Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263683
Hej Flatpanels


Jeg leder efter en KOMPLET boks som kan klare det hele. Syntes ikke jeg kan finde hoved og hale i dem der er, og hvor de kan købes..

Men måske i kan hjælpe hvis jeg opstiller de krav den skal kunne opfylde

Min TV og lyd
LG Oled B6V
LG SJ9 Atmos soundbar
Xbox one S (one X når den falder mere i pris)

4K
HDR
Atmos
Afspilning af film fra NAS (Synology DS216Play)
Gerne kodi eller lign hvor man kan hive undertekster direkte inde fra filmen af, så man ikke skal have undertekster liggene på alle sine film direkte på nas..
Filmene er 1080p til 2160p i mkv typen i H264 og H265

Netflix
Viaplay
Amazon Video
DRtv (hvis muligt)

En lille fjernbetjening som er nem at bruge.

Selv er jeg faldet over denne boks som jeg TROR kan det meste ?
http://www.mi.com/en/mibox/

Men hvor skal man så købe henne ? Og kan en Raspbery Pi overhovedet trække 4k ? Min bror mener bestemt jeg skal have sådan en, men er ikke overbevist, tror selv android er bedre?

Eller skal man bøje sig i støvet og købe en ATV 4K ? :)

Prisen er ikke så vigtig, da jeg hellere vil have EN boks som kan ALT, istedet for en som mangler noget man bliver træt af..
#263695
Raspberry Pi 3 kan IKKE trække UHD gemmen HDMI, da stikker kun er 1.4. Den tillader højest 1080p@60Hz.
Den kan dog godt steame 2160p til TV fra ekstern HDD vha. MiniDLNA (DLNA server som installeres på Raspberry).
Til mit kendskab er RP3 heller ikke superglad for HEVC/h265.

Der findes en Kodi boks som hedder Vero 4K, som angiveligt kan klare 4K HDR uden problemer, og endda HEVC. Jeg har dog ingen erfaring med boksen, men benytter mig personligt af deres OSMC software på min Raspberry Pi 2.

Alternativt skal man nok over i noget Nvidia Shield, som langt de fleste anbefaler. Den har både Netflix, Viaplay og mange andre Android Apps. Derudover har den også 4K HDR support :)

Herunder er et link til Vero 4K:
https://osmc.tv/vero/
#263700
Jeg ville pege på Nvidia Shield hvis Kodi er vigtigt. Kodi er ikke supporteret i ATV4K, men der er andre muligheder som Plex istedet hvis det kun er afspilning af Film der er vigtigt.

Selv har jeg begge og min vurdering er at ATV4k er den bedste på længere sigt med større support for diverse apps. Jeg bruger kun Shield til Kodi og TV optagelser.

Hvis du kigger Android vejen så skal du ikke overveje H96 pro+. Og du skal være opmærksom på om Android boxe er Android TV eller blot Android mobil.

Se iøvrigt den fine oversigt her på sitet.
#263701
Der er dog desværre ikke DR TV app til Android TV endnu. Det er lidt kedeligt at skulle sidde og caste indhold over, hvis man er flere i familien, siger min erfaring mig.

Det forlyder, at Apple TV 4K får Atmos med en senere opdatering. Men som altid er det jo farligt at købe noget på forventningen om, at noget kommer engang i fremtiden.
#263710
Altså kodi er ikke et must, hvis der er andet som dur ?

Til atv er der jo infuse og andre jeg har læst, skulle være fint?

Men det skal være noget andet end plex da det tager livet af ens nas ? mit tv køre alt 4k osv over dlna, men det ligner jo lort istedet for en medie app ligesom kodi eller plex som gør det meget flottere og lækre at se på samtidig med man kan sortere efter udgivelsen dato, søge på skuespiller osv.

Men en nvidia shield box.. Den er bare næsten for kraftig? Skal jo ikke spille på den, har min xbox til det ?
#263712
Jeg kan i hvert fald kraftigt anbefale Nvidia Shield. Bruger den selv til Netflix, Amazon, Yousee, adskillige apps via casting og Kodi til at streame fra min Synology. Selv med 4k HDR film i høj bitrate og DTS-HD lydspor, kører den fejlfrit.

Eneste ulempe på nuværende tidspunkt er nok manglen på Dolby Vision support.

