Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262443
Jeg kan ikke rigtigt få Atmos i Netflix til at virke, når lyden sendes fra mit LG B7V til min Onkyo TX-656 receiver. Selvom receiveren er indstillet til Atmos 5.1.2 sendes der kun DD+ 5.1. Atmos virker fint via de indbyggede højtalere.

Jeg har testet set up'et med et par af Dolbys officielle Atmos demoer, og her kommer Atmos fint igennem som DD+ Atmos, så der ligger ikke nogen begrænsninger i receiveren.

Jeg har prøvet at resette tv og receiver, men uden held.

Nogen idéer til, hvad problemet kan være? Måske et Netflix problem?
#262452
kímo skrev:Prøv https://help.netflix.com/da/node/64066 - husk du skal have det dyre netflix abonnement.

/kimo
Tak for svaret.

Abonnementet er ikke problemet, da Atmos virker, hvis jeg skifter til de indbyggede tv højtalere.
#262463
jilech skrev:Har du sat den til automatisk i Digital Lydudgang under Lydudgang (Optical/HMDI ARC)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja. Stadig sender den kun DD+ uden Atmos til receiveren. Har prøvet med bl.a. Okja.
#262464
DarkCow skrev:Hej

Jeg mener ikke du kan overføre Atmos uden eARC,
Den kan godt overføre Atmos i en DD+ container via eAC3.

Som nævnt har jeg testet 2 af dolbys Atmos demoer via USB. Begge overfører fint Atmos i en DD+ container til min receiver. Og da Netflix også anvender DD+ til at overføre Atmos, burde der ikke være problemer. Det er som om, at Netflix ikke kan "se", at min receiver er opsat til at modtage Atmos.
#262491
Mange tak for svaret og linket.

Update:
Jeg stødt på to andre, der også har problemer med Atmos i Netflix for kombinationen LG B7 og Onkyo TX-656. Det er mig stadig en gåde hvorfor, når TV'et uden problemer kan sende DD+ Atmos over ARC til receiveren fra Dolbys egne demoer.

Update 2:
Jeg har fået det til at virke. Sort of...

Procedure:
1. Indstil lydoutput på LG 2017 tv til "interne højtalere"
2. Aktiver Dolby Atmos i menuen
3. Start Netflix
4. Vælg en film eller serie med Atmos og start afspilning
5. Vigtigt: Der skal komme et Dolby Atmos logo øverst til højre på skærmen
6. Skift lydoutput til HDMI-ARC på LG 2017 tv
7. Receiveren genkender nu lydoutput som DD+/Atmos.

Begrænsning:
Hvis afspilning afbrydes, holder Atmos dog op med at virke igen, og der sendes herefter kun DD+. Eneste løsning er at lukke Netflix ned og rinse repeat step 1-7.

Jeg hælder til, at der er tale om et handshake issue mellem TV og receiver, der bør kunne patches af LG.