Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#246847
Turbo skrev:
jesperh skrev:du kan vel forstå, at bare fordi det er tilfælde hos dig er det ikke sikkert det er ligesådan hos andre, jeg var godt klar over at man skal spille UHD version for at se det i UHD HDR men den findes altså IKKE på min version.
det lyder lidt langt ude imo men på amerikanske forum er der folk der påstå amazon har trukket UHD HDR tilbage på samsung skærme grundet at samsung indsamler meta data nå man bruger appen med henblik på slag, det gør amazon også selv og vil derfor ikke have samsung til det, om det passer ved jeg ikke
Det er IKKE mig der laver apps'ene. Det er IKKE mig der ligger ting til streaming. Det er de forskellige udbydere og derfor er det de samme film/serier tilgængelig hos alle kunderne ved den pågældende udbyder, det kan du vel nok forstå!

Jeg må heller skrive ellers vender du bare det hele på hoved, at der tales om Dansker der i Danmark køber og streamer et streaming abonnement uden VPN. Går du igennem en VPN vil det tilgængelige måske være anderledes, det kan du vel nok forstå!
fisk ?

nej det er ret tydeligt at du IKKE kan lave apps, et stykke software skrevet til et LG tv der bruger WebOS er IKKE det samme stykke software man bruger til et Samsung tv der bruger Tizen og de kan derfor nemt have forskellige features. det kan endda ske på samme platform og hardware grundet forskelligeheder i firmware eller app version.

du bruger heller ikke Word på en mac computer og hvis du gør mangler du en masse features iforhold til Windows udgaven

at du gå ud fra 2 mennesker bruger tid på at oprette en tråd her, skrive til amazon og samsung i stedet for at kigge det meget begrænset indhold amazon tilbyder igemmen forstå jeg ikke. når vi siger det ikke er der så er det der sku nok ikke hos os

da du ikke rigtigt bidrager med at hjælpe og insisterer på det må være os der ikke er i stand til at blande i en app har jeg ikke tænkt mig at svare dig igen.
#246848
jesperh skrev:fisk ?

nej det er ret tydeligt at du IKKE kan lave apps, et stykke software skrevet til et LG tv der bruger WebOS er IKKE det samme stykke software man bruger til et Samsung tv der bruger Tizen og de kan derfor nemt have forskellige features. det kan endda ske på samme platform og hardware grundet forskelligeheder i firmware eller app version.

du bruger heller ikke Word på en mac computer og hvis du gør mangler du en masse features iforhold til Windows udgaven

at du gå ud fra 2 mennesker bruger tid på at oprette en tråd her, skrive til amazon og samsung i stedet for at kigge det meget begrænset indhold amazon tilbyder igemmen forstå jeg ikke. når vi siger det ikke er der så er det der sku nok ikke hos os

da du ikke rigtigt bidrager med at hjælpe og insisterer på det må være os der ikke er i stand til at blande i en app har jeg ikke tænkt mig at svare dig igen.
Nej, logisk kan du ikke tænke, desværre og synd for dig.

Du skulle tage og læse den link jeg lagde ind lige før dit indlæg her som jeg svare, den henviser til mbm's indlæg på side 1. Det ene indlæg alene fortæller at DU gør et eller andet forkert, men det er du sprunget meget let hen over, i guder...
#246849
Turbo skrev: Nej, logisk kan du ikke tænke, desværre og synd for dig.

Du skulle tage og læse den link jeg lagde ind lige før dit indlæg her som jeg svare, den henviser til mbm's indlæg på side 1. Det ene indlæg alene fortæller at DU gør et eller andet forkert, men det er du sprunget meget let hen over, i guder...
Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
#246853
Se-cam skrev:Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
Kan I ikke læse indenad?

Mbm's indlæg som jeg henviser til, der skriver han at han har set HDR på Amazon på sit KS8005, altså det SAMME TV som I har iflg. emne (overskrift på tråden). Jeg er ret sikker på at mbm bruger sidste version af firmware og app til TV'et.
Pt. for os i Danmark er KUN The Grand Tour i UHD HDR på Amazon efter hvad jeg har forstået på Rasmus (jeg har ikke set alt igennem).

Det har INTET med naivitet at gøre, men kort og godt jer 2 som gør et eller andet forkert, så enkelt er det!

I 2 er simpelthen tidsspild, hyg jer...
#246859
Turbo skrev:
Se-cam skrev:Nu skriver ingen af de 2 på foregående side for hvem det fungere fint på deres Samsung, hvilken version af App'en de kører. Så det kan man næppe konkluderer.

