Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269365
Enig. Der er langt mellem snapsene på Netflix Original efterhånden og der er relativ begrænset udvalg på indhold, der ikke er egenproduceret. Med Disney på vej ud af sortimentet, så bliver det blot værre. Deres tjeneste er til gengæld en, som jeg nærmest med garanti vil hoppe på når den kommer, hvis man får adgang til hele deres katalog i god kvalitet.
Af bphhm
#269382
Sjovt der er flere der fremhæver Marvel serierne som en del af deres favoritter. Det er netop disse jeg synes der er frygteligt tynde i historien og bestykket med dårlige skuespillere!

Hoppede selv på Black Mirror efter at nogen havde fremhævet den serie, men den er da godt nok underlig. Så underlig at den sikkert vinder ved flere afsnit.

Netflix Original er desværre ikke længere kun et kvalitets tegn i min bog.
Af MickDK
#269386
bphhm skrev:Sjovt der er flere der fremhæver Marvel serierne som en del af deres favoritter. Det er netop disse jeg synes der er frygteligt tynde i historien og bestykket med dårlige skuespillere!

Hoppede selv på Black Mirror efter at nogen havde fremhævet den serie, men den er da godt nok underlig. Så underlig at den sikkert vinder ved flere afsnit.

Netflix Original er desværre ikke længere kun et kvalitets tegn i min bog.
Ud af alle seriene er der 4-5 af rimelig kvalitet - Stranger Things, Agent Carter, Dark Mirror, Star Trek Discovery. Af disse er det kun Agent Carter og STD jeg har set igennem, de andre ikke lige min smag (men stadig godt lavet).

Resten af serierne er mere eller mindre noget elendigt skrammel.

Okja og Annihalation var lyspunkter i et ellers bælgravende mørke, specielt fordi de ikke (modsat fx Altered Carbon) behandler beskuereren som mere eller mindre idiot. Jeg havde ellers set frem til Altered Carbon, men det var langt fra hvad jeg havde håbet (mere Blade Runner-like).

Det som jeg savnede på Netflix ser ud til at være på CuriosityStream (tak for tip!), nemlig mere vidensorienterede programmer som man rent faktisk kan lære noget af :)
Af CSP
#269400
Netflix laver da nogle af de bedste og største serier overhovedet!

Mindhunter
Ozark
The Crown
Godless
Stranger Things
Altered Carbon
House of Cards
Black Mirror
Dark
Narcos
13 Reasons Why
The Punisher
Alias Grace
Marco Polo
A Series of Unfortunate Events
The Get Down
Sense8
Glow
Bloodline
Master of None
Daredevil
Jessica Jones
Anne With an E
Arrested Development

Alle serier med en rating på 8 eller over på IMDB, men klart hvis man ikke er til serier så er Netflix måske ikke lige sagen.
#269402
Hvis man er til film og ikke til serier, syntes jeg personligt, at udbudet hos Netflix svare lidt til de gamle og/eller dårlige film man kunne leje hos Blockbuster, hvor man fik 5 film for 100 kr. Og som man kun lejede, hvis man afgjort ikke kunne finde noget nyt.
Sagt på en anden måde. Det er piv ringe og vi opsagde vores abonnement efter den første måned der var prøveperioden.
Af MickDK
#269407
CSP skrev:Netflix laver da nogle af de bedste og største serier overhovedet!

Mindhunter
Ozark
The Crown
Godless
Stranger Things
Altered Carbon
House of Cards
Black Mirror
Dark
Narcos
13 Reasons Why
The Punisher
Alias Grace
Marco Polo
A Series of Unfortunate Events
The Get Down
Sense8
Glow
Bloodline
Master of None
Daredevil
Jessica Jones
Anne With an E
Arrested Development

Alle serier med en rating på 8 eller over på IMDB, men klart hvis man ikke er til serier så er Netflix måske ikke lige sagen.
Ja, hvis man er til let underholdning så er det nok fint nok :) - men jeg overvejer personligt at opsige mit abonnement da jeg finder det meste underlødigt.... ser mindre og mindre Netflix efterhånden.
Af bphhm
#269427
Og jeg kan da tilføje flere fine titler til listen ovenfor, f.eks. Orange is the new Black. Men der er dælme også en hel del crap specielt i mange af de nye serier. Og der er det der Netflix' problem for tiden at de fokuserer på kvantitet for at fylde op på hylderne.