Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cbp
#269324
Hej Netflix brugere.

Er det bare mig eller er Netflix blevet virkelig ringe ?
Her på det sidste er det blevet fyldt op med..

Amatør asiatiske serier, film og elendigt tegnefilm. Extremt meget stand-up. Amerikansk ungdoms dokumentar, highschool pjat . Desperate egenproduktioner der emmer af Netflix panik handlinger.

Hvor blev der er det gode Netflix film og serier ?
Original film og serier fra de store film selskaber er jo næsten helt udeladt. Og i stedet bliver man overvældet af film affald som ingen andre selskaber vil have noget med at gøre, sikkert fordi at det vil skade deres omdømme

Jeg har simpelthen valgt at opsige Netflix og valgt en anden tjeneste. Selv flow tv har bedre indhold Idag.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269329
cbp skrev:Jeg har simpelthen valgt at opsige Netflix og valgt en anden tjeneste. Selv flow tv har bedre indhold Idag.
Kunne måske være på sin plads lige at understrege hvad det er for en anden tjeneste som du har valgt istedet, nu hvor der er et delvist fokus på at fortælle at du ikke har Netflix længere men har valgt en anden tjeneste?

Om kvaliteten er ringere, skal jeg lade være undsagt, trods alt et hav af variabler, og i forhold til hvad_ det tidligere udvalg < et amerikansk baseret abb. eller i relation til udvalget hos andre tjenester.
Er ikke bekendt med om udvalget har været større på noget tidspunkt men prisen er desværre kun gået en vej de senerer år, og har selv Netflix pt iform af UHD varianten til 129DKK - primært kva Dolby vision & UHD matriale og kva at ens køb af et LG B7V tilbage i oktober inkluderede en 774 Netflix voucher, men jeg bruger det stort set ikke, mangler flere timer i døgnet så vil næppe fortsætte, og syntes at udvalget af bla videnskabs docs er ganske mangelfuldt, så vil istedet overveje Curosity UHD-subscr- når tiden er..
Af cbp
#269335
Mht kvantitet over kvalitet, er det ikke billede kvalitet jeg taler om.

Så UHD og tv mærke er irrelevant i det her henseende, hd er fint nok til mig.
Mere indhold er ikke ensbetydende med bedre indhold.
Det er her jeg mener Netflix har fejlet.

Natur, videnskab og geografi mm, det kan jeg se på flow tv, så det er ikke noget jeg vil betale for at se på Netflix.

Lige pt er jeg mere tilfreds med Viaplay, da de lige nu tilbyder originalt indhold ifm film og serier. Men selvfølgelig, hver mand, sin smag
Af MickDK
#269338
Jeg savner flere videnskabsprogrammer og film som ikke går efter laveste fællesnævner. For min skyld måtte de gerne droppe 99% af alle serier, standups, mad og andre underholdningsprogrammer samt de her elendige tyrkiske og indiske film (samt mange andre film med ringe plot fra andre lande). Det burde være muligt at specifikt angive HVAD genre man ønsker at se i stedet for at få smidt alle mulige ligegyldige forslag i hovedet. Ville gerne betale mere for mindre, men bedre kvalitet!
Af bphhm
#269340
Jeg synes også der er alt for meget crap, med dårlige skuespillere og tynde historier. Men der er også mange fine serier så det gælder lige om at vælge rigtigt.

Jeg bruger som regel diverse rankings til at tilvælge hvilke serier der er værd at gå igang med.
Af Turbo
#269341
Jeg opfatter Netflix ligesom cbp - jeg har dog stadig Netflix men har flere gange overvejet at opsige det. Bruger man det ikke, er det penge ud af vinduet.

Båndbredden på en typisk HD film var førhen godt 5 mbit, i dag er den på samme film godt 3 mbit - det må være noget med kompressionen som de for nyligt lavet om på.
Af johnny57
#269342
Jeg tror at det er meget smag og behag. Har lige haft 3 mdr gratis Viaplay, som er opsagt igen da det efter min mening er væsentligt ringere end Netflix mhp udvalget. men det afhænger betydeligt af ens præferencer. Resten af familien er enig og der er 40 års alderforskel.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#269344
MickDK@ Hvis du savner gode videnskabsprogrammer, så kan du give denne her et skud fra boven, og gerne melde tilbage om det er noget der rocker.
de har en app i de fleste TV OS, som Android LG, med mere.
https://curiositystream.com/
Deres UHD koster dog 400% mere end basic. 2.99 vs 11.99GBPog det er især UHD muligheden som kunne være lidt af en oplevelse at opleve på en god skærm.

