Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HeHe
#265323
Hej
Jeg var så heldig at få fingrene i et af de sidste 55xe9005 på tilbud i Power.
Jeg kan forstå på mange i dette forum, at det skulle være et super godt tv til prisen... 6999,- Så jeg bliver nok også glad for mit...

Men hvad kan man egentlig forvente af billedkvaliteten på et almindeligt tv-signal? Jeg får mit signal gennem kabel/fællesantenne/Stofa.

Jeg ser meget håndbold/fodbold og havde helt ærligt håbet på et bedre billede... Mere klart og tydeligt billede.
Købte tv'et med kalibrering og har efterfølgende brugt en del tid på at dreje lidt på de forskellige værdier. Har også forsøgt mig med de forslag jeg kunne finde her på FP.

Når jeg bruger den billed-profil som rapporten viser fra Power, passer den slet ikke til sport og teksten på bla. tekst-tv bliver utydelig.
Når jeg bruger Sportsprofilen kommer der mange flere farver og teksten bliver tydelig, men spillerne på banen bliver ikke klarere/tydeligere.

Spørgsmålet er måske bare om det er muligt, at få et krystalklart billede med dette tv?
Vil det være den samme billedkvalitet på alle tv i samme prisklasse?

Kan i øvrigt ikke finde en detaljeret billedprofil til sport. Kan det passe??

Håber på et par gode råd fra jer eksperter...

Henrik
Af thg
#265325
Har du prøvet disse indstillinger fra test på avforums.com?

Alm. tv signal er her i 2018 stadig ikke perfekt, specielt ikke hvis du går tæt på.
Vedhæftede filer
Sony XE9005 indstillinger.jpg
Sony XE9005 indstillinger.jpg (112.02 KiB) Vist 2259 gange
Af Beckham
#265349
Der må være noget galt med dine indstillinger eller signalet. Jeg var oppe hos en kammerat i går aftes som netop havde fået XE9005 hjem i 65". Han har også tv signal via Stofa og vi så lidt forskelligt sport...stod fremragende efter min mening.
Af mhca
#265357
Da jeg fik et kalibreret TV fra power, havde de kun udført kalibreringen på hdmi 1, og jeg skulle selv kopiere indstillingerne over på alle de andre input.

Har du tjekket, at du har de rette indstillinger på antenne-indgangen?
Af HeHe
#265365
Lennon: Man kan vel ikke sammenligne billedet på en bluray og et tv-signal? Eller hvad mener du at jeg kan få ud af det?

Beckham: Spørgsmålet er jo bare hvad du mener med "fremragende".... Nærbilleder er tydelige, men når kameraret panorerer rundt bliver eksempelvis ansigter utydelige/uskarpe. Nu er der jo super god håndbold i øjeblikket og her er ansigter, på lang afstand utydelige.
Men som sagt, så kan man måske ikke få mere ud af antennesignalet???

Jeg har kopieret alle indstillinger fra HDMI 1. over på de andre input.
Af Beckham
#265367
Vi så håndbold kampen igår aftes og jeg så ingen problemer med bevægelser\panorering\skarphed på afstend. Synes den klarede det fremragende. Men ja....vi har selvfølgelig alle forskellige krav\standarder\forventninger. Men hvis et Sony tv fra den øvre ende af deres sortiment ikke lever op til dine forventninger på motion delen, så får du nok svært ved at finde noget som gør. Sony er jo kendt som de bedste på dette område.
#265369
HeHe skrev: Nærbilleder er tydelige, men når kameraret panorerer rundt bliver eksempelvis ansigter utydelige/uskarpe. Nu er der jo super god håndbold i øjeblikket og her er ansigter, på lang afstand utydelige.
Men som sagt, så kan man måske ikke få mere ud af antennesignalet???
Måske du har haft for store forventninger. Et 4K TV vil jo ikke have flere detaljer end et Full HD TV hvis det bliver fodret med et 720p/1080i signal fra antennestikket. Er billedet ikke mindst lige så godt som på dit gamle TV?
Af HeHe
#265372
Jo, det er mindst lige så godt som det gamle... I har ret, har nok bare skruet forventningerne for højt op og glemmer at signalet fra antennestikket er det samme. Jeg skal nok blive tilfreds.... Tak for svar.