Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nktnkt
#262797
Hej,

nu sad jeg 3 timer i går og forsøgte at få det til at virke men ak.

Infuse kan finde min diskstation smb, Webav og FTP, men jeg kan simpelthen ikke få adgang til min nas når jeg skriver adgangskode og brugernavn, selvom jeg har sat min NAS (mediaserver) op til det.

virkelig gern have lidt hjælp her, og gerne meget pædagogisk, da jeg ikke er den skarpe i NAS verdenen - har en DS412

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262815
Og du har oprettet en bruger, som har adgang til alle dine shares? Der kan være noget IP-blokkering i Synology med mindre man slår det fra, så det er et helt range af IP'er, som må bruge den pågældende brugerkonto.

På min 410'er skal man angive, at IP-range eks. er alt ved at definere 192.168.1.* som de adresser som må logge på. Apple TV får nok en dynamisk IP hver gang den starter op, så det kunne måske være problemet?
Af nktnkt
#262827
Ok det var måske en mulighed - kan jeg få dig til at henvise til et link eller forklare hvordan fremgangsmåden er så vil jeg forsøge det

På forhånd tak


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af Hbar
#262839
Opret en ny bruger og giv personen read-only adgang til det du lyster, så burde det virke. Evt tjek om din auto-block ikke har tilføjet din ip fra apple tv 4k på listen, det kan ske hvis du har skrevet login forkert nok gang.

Søg her, for hjælp til din synology: https://www.synology.com/da-dk/support
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#262843
Jeg har også oprettet en dedikeret bruger til min, hvor jeg styrer rettighederne separat. Den skal ikke have admin-rettigheder.
Af nktnkt
#262882
virkelig frustrerende når det ikke virker - kan stadig ikke få adgang

er det FTP eller Webdav eller SMB i bruger.

har nu oprettet en bruger med skriv/læs rettigheder - kan ikke finde read only under tilladelser?
og slået ip blokering fra. jeg kan ikke finde om der skulle være blokeret nogle ip adresser? men har slået blokering fra.
men stadig ingen held med at komme på
hvor er det man angir en ip adresse..?

vil gerne have lidt hjælp til fremgangsmåde - jeg aner ikke hvor jeg skal starte når der henvises til synology support da den dækker alt..
Af nktnkt
#262885
Lightyear skrev:Jeg bruger SMB uden problemer. Har din NAS en fast IP, eller kører den DHCP?
Hjælp mig lige med det please - sidder foran pc nu men ved ikke hvor jeg skal finde ud af det ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#262886
Lightyear skrev:Jeg bruger SMB uden problemer. Har din NAS en fast IP, eller kører den DHCP?
Kan se begge mine Lan forbindelser ikke kører DHCP server - hvis det er det du mener


Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#262887
Lightyear skrev:Jeg bruger SMB uden problemer. Har din NAS en fast IP, eller kører den DHCP?
Har fundet det nu

Den er sat op manuelt med ip adresse og ikke DHCP



Sent from my iPhone using Tapatalk
Af nktnkt
#262888
nktnkt skrev:
Lightyear skrev:Jeg bruger SMB uden problemer. Har din NAS en fast IP, eller kører den DHCP?
Har fundet det nu

Den er sat op manuelt med ip adresse og ikke DHCP



Sent from my iPhone using Tapatalk
Under IPv4 faneblad


Sent from my iPhone using Tapatalk