Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#259944
kronholm skrev:Jeg har nok Sony og B&W til at være de foretrukne indtil videre. Med B&O som en outsider. I har talt en god sag for bose, men noget der ville irritere mig (og måske andre omkring mig) er at den angiveligt lukker forholdsvist meget lyd ud. Det synes jeg ikke er ideelt ombord på et fly. Til gengæld er det nok samme årsag til at man kan holde ud af at have den på i flere timer i træk... Men hvis lillemor ikke kan falde i søvn pga. mit banjo-musik, så vanker der altså....
Øh, så meget lyd lukker en QC35 altså ikke ud. Dine medpassagerer kan ikke høre musikken medmindre de ligger i ske med dig i et lyddødt rum...

På flyet eller i bussen kan ingen høre dig - selv på max volume.
Af Mfede
#259945
kronholm skrev:
Mfede skrev:Man slår ikke ANC til på H9 ved at bruge en knap. Det slår automatisk til, når man tænder dem på højre side. Hvis man vil slå det fra fører man fingeren ned den berøringsfølsomme højre kop.
Der kan man bare se. Det var en lille knap der sad isoleret.

Dine erfaringer med H9?
Det har nok været knappen til at tage batteriet ud.

Jeg købte H9, da Power havde dem på tilbud til 2500. Kvaliteten af dem synes jeg bare er højere end Boses, som jeg også kiggede på. Bl.a. at kopperne er af lammeskind.
Jeg er ikke den mest audiofile person i verden, men jeg synes de spiller godt.
#259946
Kaktus-burger skrev:
kronholm skrev:Jeg har nok Sony og B&W til at være de foretrukne indtil videre. Med B&O som en outsider. I har talt en god sag for bose, men noget der ville irritere mig (og måske andre omkring mig) er at den angiveligt lukker forholdsvist meget lyd ud. Det synes jeg ikke er ideelt ombord på et fly. Til gengæld er det nok samme årsag til at man kan holde ud af at have den på i flere timer i træk... Men hvis lillemor ikke kan falde i søvn pga. mit banjo-musik, så vanker der altså....
Øh, så meget lyd lukker en QC35 altså ikke ud. Dine medpassagerer kan ikke høre musikken medmindre de ligger i ske med dig i et lyddødt rum...

På flyet eller i bussen kan ingen høre dig - selv på max volume.
Så synes jeg det er underligt der er flere anmeldelser der nævner det. Hvis man er på en længere flyrejse, så bliver lyset jo skruet ned nogle gange og man dæmper sig. Jeg er med på at den på et tog eller i bussen nok ikke er et problem. Det er så også to transportmidler jeg ikke har brugt de sidst ti år. Jeg er ved at blive gammel og gnaven, og jeg vil selv blive træt af at høre på medina fra en af dem der sidder ved siden af mig.

Men den opgraderede Sony virker bare til at have indhentet Bose på ANC, og så skulle den have lidt bedre lydkvalitet. Så er der så det med hvad der er mest behageligt at have på, og der vinder Bose nok ved at være lidt mere løs ved ørene (og bedre ventileret om man vil!).
#259947
Mfede skrev:
kronholm skrev:
Mfede skrev:Man slår ikke ANC til på H9 ved at bruge en knap. Det slår automatisk til, når man tænder dem på højre side. Hvis man vil slå det fra fører man fingeren ned den berøringsfølsomme højre kop.
Der kan man bare se. Det var en lille knap der sad isoleret.

Dine erfaringer med H9?
Det har nok været knappen til at tage batteriet ud.

Jeg købte H9, da Power havde dem på tilbud til 2500. Kvaliteten af dem synes jeg bare er højere end Boses, som jeg også kiggede på. Bl.a. at kopperne er af lammeskind.
Jeg er ikke den mest audiofile person i verden, men jeg synes de spiller godt.
Jeg er ikke i tvivl om at byggekvaliteten er bedre på både B&O og B&W. Men hvis ikke deres ANC er noget værd, så kan man jo lige så godt spare lidt penge og købe nogle uden det. Har du haft H9'eren med på flyet?
#259949
kronholm skrev:
Kaktus-burger skrev:
kronholm skrev:Jeg har nok Sony og B&W til at være de foretrukne indtil videre. Med B&O som en outsider. I har talt en god sag for bose, men noget der ville irritere mig (og måske andre omkring mig) er at den angiveligt lukker forholdsvist meget lyd ud. Det synes jeg ikke er ideelt ombord på et fly. Til gengæld er det nok samme årsag til at man kan holde ud af at have den på i flere timer i træk... Men hvis lillemor ikke kan falde i søvn pga. mit banjo-musik, så vanker der altså....
Øh, så meget lyd lukker en QC35 altså ikke ud. Dine medpassagerer kan ikke høre musikken medmindre de ligger i ske med dig i et lyddødt rum...

På flyet eller i bussen kan ingen høre dig - selv på max volume.
Så synes jeg det er underligt der er flere anmeldelser der nævner det. Hvis man er på en længere flyrejse, så bliver lyset jo skruet ned nogle gange og man dæmper sig. Jeg er med på at den på et tog eller i bussen nok ikke er et problem. Det er så også to transportmidler jeg ikke har brugt de sidst ti år. Jeg er ved at blive gammel og gnaven, og jeg vil selv blive træt af at høre på medina fra en af dem der sidder ved siden af mig.

Men den opgraderede Sony virker bare til at have indhentet Bose på ANC, og så skulle den have lidt bedre lydkvalitet. Så er der så det med hvad der er mest behageligt at have på, og der vinder Bose nok ved at være lidt mere løs ved ørene (og bedre ventileret om man vil!).
En flykabine er immervæk stadig mere støjfyldt end stillezonen på InterCity-togene.

