Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#256310
@Simon Barslund
jeg tilslutter mig gerne de andre som mener OLED er vejen frem, og bedre billede kan du ikke få i 2017 , når alt billede kvalitet skal være på plads. At LG så lider under motion problemer, så vælger du nogle andre hvis du er sports fanatiker, til alt andet virker LG OLED helt fint.

Fantastisk nok, burde Elgiganten være glade for at sælge LG og dyrere nu bedre provision, så at du får en historie om at OLED er ringe, det må enten være misforstået eller sælgeren burde ikke arbejde i den afdeling han har job, det er virkelig synd for elgiganten at deres sælgere ikke er særligt erfarne og bilder folk noget ind som direkte er løgn.
Når jeg har set på SUHD skærme fra samsung og OLED ved siden af, så kan jeg godt se billede er bedst på LG, har endnu at opleve Sony,Philips,Toshiba og andre men det er så kun software som spiller anderledes, og WebOS er rimelig cool fra 3.x op frem.
#256313
bbplayer skrev:@Simon Barslund
jeg tilslutter mig gerne de andre som mener OLED er vejen frem, og bedre billede kan du ikke få i 2017 , når alt billede kvalitet skal være på plads. At LG så lider under motion problemer, så vælger du nogle andre hvis du er sports fanatiker, til alt andet virker LG OLED helt fint.

Fantastisk nok, burde Elgiganten være glade for at sælge LG og dyrere nu bedre provision, så at du får en historie om at OLED er ringe, det må enten være misforstået eller sælgeren burde ikke arbejde i den afdeling han har job, det er virkelig synd for elgiganten at deres sælgere ikke er særligt erfarne og bilder folk noget ind som direkte er løgn.
Når jeg har set på SUHD skærme fra samsung og OLED ved siden af, så kan jeg godt se billede er bedst på LG, har endnu at opleve Sony,Philips,Toshiba og andre men det er så kun software som spiller anderledes, og WebOS er rimelig cool fra 3.x op frem.
Alt andet: LG OLED
sport: Sony pga. gengivelse af bevægelse, OLED er dog faktisk ligeså godt.

Samsung ER virkelig glade for marketing. Tror de bruger en stor del af deres tjente kr. i marketing for deres skærme er hverken bedre eller dårligere end Panasonic og Sony..og nu har de vel fået styr på deres "Microstutter" problemer i billedet.

Glem SUHD..Det er et LCD tilsat marketingglimmer, så der er deres nyeste ord: QLED, men hov hvad siger folk...

" Jeg har ingen erfaring med Samsungs nye Q-modeller. Du skal dog nok regne med at Samsung har afsat adskillige millioner til marketing, og de vil derfor give den fuld gas med alverdens marketings-halløj. QLED er ikke nogen revolution - på ingen måder."..

"Så vidt jeg kan forstå, så er de "QLED"-modeller Samsung sender på gaden ikke magen til dem de viste frem på CES, så fordelen med øgede betragtningsvinkler er gået fløjten. Initielle målinger på lysstyrken viser ikke nogen synderlig forbedring over "S'UHD" så nu må vi se hvor meget nyhed der reelt er.

Konkurrent til OLED? Nej, det kan jeg nok godt garantere dig for, at de ikke bliver i den nuværende form."
#256315
PeterD skrev:Konkurrent til OLED? Nej, det kan jeg nok godt garantere dig for, at de ikke bliver i den nuværende form."
Jo men den begrænses af de andre som køber panelerne fra LG. Så derfor bliver det softwaren som gør forskellen og hvordan de sætter chips i til at afspille og styre skærm osv.

Jeg ved ikke hvor meget en Intel I7 7. generation kunne gøre for vores OLED og motion flow :) Jeg håbede lidt af de producenter som køber paneler vill begynde at bruge lidt mere CPU på at give gode billeder og super responstid på funktioner som animeres og skal præsenteres i form af en menu.
Det var jo en gimmick på LG skærme nogle år tilbage, så var nogle modeller single core, og andre dual core, og de man synes jo dem med dualcore var betydelig bedre, og hvor er vi nu? I noget kina tablet cpu size'd cpu'r som det marked på aliexpress er købere til. Hvor de rigtige spiller ser ud til at kunne bruge meget bedre cpu kraft hvis man gad betale det ekstra.
#256324
Rasmus Larsen skrev:UH750 er et IPS LCD-panel. Det er forholdsvis kontrastsvagt - ikke noget vi normalt anbefaler. Det gør også HDR til en tynd suppe.

