Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ceecin
#204512
Gents,

Er det muligt at se DR HBB tv I udlandet? Jeg skal have mig et nyt tv alligevel og ville gerne se om der var bedre mulighed for at se noget Dr tv.


Jeg gar udfra man skal anvende en VPN? Hvordan indstiller man ellers det land man vil stream HHB fra?

Er der nogle der har erfaring med HBB tv i udlandet.

Paa forhand tak
Af elmo
#204537
Jeg tvivler på at det går, for HBB følger jo kanalen og kommer via din udbyder, f.eks. Yousee. Du kan jo kun se HBBTV fra DR når TVet står på en DR kanal. Jeg vil tro at Yousee teknisk kunne enable HbbTV på f.eks. tyske kanaler.
Visse landes stationer kan tilgåes via apps, f.eks Svensk og engelsk TV på Samsung Smart TV. Se mine andre svar omkring detailer. På Chromecast (270 kr) findes f.eks. Filmon som lader dig se en lang række kanaler fra andre lande.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204540
Som elmo siger, så kræver DR's HbbTV at man først tuner hen på en DR-kanal. Rimelig begrænsende for en internet-tjeneste.

Sony har lavet en app i deres Smart TV interface, som kan gå udenom denne begrænsning, men jeg ved ikke om den virker i udlandet.

Heilken telefon har du? Hvis du ejer en iPhone, så kan du sende DR TV trådløst over på tv-skærmen via Airplay på Apple TV boksen. Så kan du også se DR-kanalerne. Det kræver en VPN.
Af elmo
#204578
Et andet alternativ er slingbox, som skal stå i Danmark med en god upload hastighed.

http://unlocator.com er en dansk DNS service, som hjælper at omgå de geolokation spærrer. F.eks. for at kunne se Netflix fra vilkårlig land i vilkårlig land. Dette mere fleksibelt end en VPN tjeneste. De understøtter i øjeblikket i alt 122 services, og nye kommer til jævnligt. Af danske findes DR, TV2 & TV3 & viaplay så vidt jeg hurtigt kan se. De fleste af disse kun på PC. Man kan jo så via via Chrome browser caste dette til en chromecast i TVet.

En tredje mulighed kunne være Watz me now. Det koster godt nok et månedligt abonnement, men tilbyder en håndfuld danske kanaler. Det burde være muligt at se i udlandet via VPN eller DNS.
Af Nauticay
#204588
hej
jeg har prøvet en del løsninger op dette og er kommet over denne side:
http://vpn-byen.dk

jeg har absolut ingenting i mod og betale lidt i mnd for en tjeneste som fungerer perfekt.
Bruger tjenesten i norge.

og det er sgu dejligt og se lidt dansk tv engang i mellem :)