Jeg har flittigt brugt mine QC35 på længere flyruter uden problemer eller anmærkninger. Det samme i adskillige stillezoner.

Du må da gerne lige henvise til de mange anmeldelser, som nævner at det skulle være et problem.

Men du lyder varm på 1000X, så jeg synes da, at du skal springe ud i det.
#259959
Jeg kan finde flere hvis du insisterer, men du kan starte med dem her:

http://www.businessinsider.com/bose-qui ... -this-is-6

http://www.rtings.com/headphones/review ... rt-35-qc35

Og så kan du evt. google "Bose QC35 sound leak" og læse lidt der.

Jeg vil så måske nok give dig ret i, at jeg ikke vil komme til at spille så højt at det bliver et problem. :s
Senest rettet af kronholm 30. okt 2017, 21:01, rettet i alt 2 gange.
Af Mfede
#259964
Ja, jeg var fint tilfreds med H9, da jeg havde dem med i flyet. Har også brugt dem i tog. Jeg har dog ikke noget sammenligningsgrundlag, da jeg ikke har prøvet de andre. Der må du nok læne dig op af diverse anmeldelser.
#259968
Jeg tror alle de nævnte vil have acceptabel ANC for mig, når jeg ikke har erfaring med de bedste. (BOSE & SONY). Så læner mig lidt hen i mod at jeg også gerne vil have en kvalitetsfornemmelse.

Men jeg sejler frem og tilbage. Jeg udtaler mig ikke mere før beslutningen er taget, men i er selvfølgelig meget velkommen til at byde ind med erfaringer.
Af Saaby69
#260048
Købte Sony MDR-1000X (første version) til 1.499,- i fredags på åbningstilbud hos Power (der røg også en slow juicer i indkøbskurven :-). Købte dem alene ud fra reviews, og skal indrømme jeg ikke har haft mulighed (endnu) for at sammenlignet side-to-side med Bose QC35.

Indtil videre syntes jeg absolut at Sony 1000X lever op til de gode anmeldelser ang. komfort og lyd. Vinder også på begge parametre sammenlignet med f.eks. Sony MDR-1RNC (som jeg dog syntes er en tand mere lækker i byggekvalitet).

Har endnu ikke langtidstestet dem i 10.000 m højde med en hylende baby på næste sæderække, men har huset fyldt her til aften med teenagers til haloween komsammen. Ligger uforstyret med lav musik i ørene, og kan på ingen måde høre noget til dem på den anden siden af døren, så ANC er indtil videre også godkendt.

Swipe styring af lyd, skift af musiknr. mm syntes jeg ikke kræver den store tilvending, og er noget jeg er blevet ganske glad for.

Ud fra div. anmeldelser skulle den nyeste udgave af Sony 1000x være lige en smule bedre på næsten alle punkterne, så tror ikke du går galt i byen med disse. Er de så bedre end de andre, tja..... som en af de øvrige skrev, der er nok ikke nogle af dem du nævner der er et dårligt køb. I sidste ende afhænger dit valget derfor nok af hvilke parametre du vægter højest ifm. din udvælgelse.
Af lennon
#260049
Jeg har H7 , og er enig med udsagnet tidligere i tråden omkring B&O’ s pasform . De er simpelthen `for korte ´ til mit hovede - hvilket begynder at give smerter på ørerne efter ca en times brug . Og det opdager man desværre ikke nødvendigvis v at teste i en butik . . .
#260071
Jeg havde egentligt gjort mig klar til at købe B&W PX såfremt de nåede at komme på lager, men de er alle allerede udsolgt samme dag som de kom hjem.

Jeg synes ikke jeg vil købe B&O H9, selv om jeg måske kan købe dem til 2500. De er ikke de bedste lydmæssigt, de er ikke de bedste til noise reduction, de er ikke de bedste mht komfort. De er måske de bedste kvalitetsmæssigt sammen med B&W, men det er ikke nok.

BOSE & SONY holder jeg øje med til black friday. Såfremt der er nogle ekstra gode rabatter dér, så kan det være det får lov til at afgøre mit valg. Ellers ender det nok med B&W PX når de engang kommer på lager.
#262428
Nå, jeg endte med B&W PX. Der var ikke nogle imponerende tilbud på hverken B&W PX, SONY WH-1000XM2 eller QC35, og overall synes jeg PX'eren var den bedste til mine behov. En ligegyldig ting for de fleste, men ikke for mig, er den har USB type C tilslutning ligesom min mobil har. Jo færre ledninger, desto bedre.

Udover et par middelmådige dali højttalere i stuen, så har jeg begrænset erfaring med lyd. Jeg er dog meget tilfreds med lydkvaliteten i disse. ANC er en blandet oplevelse. Nogle lyde synes jeg den filtrerer godt fra, andre ikke så godt.
Jeg sammenlignede kortvarigt med en BOSE QC15 i går aftes. Jeg stillede mig hen til emhætten og konstaterede at B&W PX har en MEGET bedre passiv støjdæmpning, hvilket gør at når man slår ANC på ved QC15, så føles det som om støjdæmpningen er markant bedre på QC15. Men sammenligner man slutresultatet så var de ikke langt fra hinanden, og jeg kunne ikke vurdere en vinder på "emhætte" testen.
Af Ludo
#262451
Måske et dumt spørgsmål men kan man nemt sætte et par QC35 til fjernsynet (eller nok nærmere receiveren (jeg har en Yamaha RX-V779))?