Spørger du mig, så er der adskillige niveauer til forskel. Med LG B6 snakker vi reelt markedets bedste billedkvalitet. UH750 ligger under middel. Jeg synes, at du skal skynde dig at få byttet til B6 så hurtigt som du løbe.

Når du får B6 hjem, kan du hente seneste firmware og så har du meget lav input lag, så spilkonsollen kan nydes i fulde drag.
Hvis jeg henter den nye firmware, som du skriver, vil det delvist slette input lag(som har været det største problem for mig mht. OLED), synes jeg ikke spørgsmålet er svært for mig. Så må det være OLED B6V jeg skal have i stedet for UH750V.

Mange tak for alle jeres svar! Jeg er overbevist om, at det er OLED der skal hjem og hænge i stuen :) :)

... og mht. til sælgeren i Elgiganten, var han nu ellers kompetent nok, men ingen ide om, hvorfor han hellere ville sælge mig noget andet frem for OLED. Men det bliver heller ikke billigere for mig, at bytte om til OLED B6V.
#256325
PeterD skrev:
Beckham skrev:@PeterD: Hvordan mener du at Panasonic ikke er tilstede på Pricerunner? Jeg kan da finde masser af Pana modeller derinde.
Så må de have opdateret..Det var der ikke i sidste uge..Jo modellerne var der men der stod "ikke på lager ved de fleste"..

Men deres bedste model i år DX900 er lidt pebret nu når der er OLED.

Aaah...ok...på den måde. Ved så ikke om det nødvendigvis er Pricerunners fejl at de ikke er på lager..:-)
#256326
"Så må det være OLED B6V jeg skal have i stedet for UH750V.

Mange tak for alle jeres svar! Jeg er overbevist om, at det er OLED der skal hjem og hænge i stuen"...Fornuftigt!

"mht. til sælgeren i Elgiganten, var han nu ellers kompetent nok, men ingen ide om, hvorfor han hellere ville sælge mig noget andet frem for OLED"

Elgiganten har vel FEDE underhåndsaftaler med typisk LG og Samsung og får bonusser hvis netop disse mærker bliver solgt?
#256327
Beckham skrev:
PeterD skrev:
Beckham skrev:@PeterD: Hvordan mener du at Panasonic ikke er tilstede på Pricerunner? Jeg kan da finde masser af Pana modeller derinde.
Så må de have opdateret..Det var der ikke i sidste uge..Jo modellerne var der men der stod "ikke på lager ved de fleste"..

Men deres bedste model i år DX900 er lidt pebret nu når der er OLED.

Aaah...ok...på den måde. Ved så ikke om det nødvendigvis er Pricerunners fejl at de ikke er på lager..:-)
Men virker underligt at der pludseligt ikke var 6-7 forskellige modelnumre tilgængeligt i diverse butikker.

Håber det kører fremover
#256575
Så fik Elgiganten endelig pengene fra LG, så nu fik jeg LG 55B6V med hjem. Mit første indtryk er ganske glimrende og har hentet den nye firmware, som hedder 05.30.03. Jeg har prøvet at indstille det efter diverse videoer på youtube, men er der en der har erfaring med en god indstilling, så fjernsynet står bedst. Ellers hører jeg gerne tips og tricks omkring fjernsynet :-)
#256600
Tillykke med dit TV, jeg er sikker på du bliver glad for det. Mht. indstillinger så ville jeg checke testen her på sitet. Selv bruger jeg blot isf lys/mørk på mit 65B6. Eneste jeg måske ikke selv synes fungerer optimalt er smart tv delen, så skal nok ha' en apple tv4k boks eller Nvidia Shield.

Og så kan man sige meget om sælgerne i Elgiganten eller andre forretninger for den sags skyld men de har altid en en agenda der hedder de skal have solgt deres varer.

Se dem som en logistik/demonstrations funktion og søg så iøvrigt rette vejledning hos uafhængige eksperter som f.eks. dette site eller andre tilsvarende.
#256604
Vi må hellere lukke tråden.

Så der ikke ser misforståelser i fremtiden.

LG's OLED teknologi ER både LGs LCD og
Samsung's LCD/LED/SUHD-whatever de finder på.

Overlegen på de fleste punkter.

Kort sagt. Et mere naturligt og autentisk billed, med mere kraft.

Og Ja...Udover lysstyrken så slår LG OLED også QLED/LCD med et mere naturligt og autentisk billed og...et perfekt sortniveau og bruger mindre strøm (Ingen bagbelysning)

Når OLED så tilmed måske ligefrem er billigere end QLED/LCD, er valget ikke svært.