Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Quarker
#261237
Hej
Jeg regner med at købe nyt TV som selvfølgelig også skal kunne vise 4k. Men jeg er i tvivl om min Onkyo NR609 kan bruges som receiver?
Jeg ser primært Netflix via NVIDIA Shield. Men kan min Onkyo finde ud af at sende 4K videre til mit nye tv og samtidig selv klare lyden?
Netflix sender jo i HDR og kan min Onkyo finde ud af det?
Ved godt at min Onkyo ikke er den nyeste mere men ville gerne lige vente lidt med at skifte den.
Nogen som kan hjælpe mig?
Brugeravatar
Af bbplayer
#261251
Jeg har selvsamme model i et værelse, og mener jeg har afprøvet den på UHD tv, og den kan ikke sende UHD billede videre til skærmen, da den selv går ind og roder ved billede. Har dog ikke rodet med indstillinger, og mindes en bypass mode, måske er det værd at prøve.

Skal nok vende tilbage hvis jeg lige får min UHD Blu-ray afspiller testet derpå.
Af hammeraman
#261258
Det kan den ikke.
Der er ikke 4k HDR support i din model.

Du kan evt. lave en søgning på google en anden gang, eller tjekke producentens hjemmeside ;)
http://www.eu.onkyo.com/en/products/tx- ... ab=Details

Men hvis du kun skal se 4k på netflix, og ikke har en PS4 pro, xbox one x, eller vil se 4k blu-ray film, så er der en netflix app på det 4k TV du køber.
Så du kan godt vente med at opgradere din receiver, hvis du kun ser 4k via streaming-tjenester.
Af Quarker
#261333
Tak for svar. Jeg havde skam læst alt om receiveren. Jeg er bare ikke klog nok til at gennemskue om det egentlig betyder at den kan sende 4K videre.
Men som du også skriver starter jeg nok bare med at bruge den Netflix app som er på tv´et. Tv´et har jo arc som kan sende lyden ned i receiveren og ud som god lyd.