cbp@ at det er udvalget som der er fokus på og ej billedekvaliteten, er vist ikke til debat, men når du spørger om det er blevet ringere.. iforhold til hvad? mener du at der var et bedre udvalg tidligere og noget er forsvundet eller er det iforhold til andre Netflix varianter som fx US abb.
Har ikke selv haft Netflix i lang nok tid til at kunne danne mig et historisk overblik og ej heller prøvet den amerikanske bag en given vpn, men tror du ikke bare det er fordi porteføljen af deres katalog er vokset og derfor du fornemmer der er længere imellem guldkornene, men som det er pt, har jeg ikke i sinde at forlænge, bruger det simpelthen ikke nok, til at udgiften giver mening, og UHD bitrater på 15mbps og FHD sub 5mbps. er hvad det er og milevidt fra bluray (bevares det ser skam nydeligt ud når man har in mente hvor lidt det egentlig fylder og at man kan få det resultat til 1/10 af hvad et fx FHD bluray-release fylder.

Men antager det så er Viaplay som du finder bedre og dette alternativ som du nu er skiftet til, er ikke selv bekendt med den tjeneste men vil da tage et kig på den..
Hvis jeg skal fortsætte med Netflix når min voucher udløber, bliver det nok på deleordning da ens streaming behov er meget begrænset pt..
Senest rettet af DaneLaw 18. mar 2018, 16:24, rettet i alt 2 gange.
Af MickDK
#269345
DaneLaw skrev:MickDK@ Hvis du savner gode videnskabsprogrammer, så kan du give denne her et skud fra boven, og gerne melde tilbage om det er noget der rocker.
de har en app i de fleste TV OS, som Android LG, med mere.
https://curiositystream.com/
Det ser meget interessant ud - tak for det link! :)
Af cbp
#269347
Til DanaLaw, mit svar er sådan set blevet besvaret øverst i min indlæg og af MickDK og bphhm.

Jeg har haft netflix i laaang tid og kan se en meget kedelig udvikling.

For hold da op hvor meget crap der bliver trukket ned over hovedet på en,
og som intet burde have med netflix at gøre som jeg kendte det i " gamle dage "

Prøv blot at gå gennem " Netop nu og nyheder listen "
Jeg har kun kunne finde frankenstein chronicles. Alt andet på de 2 lister er standup, mad og andet affald. Det er jo fyld ligesom salat, man bliver sgu ikke mæt af det.
Af kofoed
#269354
Synes ikke rigtig at jeg kan genkende at der ikke er indhold som er værd at se på Netflix, efter min mening er der masser af gode serie at finde der:

Altered Carbon, Dark, Marvel's serie, Stranger Things, Ozark, Black Mirror osv. Derudover laver de også nogle ret gode docs for tiden.

Deres egne film har været lidt hit and miss, men der er dog et par gode ind i mellem, men når det kommer til film, så er der ikke samme sted som de var år tilbage, men det er også klart når alle selv vil lave deres egne streaming side. Men jeg kan ikke følge med at der ikke er noget som er værd at se, nu har jeg haft viaplay ved siden af pga man fik 3 måneder ved køb i Power, jeg de har da lidt nye film, men ellers har jeg svært ved at se at deres indhold er bedre.
Af Turbo
#269355
Hvad så når man ikke gider bruge tid på at se serier, deres dokumentarer, deres egne dårlige film. Der mangler original film fra de store film selskaber som der var førhen.

Dokumentarer vil jeg heller se på f.eks. DR2 da det har mere min interesse end de dokumentar Netflix har - DR2 har f.eks. kørt en del dokumentarer om Putin og Rusland den sidste uges tid pga. valget i dag derover.
Jeg har samme mening som cbp - flow TV har bedre indhold end Netflix i dag.

Hvorfor meningerne er forskellige, handler om smag og behag samt alder.
Brugeravatar
Af Pede8000
#269357
Jeg vil mene at hvis man er til serier, er Netflix stedet. Personligt har jeg haft nogen af mine bedste serieoplevekser på Netflix. Mindhunter, stanger things, Marvel universet. Jeg er 52 år gammel. Man behøver således ikke være teenager for at nyde Netflix. Film ser jeg på iTunes.
Tror Netflix strategi er at satse på egenproduktion da Hollywood kræver uforholdsmæssig høj betaling for globale og lokale rettigheder.
Af Egholm
#269362
Jeg gjorde mig faktisk fuldstændig samme tanke i går, som du har gjort. Netflix er godt nok ved at blive oversvømmet med egenproduktioner, der gør det svært at overskue, da det ikke er let at være opdaterede på hvad alle deres produktioner egentlig er.

Det der før i tiden var et kæmpe plus i min bog (Netflix original) er nu blevet noget, jeg næsten automatisk hopper over, hvor jeg ikke på forhånd kender til filmen/serien.

Jeg tror dog bare, vi skal vende os til at Netflix udelukkende bliver deres egne ting, det virker til at være slut med gode tredjeparts film/serier.