Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
#256558
Hejsa. Jeg har lige bestilt POWERS tilbud på LG C7 65", og skal have det byttet ud med min gamle 63" Samsung plasma.

Mit spørgsmål er, kan man tage sådan et wireophæng som der sad på plasmaen, og føre det over på OLED´en?

Jeg har nada forstand på det, men tænker at måske, hvis det overhovedet passer sammen, vil hænge mærkeligt, da OLED´en jo kun er dyb i bunden af skærmen?
Af MontørThomas
#256583
Lige umiddelbart vil jeg mene at tv vil tippe ud af for oven, da der er tale om wireophæng så sidder den ikke super stramt til væg som et alm beslag vil gøre...? giver det mening ...giv endelig lyd når løsning er kommet frem i dagens lys:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256588
C7 har VESA-hullerne siddende ret lavt på TV'et, så det er ikke optimalt, hvis tyngdepunktet flyttes helt derned med et wire-beslag. Jeg ville helt afgjort bruge et fast beslag af en art. Og husk på, at mange mange mange (!) stik vender bagud på den.
Af Martin Sjøstrand
#256593
@MontørThomas. Det er netop det med det lave tyngdepunkt, der gjorde at jeg også tænkte det måske ville tippe og sidde åndsvagt :)

@Torben. Er det du siger så, at jeg skal holde mig fra at montere det tæt på væg? Så skal jeg måske have et beslag med masser af plads bagved :((

Jeg tænker PS4 Pro og Bluray afspiller kører gennem min reciever, så der bare skal gå et enkelt HDMI op i skærmen, og så antennekabel.... men det skal jeg måske droppe hvis det betyder den skal langt ud fra væggen. Jeg har alligevel de kanaler jeg skal bruge på min ViaPlay
Af lennon
#256595
Jeg ville nok lige genoverveje købet ! Mig bekendt er foden eneste forskel på C7 og B7 , og når du så slet ikke vil anvende foden . . . Godt nok er C7 solgt til en favorabel pris, MEN B7 rygtes til en endnu bedre pris inden udgangen af september . .
Af Martin Sjøstrand
#256597
lennon skrev:Jeg ville nok lige genoverveje købet ! Mig bekendt er foden eneste forskel på C7 og B7 , og når du så slet ikke vil anvende foden . . . Godt nok er C7 solgt til en favorabel pris, MEN B7 rygtes til en endnu bedre pris inden udgangen af september . .
Foden, og så rammen. Der er en tynd alufarvet streg rundt på B7, hvor jeg bedre kan lide at C7 er helt sort.... men det er jo en meget lille bagatel, og ikke noget der skal afgøre købet.

Jeg troede først at vi kunne forvente bedre priser til Black Friday slut november? Hvor konkret er det rygte du kommer med der? Er det noget du ved, men naturligvis ikke kan specificere så?

Alternativt kan jeg vel sætte pakke mit C7 RIGTIG pænt op, og sætte det på fod, og kommer der en meget bedre tilbud inden for de næste 14 dage, så kan jeg returnere det?

Godt nok er mit bestilt til afhentning i butik, men jeg fik stadig at vide at bare emballagen var pæn, havde jeg returret i 14 dage, men er det virkeligt rigtigt? Den her sælger virkede nemlig på mig, som om han bare sagde hvad jeg ville høre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#256598
Der er én HDMI-port, SPDIF-porten, LAN, 2xUSB, der peger bagud. Hvis du ikke skal dem, så kan du godt montere den helt tæt.
Af Martin Sjøstrand
#256609
Torben Rasmussen skrev:Der er én HDMI-port, SPDIF-porten, LAN, 2xUSB, der peger bagud. Hvis du ikke skal dem, så kan du godt montere den helt tæt.
Og så stik til antennekabel vel? Men er det ikke meget det samme på B7 og C7? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde de store forskelle, når jeg googler billeder af bagsiden?
Af Martin Sjøstrand
#256614
Torben Rasmussen skrev:Jo, bagsiden er lige så håbløs på B og C. Men det var jo ikke spørgsmålet.
Nej, det var bare mig der koblede ting forkert sammen, fordi Lennon snakked om at vente på bedre tilbud på B7... men det havde ikke noget med stikkene at gøre, det var bare mig der opfattede det forkert :)