Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262532
Den perfekte afspiller til HDR findes ikke endnu desværre. Shield understøtter ikke Dolby Vision, men afspiller ellers alt i super kvalitet. ATV4K med Infuse understøtter vist alle HDR formatter, men er åbenbart ikke kraftig nok til at afspille 4K HDR 60fps! Skuffende eftersom selv mit TV kan dette...
#262534
Toranaga - hvorfor skulle atv 4k ikke understøtte 60hz?
Det gør den i hdr og Dolby vision?
Jeg har oled b6 og der understøtter det fint 60hz hdr, men kun op til 30hz Dolby vision.
Men det er en begrænsning på tv’et

Jeg kender ikke shield godt nok, men atv 4k er efterhånden den ultimative afspiller såfremt atmos/dts-x ikke kræves.

Den klarer hdr/Dolby vision og ikke mindst 24hz på styresystem niveau, her er det mig bekendt kun kodi på shield der kan afspille 24hz.
ITunes har markedets største og billigste 4k film og eneste sted endnu med Dolby vision titler
Senest rettet af bromberg 2. dec 2017, 08:14, rettet i alt 1 gang.
#262618
Hilfiger skrev:Hvilken af dem performer bedst billedkvalitet når det gælder 4k, hdr, samt 1080p.

Jeg kan ikke finde nogen steder på nettet som omtaler netop dette.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Hvis det er f.eks. samme 4K HDR stream fra Netflix, så skulle de outputte det samme billede.

Shield klarer HDR10, men ikke Dolby Vision. Til gengæld klarer den YouTube i 4K (dog ikke HDR - kræver VP9-2).
Apple TV 4K klarer HDR10 og Dolby Vision og rygtet vil vide, at den også får HLG. Den klarer dog ikke YouTube i 4K eller HDR (Kræver hhv. VP9 og VP-2).

De kan begge dekode HEVC.
#262621
bromberg skrev:Toranaga - hvorfor skulle atv 4k ikke understøtte 60hz?
I anden tråd tales der om 4k/60p UHD rips på 40-60GB , og disse har jo den oprindelige bitrate mener jeg, det kan ATV så ikke trække helt som forventet. om det er ethernet eller cpu eller andet er jo det, måske har andre har mere succes med det?
#262626
Har både Shield og ATV4K, men bruger LG B6's indbyggede apps til Netflix, Amazon, Youtube. Så slipper man for alt bøvlet med at tænke på hvilke formater der er supporteret hvor og gennem receiveren etc. og billedet er bedst via LG B6. Men lyden til receiveren er så min begrænsning da jeg kører optisk.

Farverne via Shield er skuffende falmede, men jeg synes mest det er et problem i UI'et.

Jeg tænker jeg vil bruge ATV4K mere når 11.2 kommer og mon ikke begge platforme med tiden får support for de mest gængse formater.