Desuden er det ret naivt at tro at hvis noget virker på et system, så er alt andet brugerfejl.
Kan I ikke læse indenad?

Mbm's indlæg som jeg henviser til, der skriver han at han har set HDR på Amazon på sit KS8005, altså det SAMME TV som I har iflg. emne (overskrift på tråden). Jeg er ret sikker på at mbm bruger sidste version af firmware og app til TV'et.
Pt. for os i Danmark er KUN The Grand Tour i UHD HDR på Amazon efter hvad jeg har forstået på Rasmus (jeg har ikke set alt igennem).

Det har INTET med naivitet at gøre, men kort og godt jer 2 som gør et eller andet forkert, så enkelt er det!

I 2 er simpelthen tidsspild, hyg jer...
havde godt nok besluttet ikke at bruge mere tid på dig men hvis nu jeg kan få overbevist dig om at alle andre end dig ikke er komplet idioter kan det være jeg kan få løst israel palæstina konflikten bagefter

http://imgur.com/a/num2f dette er et billede af søgning efter the grand tour som du kan se er der ingen UHD HDR version

https://youtu.be/6Xty2nZKzo4 video gennemgang af alle TV shows på mit danske amazon video igen ingen UHD eller HDR versioner

kunne også have filmet versionsnummer men da du enter nægter eller ikke kan forstå at nå man laver om i koden på en app og derfor ændre version nummer ændre man også funktionaliteten på appen og man kan tilføje eller fjene features såsom HDR og UHD der kan også opstå bugs der ved en fejl ødelægger features,

håber du blev klogere

hvis du en anden gang få at vide at dit meget simple råd ikke er problemet kunne du evt vælge at accepterer at du ikke har løsning på og forstå alle problemer
#246865
Jeg ved godt at mit kun er et KS7005, men de er jo næsten ens.
Og jeg kan stadig se UHD/HDR, og min app hedder også 1.2.1.
Det hjælper jo selvfølgelig ikke på jeres problem, men det er bare underligt når jeg også har firmware 1165 og app 1.2.1.
#246870
susperia skrev:Jeg ved godt at mit kun er et KS7005, men de er jo næsten ens.
Og jeg kan stadig se UHD/HDR, og min app hedder også 1.2.1.
Det hjælper jo selvfølgelig ikke på jeres problem, men det er bare underligt når jeg også har firmware 1165 og app 1.2.1.
Det er sku wierd.
Jeg må prøve at få fat på Amazon igen. Samsung kunne ikke hjælpe - så længe appen kunne åbne og generelt virkede kunne de ikke gøre mere. Sagde jeg skulle prøve Amazon igen.

Kan være jeg næste gang får fat på en der her lidt mere styr på det.
#246883
Pedersen.86 skrev:Og du har prøvet så simple ting som at slette appen eller evt. factory reset?
Jeg har ikke lavet en komplet factory reset, for så ryger kalibreringen også.
Men jeg har lavet en SmartHub reset, som sletter og geninstallerer alle apps, og det gjorde ikke nogen forskel.
#246926
Se-cam skrev:Jeg har ikke lavet en komplet factory reset, for så ryger kalibreringen også.
Men jeg har lavet en SmartHub reset, som sletter og geninstallerer alle apps, og det gjorde ikke nogen forskel.
Ja, det er MEGET svært at skrive settings ned eller tage et billede af dem inden man laver en total reset.... Man skal finde papir og blyant samt skrive eller tag billede og sætte tallene ind igen, det er MEGET hårdt og svært....
#246943
orm08 skrev:Tyder på at det kan være netværks relateret, appen sænker kvalitet hvis netværks kvalitet ikke er god nok - 20-25 mbit og rimelig god latency for at se UHD
det helt sikkert en mulighed men så tror jeg næsten det er måde appen måler hastighed den er galt med. jeg betaler for en 200/20 mbit/s forbindelse og når jeg selv måler den få jeg min. 140/12
jeg hoste bla også fler virtual server samt spil server fra samme forbindelse unden problemer, har også tested for packet loss fra min forbindelse til amazon unden problemer

factory reset har jeg prøvet under held

men nu har jeg bytte mit tv grundet andre problemer så jeg giv op
#247063
har muligvis fundet problemet ihverfald en løsning

da jeg oprettet min amazon prime video konto har jeg gjort det via amazon.com og en gammel amazon konto med US adresse, det gør åbenbart at den danske version af amazon video kun vil vise HD indhold

jeg skifte adresse på amazon.com til en dansk, umiddelbart hjalp det ikke
men da jeg lavet en helt ny profil på https://www.primevideo.com/ kunne jeg afspille UHD HDR kan være det også virker for dig se-cam