Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af XPender
#265092
Var nede i Power i dag for at købe et nyt TV. Tog derned for at købe det Sony XE9005 som de har på tilbud til 6999,- men sælgeren mente at jeg kunne få et bedre TV i LG SJ8500 som stod til 10.000,- men med kalibrering og vægbeslag ville han lave den til 8.400,-

Jeg synes umiddelbart at fjernbetjeningen til LG'en virkede "bedre/mere robust" og at menuen til apps var lækrere og mere smooth.

Jeg kan se at Sony'en scorer bedre end LG'en på de fleste tests, men er det noget jeg kan se når jeg bare sidder hjemme i stuen og ser netflix, eller er det kun hvis man går meget op i billedet?

Glæder mig til at høre noget for/imod - tak
Af Beckham
#265100
Fjernbetjening og smart tv delen er nok lidt en smagssag. Målt på rå billedkvalitet ville jeg dog klart vælge XE9005. LG'en er med IPS panel, hvilket er lig med dårligere sort og dermed dårligere kontrast. Eneste grund til at købe LG'en er hvis du har brug for den brede betragtningsvinkel som et IPS panel giver. XE9005 er med VA panel og er bagbelyst, hvilket helt klart bør give dig en bedre oplevelse på rå billedkvalitet. Personligt synes jeg i hvert fald det virker helt skørt at skulle give en merpris for LG'en.
Af PeterD
#265101
Sælgerne er nogle røvere, de vil sælge dig den skærm de får mest avance på..

Og det er ofte LG og Samsung.

Lyt til din mavefornemmelse og tag XE90
Af EmilGN
#265106
Jeg har netop købt XE9005. Og wow - helt fantastisk TV til den pris.
Hvis de har flere, vil jeg helt klart anbefale dig den. Android Smart TV-delen har virket helt fint!
I mit hoved lyder det vanvittigt at betale så meget mere for det LG TV. Selvfølgelig anbefaler sælgeren i Power dig LG'en, da de (eller han) ikke tjener noget på Sony'en. Så jeg ville overhovedet ikke stole på, hvad de siger. :-)
Af barslund69
#265110
Glem det LG .
lPS duer bare ikke som Beckham siger. 9005 klart bedre tv
Af MKjaer
#265126
Tror at de eneste som mener at LG'eren er et bedre køb end Sony XE9005 er LG selv samt Power/Elgiganten som tjener mere på at sælge dig et LG fjernsyn end Sony'en.

Dette er for mig et klart skoleklart eksempel på at hvis man handler i Power eller Elgiganten (og i dag vel tildels også hifi-klubben), så gælder det om selv at vide hvad man går efter og så for alt i verden undgå deres "rådgivning". De har masser af gode og skarpe tilbud men deres rådgivning er ofte direkte det modsatte af værdifuld.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265131
55XE9005 til 6999dkk er et rigtig stærkt køb og imo også bedre end LG 55SJ8500, selv hvis disse to havde samme pris så ville jeg tage XE9005, men det er ej korrekt når VA-kliken (ofte VA ejere) igen og igen forsøger at give indtrykket at den eneste fordel med IPS er bedre betragtsningsvinkler.
Der er en del andre, men fordelen er ikke liniær og variere gevaldigt fra model til model' og i særdeleshed prisleje til prisleje.
-ofte vil du med IPS og især i det lave prisleje' få bedre farver og bedre responsetider og mindre ghosting og udsmøring, men som nævnt det variere meget fra model til model og ikke mindst hvad prisleje man refere til, så overordnet konklusioner er og bliver et flyvsk begreb, - for både IPS & VA har deres fordele men bestemt også deres ulemper..

men tag du XE9005 til små 7k det er og bliver et særdeles attraktivt køb og mange ville stadig anbefale den om den så kostede 10k..
-og alt andet lige et fjernsyn som tilbage i marts måned havde en dansk retailpris af heftige 17.5k, så en nævneværdig prisreduktion der har indfundet sig og også masssiv mere end 55SJ850. (15.999

Så ikke noget at sige til at Elgiganten anbefaler SJ850 og eftersigende vil give dig til et supertilbud på 8.400DKK inkl. kalibrering. for hvis vi sammenligner så er 55SJ850 altså billigere fra start end XE9005.

