Chile på Kanal 5.

Jeg kommer fra et Panasonic 65DX900 som virkelig har leveret et kanon billede, den store forskel er der ikke som jeg ellers troede, men de svage lyse striber ved scener som skyer er væk, betragtningsvinklen er meget bedre, men OLED er lyssvag, almindelig tv er dårligere.

Når jeg kører profilen THX Cinema er billede meget mørkt i forhold til 65DX900 med samme profil.

65DX900 giver et meget bedre og klarer billede ved alm. tv

Men på den anden side har jeg også set hvad OLED kan levere når materialet er i top, og når det er 4K med HDR virker den lysstærk nok, men det kunne 65DX900 også.

Så lige nu er min udfordring at få et bedre billede ud af tv'et til alm. tv kanaler, eks. kanal 5 stod virkelig flot på 65DX900 det gør det ikke helt på 65EZ950.

Dette er mine indtryk efter få dage, så det kan ændre sig med tiden.
#271275
Ja okay så tror jeg det bliver lg 55c7 da designet på de 2 er lige godt (syntes jeg) og er mest til webos og magiremote og tænker jeg ikke får brug for de ekstre indstillings muligheder som EZ950 har? Og hvis c7 ikke har tilfredsstillende lyd kommer men jo ok langt med de 2000 kr. Til en lille soundbar. Men lige et sidste spørgsmål, var i power og kigge på begge og syntes måske EZ950 var lidt mere lysstærk og lidt mere farverig, er det mine øjne der spiller mig et pus eller bare indstillinger/placeringen i butikken ;;)
#278460
Købte denne skærm for et par uger siden, da den var på tilbud i power til 7999 kr. Jeg skal love for, at man får meget skærm for pengene her!

Siden testen har tv'et fået Amazon Prime. Sad og så Grand Tour i Ultra HD HDR i går aftes, og det så helt fantastisk fedt ud! Virkelig et godt program til at se skærmens ydeevne med et væld af flotte billeder.
Ved ikke, om det skal give anledning til opdatering af testen?

Er det i øvrigt muligt at se, hvilken Ultra HD opløsning Amazon prime sender i? Når jeg ser UHD HDR bidder på Youtube, kan jeg ikke få opløsningen højere op end 1440p, sikkert pga. min elendige internetforbindelse (ca. 10 Mbit/s). Det er vel ret beset ikke en UHD opløsning, men er det muligt at se stats på, hvad Amazon prime sender afsted til tv'et, når den står på Ultra HD HDR?