Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259118
Ehlz skrev:Med artifacts mener jeg de uregelmæssigheder i billedet både du og jeg oplevede indimellem.
Fjernbetjening er også opdateret ja.

Mht plex tror jeg det hakker grundet transcoding. Hvor er din plexserver installeret? Jeg har endnu aldrig haft held med at afspille plex content på nogle af mine tv da min synology som hoaster plex serveren ikke er kraftig nok til at transcode materialet. Resultatet er hakkende billeder m.v.

Kan du streame fra Youtube uden udfordringer?

Hvis jeg går udenom plex og bare vælger netværk som kilde og her finder mine mediafiler, så afspiller tv´et dem uden problemer. Selv 4K materiale med HDR.

Har du en kablet forbindelse eller er tv´et fodbunder via Wifi?
Kabel på tv.
Min eksterne chromecast køre perfekt, wifi.
Men det er alt hvad der bliver kørt på mit tv,fra nas, youtube m.m. der lige som køre i små ryk, når det køres gennem tvet.
#259227
Jeg savner at kunne vælge Det indbygget chromecast når jeg vælger kilde eller andet på fjernbetjeningen, jeg kan kun få det frem ved at begynde at caste til det, dvs hvis jeg slår over på tv, skal jeg have fat i noget cast igen.

Der udeover slogs jeg også en del med lyd som er forsinket eller for hurtig i forhold til munden, nogen gange og så hjælper det et skifte lidt frem og til bage med kanelaer eller andet.
#259397
Hej Carsten, jeg kan af gode grunde "desværre" ikke kommenterer på dine lydproblemer da jeg pt. kun bruger tv´ets indbygget højttaler. Det er dog lidt bekymrende det du skriver da jeg påtænker at anskaffe mig noget soundbar og ikek er interesseret i forsinkelser m.v.

Mht. indbygget chromecast er det heller ikke noget jeg anvender lige pt.

Har du fået kigget mere på dine problemer? Jeg vil nok anbefale dig at lave en factory reset hvis du stadig oplever problemer med hakkende billeder m.v. Mit tv kan som sagt fint streame 4K HDR fra youtube uden hak m.v.
#259399
Den primære grund til at cast ikke bare kan køre i baggrunden er nok, at det sluger ressourcer og derfor ville kunne sløve systemet. Man opdager jo ikke hvis det kører videre hvis man bare kunne skifte kilde. Med en ekstern CC er der en processor i sticken, så den kan køre af sig selv.
#259402
Jeg har haft det reset.
Jeg har ikke lagt mærke til at de artifacts er der mere.

Det undre mig dog at min fjernbetjening kun virker via IR selv om den er paret, dvs jeg skal peget mod tvét selv og det er en BT fjernbetjening.
Fra manualen:
Denne fjernbetjening bruger både Bluetooth og IR
(infrarød) til at sende kommandoer til TV'et
#259403
Torben Rasmussen skrev:Den primære grund til at cast ikke bare kan køre i baggrunden er nok, at det sluger ressourcer og derfor ville kunne sløve systemet. Man opdager jo ikke hvis det kører videre hvis man bare kunne skifte kilde. Med en ekstern CC er der en processor i sticken, så den kan køre af sig selv.
Ja måske:-)
Og du mener stadig at man skal stille billede indstillinger for CC npr man er i USB menuen?
#259408
Torben Rasmussen skrev:Skifter TV'et ikke automatisk væk fra CC hvis du åbner menuen? Jeg mener, det var ret tydeligt, at apps fulgte samme indstillinger, men jeg er nu ikke 100% sikker på, at det også gælder USB.
Nå det må jeg lige prøve, du skrev bare tidligere det var USB :-)
#259422
carsten.pedersen skrev:Jeg savner at kunne vælge Det indbygget chromecast når jeg vælger kilde eller andet på fjernbetjeningen, jeg kan kun få det frem ved at begynde at caste til det, dvs hvis jeg slår over på tv, skal jeg have fat i noget cast igen.

Der udeover slogs jeg også en del med lyd som er forsinket eller for hurtig i forhold til munden, nogen gange og så hjælper det et skifte lidt frem og til bage med kanelaer eller andet.
Jeg oplever samme hakkene billeder ved forsøg på at afspille indhold på den indbyggede CC. Til gengæld kan det godt lade sig gøre at caste 4K fra viaplay, selvom min skærm endnu ikke er på Andriod 7.0. Både HD og UHD indhold hakker dog. Jeg oplever det ikke som problemer med stream, da dette typisk ville resultere i fastfrosset billede (buffering), men tænker derimod, at der kan være tale om en forkert billedfrekvens (Judder?). Kan det tænkes, at den indbyggede CC kører 60hz? Jeg har ikke kunnet søge mig frem til dette og kan heller ikke ændre på det i indstillingerne på google home appen. Det er ellers muligt med den eksterne CC.

Med hensyn til at vælge den indbyggede CC uden at starte cast på ny, så mener jeg at det er muligt via Android indstillinger i menuen. Det er dog lidt af en omvej.

Jeg har en Heos sundbar tilsluttet via ACR på HDMI 3. Her opleves ingen problemer med asynkron lyd.
#259423
jesper.vester skrev:
carsten.pedersen skrev:Jeg savner at kunne vælge Det indbygget chromecast når jeg vælger kilde eller andet på fjernbetjeningen, jeg kan kun få det frem ved at begynde at caste til det, dvs hvis jeg slår over på tv, skal jeg have fat i noget cast igen.

Der udeover slogs jeg også en del med lyd som er forsinket eller for hurtig i forhold til munden, nogen gange og så hjælper det et skifte lidt frem og til bage med kanelaer eller andet.
Jeg oplever samme hakkene billeder ved forsøg på at afspille indhold på den indbyggede CC. Til gengæld kan det godt lade sig gøre at caste 4K fra viaplay, selvom min skærm endnu ikke er på Andriod 7.0. Både HD og UHD indhold hakker dog. Jeg oplever det ikke som problemer med stream, da dette typisk ville resultere i fastfrosset billede (buffering), men tænker derimod, at der kan være tale om en forkert billedfrekvens (Judder?). Kan det tænkes, at den indbyggede CC kører 60hz? Jeg har ikke kunnet søge mig frem til dette og kan heller ikke ændre på det i indstillingerne på google home appen. Det er ellers muligt med den eksterne CC.

Med hensyn til at vælge den indbyggede CC uden at starte cast på ny, så mener jeg at det er muligt via Android indstillinger i menuen. Det er dog lidt af en omvej.

Jeg har en Heos sundbar tilsluttet via ACR på HDMI 3. Her opleves ingen problemer med asynkron lyd.
Tænker at modellen er kommet for tidlig på markedet, har alt for mange børnesygdomme, suk
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 36