Hvor 55SJ850 åbnede på 15.999 i foråret 2017 så kostede XE9005 tilsvarende 17.500 DKK, og siger jo en del om hvilken heftig prisreduktion der har indfundet sig på XE9005, og Elgiganten vil jo alt andet lige' tjene mest på 55SJ850 og i særdeleshed til en pris som ovenikøbet er højere end 55XE9005 (det kan man dårlig fortænke dem i selvom man til tider kunne ønske at de kunne håndtere det bedre, - er jo en forretning og Dixon carphone (ejerne) er her for at tjene penge' og gerne mest muligt, også derfor det er vitalt at man lige indhenter neutrale synspunkter og forholder sig til en grad af indre markedsværdi og EX9005 får flyvende anmeldelser over det meste af scenen og til en pris som var en del højere end den nuværende) :)
Af LBC
#265132
@OP
Af de to.
Hvis du vil have den bedste fjernbetjening= Køb 55SJ8500
Hvis du vil have det bedste tv=Køb 55XE9005

@DaneLaw
Hahaha, du er sgu en sjov snegl, du starter med at semisvine "VA kliken" som du kalder det, og så bruger du resten af dit kilometerlange indlæg på at skrive at du også mener at Sony med VA panelet er det bedste køb LOL

Den eneste klike jeg lægger mærke til på div. forums, er dem der tror at OLED er den perfekte teknologi, også til dem der ser 15-20 timers sport hver weekend, fordi de ikke selv har oplevet ulemperne ved teknologien.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265133
Måske du skulle komme videre end din "ondt i rumpetten" holdning.- jo tragikomisk som du fare rundt i rumpetten på en og gang på gang vil væk fra topic og geare tingene til sviner & provokationer. O_O

Hvis det er at "svine" at understrege at IPS er mere end bare bedre betragtningsvinkler, så er du godt nok tyndhudet.
-og at du hjertens gerne vil havde tingene skal være sorte eller hvide, - og enten er man helhjertet for alle VA-paneler uden undtagelse og pr defination imod alle IPS TV :D ..
come on, fætter højben dette primitive niveau af nærmest fordummende +/- gavner intet' andet end du ville være lækkerbidsken for "religiøs- kulrethed" hvor absolut ALT også skal ind i overordnet "for eller imod" begreber..
men lad os nu komme videre' ingen grund til at afspore topic.

Har understreget hvorfor at XE9005 er et bedre køb til 6999 og ikke mindst med et øje på indre markedsværdi som alt andet lige var højere og bygger på langt bedre anmeldelser til en højere pris, for hvis prisniveauet var under 4 til 5k så vile jeg vælge IPS da de bilige VA paneler er endnu mere prone til off axis shifting og geare i det hele taget VA panelets svagheder..
og netop indreværdi er jo de marginer som langt hen af vejen sætter teten for sælgernes-vejledninger, krydret med visse bonusordninger.
Af LBC
#265134
"men det er ej korrekt når VA-kliken (ofte VA ejere)"
Præcis den holdning du selv kommer med, så forvent at få igen af samme skuffe.

Religiøs kulrethed LOL
Den eneste der er "lidt" kulret er vist ham, ham der skrev indlægget før dette indlæg!

Den eneste der afsporede tråden var jo dig, dit indlæg var jo så dobbeltsidet som noget kan være, så du skulle have sparet din tid :)

Du gør jo bare OP mere forvirret når du starter med at kalde folk for "VA kliken" og hentyde til at IPS er åhh så godt til et tv, hvorefter du vender på en tallerken, for så at sige er Sony er KLART det bedste køb, men det er åbenbart lidt for svært at se for dig selv, i den uendelige ordstrøm.

Prøv at stram lidt op, og lade være med at forvirre folk, der gerne vil have hjælp til at købe det bedste tv, til deres behov ;)
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265135
Du må ikke tage det personligt at jeg hev bukserne af dig i den anden tråd omkring din Sony-fetich og en åbenlys make-believe ideologi om dit VA-Sony TV skulle være bedre end OLED http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 49#p264849
-og som du kæftede op om' i det ene efter det andet indlæg og i utallige tråde fik man jo nærmest indtrykket, at du forsøgte at overbevise dig selv :D ved bare at skrive det igen og igen...
Jeg giver mig, dit 8serie Sony er fantastisk, bedre end OLED eller mindst lige så godt. :s O_O

-og jo hvis man ønsker at tegne et billed af VA vs IPS så gør det for begge sider, for det er ej balanceret at sige' at kun betragtsningsvinkler er bedre på IPS.
Jo ej en Sony-sekt, Lbc hvor man skal skaffe nye medlemmer, koste hvad det koste vil..
for til 6.999 DKK er 55XE9005 et oplagt valg og ingen andre tilbud jeg er bekendt med når det til sokkeholderne pt, altså tilbudet, og det viser prissammenligningen oven-over, at prisreduktionen er uden sidestykke og især når man har anmeldelserne in mente. ;)

Lad os komme videre, for en ting som du kan bide dig selv i snuden på, vitterlig er spild af tid, så er det disse indlæg ' hvor du ihærdigt forsøger at blive bøvset af ' kva en forsmået-attitude... jeg har hverken skulderen eller lysten, - så lad os komme videre LBC
Så godt ord igen, og jeg har sagt dit 8serie SonyTV er bedre eller mindst lige-så godt som OLED.
Af LBC
#265136
Og så derailer du tråden igen, med et "lad os ikke deraile tråden" indlæg. Håbløst!

Ja lad os lade den ligge der, håber ikke at du har forvirret OP så meget at han ikke kan finde tilbage igen. Lad os krydse fingre ;;)