Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260999
Jeg er superglad for mit LG B7V TV, men udover Netflix og Youtube er det ikke helt nemt at få 4k indhold op på den store skærm. En mulighed er Google Play, men der er 4k indhold sindssygt dyrt.

Alternativt kan jeg gå Apple vejen, hvor jeg kan leje 4k film for 5 USD, men det kræver så selvfølgelig, at jeg køber en Apple TV 4k. Desuden skal jeg betale i USD, hvilket jeg ikke umiddelbart er lige til (man kan ikke bruge dansk kreditkort, så vidt jeg kan se)? Jeg er dog i US lige nu, så dette "problem" kunne løses midlertidigt ved at købe en stak gavekort med hjem - men det vil jeg selvfølgelig kun gøre, hvis dette er den "rigtige" løsning.

Hvad gør i? :)
#261000
Jeg går ud fra, at du ser Googles 4K-katalog fordi du sidder i USA lige nu. Det forsvinder, når du er tilbage i DK, hvor det ikke tilbydes. iTunes tilbyder også i 4K HDR i Danmark, hvor priserne er i DK. Se de typiske købe- og lejepriser på vores liste her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1505448066

Herudover tilbyder Amazon indhold i 4K HDR og så er der naturligvis UHD Blu-ray, hvis du er klar på at købe skiver. Ser du sport har Viasat en sportskanal i 4K. Viaplay har samme kampe i 4K plus nogle få tv-serier.
#261001
Jeg kan se Googles 4k katalog, fordi jeg har lavet en US bruger. Jeg er rimelig sikker på, at den stadig vil virke, når jeg kommer til DK (men det ændrer ikke på, at prisen for 4k er dobbelt af SD).

Umiddelbart virker det til, at det bedre kan betale sig med en US iTunes bruger - 5 USD er jo noget billigere end de 49 DKK det koster i den danske. Jeg må lige tage et kig på Amazon også. Jeg er dog hverken til skiver eller sport, så Viaplay og Blu-ray springer jeg over.

Tak for nogle gode bud :)
#261002
Google kigger på din IP, så din bruger følger typisk din lokation. Jeg har forsøgt at leje en smule fra Play for at teste, og nogle gange kan man blive i en region et par dage, andre gange skifter den med det samme. Det er lidt svært at blive klog på, men aom udgangspunkt ryger du over på den danske del, med mindre du tager fat i DNS eller VPN.

Hos Apple følger butikken din brugerprofil. Så din amerikanske bruger forbliver amerikansk i DK. Jeg bruger det selv en smule og man kn netop som du nævner købe gavekort. Det kan også sagtens købes over nettet senere.

Efter iTunes er overgået til 4K HDR synes jeg, at de andre filmbutikker fremstår meget lidt konkurrencedygtige. Det er også værd at bemærke, at du hos iTunes automatisk og gratis får film opgraderet fra HD til 4K HDR, når titlerne tilgår kataloget. Du får også ekstramateriale, fraklip osv med.
#261039
Hmm, mystisk. Jeg troede, at det var bundet op på adressen. Da jeg oprettede en bruger her i US, gik den på dansk Google Play (måske pga. nogle cookies eller noget?), så det kan ikke kun være IP.

Da jeg efterfølgende indtastede en US adresse, loggede ud og derefter loggede ind igen, var shoppen skiftet til US.

Jeg ser frem til den opdaterede guide :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#261088
Dare_Devil skrev:Hmm, mystisk. Jeg troede, at det var bundet op på adressen. Da jeg oprettede en bruger her i US, gik den på dansk Google Play (måske pga. nogle cookies eller noget?), så det kan ikke kun være IP.

Da jeg efterfølgende indtastede en US adresse, loggede ud og derefter loggede ind igen, var shoppen skiftet til US.

Jeg ser frem til den opdaterede guide :)
Jeg tror google er ved at tilpasse sig EU regler, når vi i 2018 skal kunne tage vores netflix med til Spanien eller Tyskland og stadig se danske film.

Så at google skifter når du ændrer din hjemme adresse, kan være den måde vi ser i fremtiden som værende eneste måde de kan se hvor du hører til.
#261098
#bbplayer - Ja, det kan godt ske, at det er ved at ændre sig. Jeg er lige landet i Billund, og når jeg logger på Google Play her fra DK, så er det stadig US store. Jeg må lige prøve igen om et par dage :)