Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af [email protected]
#267254
Hej,

Jeg har netop investeret i denne uges tilbud på XE9005 i power 8-)

Men jeg skal nu have den hængt op i lejligheden. Vi bor i en nyere lejlighed med gipsvægge, og jeg kunne godt tænke mig at få skjult kablerne i gipsvæggen.

Er der nogle som har erfaring med det?
Jeg har kigget lidt på denne løsning, med ved ikke om vi har noget lignende her hjemme: https://www.cableclear.net

Udover det skal jeg have et godt beslag som kan dreje tv’et med 45 grader. Nogle som kan anbefale et godt et her til 55"?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267262
Tror jeg ikke du finder bedre herhjemme til den pris, af godt 300DKK med inkl borelement samt free shipping worldwide..
Har ihvertfald ikke set et bedre tilbud herhjemme på vores kanter,
Tak for linket, det vil jeg lige havde in mente jvf. egen interesse.,
Af Axlon
#267266
Det ser jo dejligt nemt ud at monterer på videoen, men der er heller ikke noget isolering man skal igennem.
Det bliver nok noget mere besværligt at få røret trukket røret, når der er fyldt op med isolering.
Af [email protected]
#267274
Ja, det er rigtigt. Gad vide hvordan man kan få den forbi hvis der ligger isolering inden i væggen? Jeg har dog ingen ide, om der er isolering inden i vores gipsvægge.

Men det virker som en genial løsning synes jeg, man skal dog lige være obs på at længden på røret er 110cm så det er maks afstanden fra top til bund.
Brugeravatar
Af Huleboer
#267293
Det er meget fint det rør der, men dreje beslag på gipsvæg er meget sjældent en god ide.

Du skal være helt sikker på at det er ordentligt forankret bagpå, og hvis du kun har enkeltlag er det no-go.

Med det samme du trækker skærmen ud fra væggen vil der komme et træk i struerne udaf, og er ikke noget gips kan lide.
Af [email protected]
#267340
Huleboer skrev:Det er meget fint det rør der, men dreje beslag på gipsvæg er meget sjældent en god ide.

Du skal være helt sikker på at det er ordentligt forankret bagpå, og hvis du kun har enkeltlag er det no-go.

Med det samme du trækker skærmen ud fra væggen vil der komme et træk i struerne udaf, og er ikke noget gips kan lide.
Det lyder ikke godt.
Jeg er ret sikker på det er 2 lagsgips, vil det så kunne lade sig gøre? Beslaget skal helst kunne skubbes ud i den ene side, så der kommer lidt vinkel på skærmen.