Jeg synes den var meget ustabil da jeg købte den for 2 år siden, men det forventede jeg også efter alle tests jeg havde læst. Efter adskillige software opdateringer, synes jeg det er et blevet et solidt produkt 8-) :)

Jeg er også rigtig glad for at kunne installere VPN apps direkte på konsollen, så jeg også kan streame US Netflix og BBC iPlayer.
#263718
Hmm har haft nvidia shield for nogle år siden også, og ja den var sku ikke særlig god. Sendte den retur til elgiganten dengang ?

Måske man skulle give den en chance mere. De er bare svære at finde brugt, og syntes en ny er lige lovlig dyr for en medie boks I forhold til de andre android bokse?

Når den ikke skal spilles på
#263720
Du kan også vælge en Kina Android boks til UHD afspilning, den kører primært KODI , aner ikke om Atmos lyd fungerer, den skulle klarer en masse andet i passthrough mode men det har jeg ikke receiver til.

Prisen er overkommelig, omkring 400kr, Den bedste jeg endu har prøvet er H96pro+ , med masser af plads til apps, og senest fået youtube 4k support.
Har prøvet viaplay/hbo (sideloaded) , de fungererede ikke den sidste gang jeg prøvede dem. Nu har jeg ikke konti til dem mere, så nyeste opdatering ved jeg ikke om klarer DRM kravene nu, i de custom roms jeg har set.

Jeg ved de reklamerer med Dolby Vision i firmware og som option men det virker ikke med mit C6V tv, som virker fint når medie eksempler med DV support kører direkte fra usb stick. Måske virker det, når KODI klarer det, for HLG HDR er også en mangel, kun regulær HDR virker.
#263736
Med hensyn til H96 pro+ plus vil jeg så gerne fremhæve at det ikke er en Android TV platform men en Android mobil implementering der bla. medfører at f.eks. Netflix tror det er en mobil. Så du vil kun få SD opløsning.

Det bøvlede jeg selv med et stykke tid indtil jeg fandt ud hvad årsagen var.

Så hvis det er Android så vil jeg anbefale at fokusere på NVidia Shield. Men jeg er ikke selv helt tilfreds med hvordan farverne tager sig ud. De er noget falmede efter min mening og ATV4K ser smartere ud. Men det kommer jo an på øjnene der ser.
#263738
H96pro+ Kører AndroidTV platformen her(custom rom, hvis du ved hvad det er), det skal der ikke være tvivl om. Youtube som jeg har sagt kører 3840x2160 også når man checker nørd indstillinger, dog kun VP9 , så ingen HDR. Netflix har slet ikke fungeret, så det skal jeg ikke modsige, årsagen er nok igen, DRM.

Så du har ikke helt ret.
#263739
Jeg syntes Shield er meget stabil og fungerer fint med Kodi og UHD og HDR. Dog ingen Dolby Vision desværre. Men afspiller alle lydformater umiddelbart. Jeg ville aldrig købe en kina android box, da min kammerat to gange har haft bokse, der gik i stykker. Nu sparer han så op til en Shield hehe ;) Netflix og DR ville jeg bruge TV apps.
#263749
Toranaga skrev:Jeg syntes Shield er meget stabil og fungerer fint med Kodi og UHD og HDR. Dog ingen Dolby Vision desværre. Men afspiller alle lydformater umiddelbart. Jeg ville aldrig købe en kina android box, da min kammerat to gange har haft bokse, der gik i stykker. Nu sparer han så op til en Shield hehe ;) Netflix og DR ville jeg bruge TV apps.
Din kammerat er unik hvad det angår , og klart nok , nogle ødelægger hvor andre kan det der, det er jo bare surt han ikke kunne bruge den rigtigt :)

Har haft utallige og hjulpet andre med flere bokse indkøbt, de er skam glade nok. Endnu ingen defekte der, over flere år, mærkeligt?
#263751
Hvad med infuse, kan man downloaded undertekster direkte deri, ligesom i kodi?

Kender desværre ingen med apple tv, samt nas server så kan ikke selv ligr teste.. Tror desværre jeg heller mest til Apple tv, også fordi den er så lille I forhold til nvidia shield..

Dog kan man nok ikke få en emulate derpå? Ligesom retroarch som også kunne være sjov at have til lige at spille lidt Mario og lign! ? det kan man jo på Android boksene