Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#239882
Og hvad så? Der er da mange features, som dukker op løbende på modellerne (HDR inklusive). HDR er så ikke en feature, som umiddelbart giver så megen mening på den type TV det typisk tilføjes til efterfølgende (fordi hardwaren ikke er gearet til det).

Og ja, der kommer jo altid noget nyt næste år. Hvor vil du hen med den kommentar?
#239887
Overskriften får (måske) folk til at tænke: "Hold da op. Nu bliver det blevet en fed skærm med HDR, udvidet farverum, meget bedre billed..og den understøtter det. Fedt at en opdatering kan gøre det"

Som du selv nævner skal hardwaren være 100% gearet til det og derfor giver det umiddelbart ikke meget mening på den slags skærme..

Det er blot dét der også skal frem i lyset ellers er overskriften i min optik mere "Click Bait".

Men det er blot min vurdering

PS. Nu er tråden så en måned gammel, så mon ikke de fleste ejere af JU7005 har klikket sig ind på emnet og er tilfredse med skærmen :)
#239895
Jeg forstår ikke, hvad du prøver at byde ind med, PeterD?
Ingen af dine kommentarer bringer noget nyt til tråden.
Og overskriften passer jo fint. Selve opdateringen kan jo sammenlignes med den til Sony X85C.
Hvis man tror at skærmen bliver kraftigt forbedret pga. den overskrift, så har man vist ikke sat sig selv ordentligt ind i, hvad man har købt fra start af.
#239919
Jeg syntes det er total hul i hovedet og skal ud at købe nyt TV Hver år hvis man vil ha nogen af de nyere ting, mobil tlf. Kan opdateres, så burde TV også kunne, jeg har ikke 12.000 Kr til nyt TV hvert år.. og så er Samsung de ringeste til at komme med opdateringer, mit næste tv tror jeg bliver et LG.

Nogen som har hørt mere til den lovede opdatering så den får den nye 2016 Tizen??
#239920
"Nogen som har hørt mere til den lovede opdatering så den får den nye 2016 Tizen??"

Tror det er et nej??

Virker som om når man køber tv, at man ikke skal forvente noget i forhold til opdateringer af "styresystem" og andet gøjl!

Som skrevet før - der er intet smart over samsung tv, det er bare et tv...
Håber dog jeg er gal på den her...
#239959
Mfede skrev:Jeg forstår ikke, hvad du prøver at byde ind med, PeterD?
Ingen af dine kommentarer bringer noget nyt til tråden.
Og overskriften passer jo fint. Selve opdateringen kan jo sammenlignes med den til Sony X85C.
Hvis man tror at skærmen bliver kraftigt forbedret pga. den overskrift, så har man vist ikke sat sig selv ordentligt ind i, hvad man har købt fra start af.
Det er fint at du også skærer det ud i pap. Nøjagtig som jeg gør:

Det jeg byder ind med er. Klarhed til dem der ikke har fattet at man ikke bare kan opdatere en skærm med HDR og så få et markant bedre billed på sin 1,5 år gammel skærm.

Hardwaren SKAL være gearet til det og det løser en opdatering iKKE på noget som helst mærke. PUNKTUM!

Og ja..Det gælder ALLE producenter at skærmen skal være gearet til det fra start.
#239960
cooliant: Mit 6 år gamle LG TV i soveværelset har stadig aldrig fået en opdatering så jeg kan vælge DANMARK i stedet for SVERIGE så ur og kanalsøgning virker korrekt. Samme problem på utallige andre LG TV'er jeg har stødt på. Almen kendt.

Ikke engang med USB Flash er der kommet noget.

LG er markant dårligere til at udgive opdateringer end Samsung er min erfaring. De smider en model ud og glemmer alt om det (især deres non-OLED skærme).