Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Screwed
#239295
Hej

Håber igen på jeres hjælp. Jeg har købt en lg oled55b6 og kan se at der er 4k film på Netflix, og et gammelt abonnement til 79 kr pr mdr for 2 skærme. Når jeg læser om hvordan deres udvalg ser ud i 4k, så synes jeg at netflix skriver at det kun vil blive vist på tv der kan håndtere det og kun hos folk med det rigtige abonnement. Jeg kan godt se filmene på mit tv, men ikke på min bærbar - betyder det så at jeg på mirakuløs vis har fået adgang til 4k når den viser at indholdet er i 4k?
Af Screwed
#239299
Det er en macbook pro 15", så det tror jeg egentlig at den har. Jeg kan se dem på tv'et, men ifølge Netflix så skal man have abonnementet for at kunne se at de er der. Så det er egentlig det der undre mig mest, da jeg ikke mener at jeg har det abonnement. Overvejede nemlig at opgradere til 4k og 4 skærmen, men det vil jeg ikke hvis jeg allerede har 4k. :-)
Af en0c
#239302
Er du sikker på at filmene/serierne bliver afspillet i Ultra HD? For det lyder godt nok lidt mærkeligt at du har mulighed for at se Ultra HD/4K med et 2-skærms-abonnement.
Af Screwed
#239303
Jeg tror ikke at de bliver afspillet i 4k, men jeg synes at kunne læse rundt omkring at man kun kan se hvad der er 4k på Netflix hvis man har et 4 skærme + 4k abonnement. Det er derfor jeg undre mig. Er der en måde jeg kan undersøge det på?
Af en0c
#239304
Da jeg kun har 4 skærme+Ultra HD-abonnementet, kan jeg ikke sige om man kan se hvad der er af Ultra HD/4K-indhold med et andet abonnement. Men du kan prøve at søge efter "4K" på Netflix. Du kan derefter starte en af filmene/serie og trykke på "Info"-knappen på din fjernbetjening (det kan jeg i hvert fald på min LG 55UF840V). Så får du informationer frem omkring hvilket format der afspilles i. Du bør dog lade filmen/serien afspille i lidt tid (1-4 min., alt efter din internet-hastighed), da den muligvis skal loade det bedst mulige format.
Af Brixen
#239311
Er der ikke noget med at man fik 4k til samme pris som HD, hvis man var begyndt at bruge 4k inden prisen steg?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#239312
Brixen skrev:Er der ikke noget med at man fik 4k til samme pris som HD, hvis man var begyndt at bruge 4k inden prisen steg?
Jeg har i hvert fald stadig adgang til 4K, selvom jeg er på abonnementet med HD / 2. samtidige brugere.

Jeg streamede første gang 4K fra Netflix på lanceringsdagen (i forbindelse med en anmeldelse) og det ser ud til at de lader mig blive ved.
Af Screwed
#239351
Så det kan være at det er det samme for mit abonnement.

Jeg kan ikke umiddelbart se en info knap på magic remoten. Så ved ikke helt hvor jeg ellers kan få vist noget ang. opløsning osv. Nogen der ved det? Vil gerne tjekke at det nu også er 4k - ellers skal jeg jo have opgraderet. :-)
Af Brixen
#239363
Jeg bruger en Harmony 900 fjernbetjening, og der virker Info-knappen. Den kom frem ved at vælge LGOLED55B6V under opsætning af fjernbetjeningen.
Af Brixen
#239364
Screwed skrev:Jeg kan ikke umiddelbart se en info knap på magic remoten. Så ved ikke helt hvor jeg ellers kan få vist noget ang. opløsning osv. Nogen der ved det? Vil gerne tjekke at det nu også er 4k - ellers skal jeg jo have opgraderet. :-)
I Netflix appen er der en stribe serier og film, der hedder 4k. Prøv at vælge en af dem med Dolby vision, da tv'et viser i øverste højre hjørne, at det skifter til Dolbyvision.
Af Screwed
#239393
Jeg har ikke en fjernbetjening til at teste med, men har lige forsøgt med dit tip ang. Dolby Vision. Den skiftede selv, så jeg tror bare jeg bliver på mit abonnement med 2 skærme og nu åbenbart 4k og hele moletjavsen. :-)

Mange tak for hjælpen. :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#239396
Hvis man - ligesom Rasmus og jeg - nåede at bruge Netflix på en 4K skærm før de ændrede deres betingelser til, at man skulle have 4streams/4K abonementet, så fortsætter det med at understøtte 4K, selvom du kun har 2-bruger og et abonnement til 79 kr./måned.

Jeg havde Sony X9005B på prøve dengang (det første TV med 4K Netflix) hvor Netflix godt en måned senere ændrede vilkårene, men fordi jeg lige havde aktiveret 4K, så er 4K nu åbent på "den lille pakke" til kun 2 brugere og den lave pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#239403
Screwed skrev:Jeg har ikke en fjernbetjening til at teste med, men har lige forsøgt med dit tip ang. Dolby Vision. Den skiftede selv, så jeg tror bare jeg bliver på mit abonnement med 2 skærme og nu åbenbart 4k og hele moletjavsen. :-)

Mange tak for hjælpen. :-)
Fedt! :)

Jeg mener at huske, at nogen snakkede om, at det kunne gøres med LG's Magic Remote via en omvej. Vist noget med at man skulle bringe den lille ekstra menu frem, hvor man havde adgang til de knapper, som er fjernet på den fysiske fjernbetjening. Herfra skulle man kunne vælge "i" eller "info". Jeg har ikke selv prøvet det.