Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#266622
Rasmus Larsen skrev:Jeg er spændt på at høre dine erfaringer. Følger tråden med interesse. Har du også Apple TV?

Vi overvejer herhjemme at købe 1, måske 2, afhængigt af hvordan Airplay 2 fungerer.
Hej Rasmus.

Har et ATV 4K kombineret med et LG C7 55". Bruger en Zeppelin Air til lyd, som er koblet på via optisk til C7. Det fungerer fint.
Du er meget velkommen til en lyttedemo i Aarhus hvis du har lyst.
#266637
Det er nok specifikt AirPod der er interessant. Rasmus har et sæt Beolab 9 sat til sit TV via ATV lige nu, så det er næppe lyd der mangler i almindelighed

Jeg har læst forskellige reviews hvor det sammenlignes med bla. Sonos Play:1 hvor lyden beskrives som mere fyldig i AirPod. Jeg tror dog ikke at det fulde potentiale er udløst endnu, så jeg forventet at de kan tweake lidt mere på dem.
#266644
Mange tak for tilbuddet. Kunne have været hyggeligt! Aarhus er dog en lidt lang tur - det er sjældent jeg er på de kanter.

Ift. mit spørgsmål om Apple TV så er det fordi jeg er særligt nysgerrig på, hvordan trådløs forbindelse imellem HomePod og Apple TV fungerer, foruden lydkvaliteten naturligvis. I dag har jeg lavet en opsætning, hvor lyden sendes trådløst fra Apple TV til mine BeoLab 9. Det giver stereo, så det jeg fisker efter er om Airplay 2 åbner for surround, hvor 2x HomePod kan indgå :)
#266645
Torben Rasmussen skrev:Det er nok specifikt AirPod der er interessant. Rasmus har et sæt Beolab 9 sat til sit TV via ATV lige nu, så det er næppe lyd der mangler i almindelighed Billede

Jeg har læst forskellige reviews hvor det sammenlignes med bla. Sonos Play:1 hvor lyden beskrives som mere fyldig i AirPod. Jeg tror dog ikke at det fulde potentiale er udløst endnu, så jeg forventet at de kan tweake lidt mere på dem.
Med 7 tweeter arrays og en større basenhed er det nok ikke så underligt, at den er mere fyldig i lyden. Den koster så også næsten det dobbelte af en Sonos One.

Om den så reelt lyder bedre, må vi jo hente med at høre.
#267139
En del medier har udgivet anmeldeser af HomePod. Jeg har fundet denne tekniske gennemgang på reddit særlig interessant:

- "I am speechless. The HomePod actually sounds better than the KEF X300A. If you’re new to the Audiophile world, KEF is a very well respected and much loved speaker company. I actually deleted my very first measurements and re-checked everything because they were so good, I thought I’d made an error. Apple has managed to extract peak performance from a pint sized speaker, a feat that deserves a standing ovation. The HomePod is 100% an Audiophile grade Speaker."
Link: https://www.reddit.com/r/audiophile/com ... h=d9400965
#267145
mousefarm skrev:Jeg prøver noget nyt og har hermed bestilt HomePod. Tråden opdateres med mine erfaringer omkring selve bestillingsprocessen og hvordan HomePod fungerer i DK.
Har du modtaget den endnu?
Jeg overvejer også at købe en igennem forward2me.
#267318
Homepod blev modtaget i går og lever indtil videre op til forventningerne. Processen med at bestille på apple.co.uk og forward2me.com forløb gnidningsløst. Samlet udgift var 3000,- dkr.
Den fungerer også fint med atv4 som tv højtaler. Ingen lipsync problemer.
At Proshop tager 5000,- er noget svineri synes jeg.