Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238399
Fibernet fra Fibia blev indført og oprettet for ca. 1 år siden hos mig. Få dage efter måtte jeg fravælge, da der dengang var låst for optagelse på mine 3 blurays fra Samsung og LG.
I sidste uge påstod en sælger fra Fibia, at der nu er låst op for optagelse og lagring i mine 3 blurays. På denne baggrund har jeg netop fået en ordrebekræftelse. Desværre står der ikke i ordrebekræftelsen, at signalet kan videreføres til mine egne blurays (købt hos El-Giganten).
I dag har jeg forsøgt at få dette afklaret hos Fibia kundeservice og teknisk support. Fibia vil ikke supportere udstyret - helt OK fra min side! Men Fibia kan eller vil tilsyneladende ikke svare på hvordan og om jeg kan forbinde udstyret!!!
Fibia henviser til, at jeg kan søge hjælp på nettet!!!!
Jeg er på nippet til at annullere ordren, da jeg finder deres support tvivlsom!!!
Senest rettet af AndersGeorg 21. sep 2016, 07:58, rettet i alt 1 gang.
Af AndersGeorg
#238408
Mit indlæg skal opfattes som et spørgsmål. Kan nogen derude berolige mig med, at der kan tilsluttes blurays, og har en viden om, hvordan det gøres? På forhånd tak!
Brugeravatar
Af hans123
#238413
Kan du forklare hvordan de låser for optagelse ?

Da jeg havde fiber var det via netværk og fibia boks.

Nogle bokse. Kunne man vist få med antenne udgang

Hvad har du ?
Af AndersGeorg
#238415
Hej
Iflg. sælger fra Fibia skulle der nu være åbnet for optagelse med eget udstyr. Hvis udstyret er fra en af deres konkurrenter, vil de lukke af for optagelsen, blev der sagt.
Jeg var usikker på, om det nu også er rigtigt, når min ordrebekræftelse ikke siger noget om det.
Min opringning til Fibia i dag gav ikke nogen afklaring, Jeg måtte diskutere med 3 forskellige i deres kundeservice. Den mest vidende af dem mente, det kunne lade sig gøre, men ville ikke erkende hvordan. I stedet blev jeg henvist til selv at søge afklaring på nettet.
Ordrebekræftelsen indbefatter 2 Airties 7410, men jeg kan ikke udlede noget af beskrivelsen.
På længere sigt vil jeg nok tvivle på Fibias kundeservice, hvis problemer skulle opstå.
Har du eller andre input herom? Egentlig ville jeg gerne kunne fortsætte med fibernet, men jeg vil helst ikke skulle ud i alt for hjemmestrikkede løsninger - eller nedgradere kvalitet fra HDMI kabling til Scart stik, som en af kundemedarbejderne talte om kunne blive nødvendigt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#238422
Fibia's boks har kun en HDMI-udgang og du kan ikke - uanset hvordan du gør det - optage noget via denne forbindelse. Der sendes ikke noget antenne-signal ud af boksen, så med mindre du har fået udstyr, som kan levere et coax-signal, så får du ikke noget ind i dine andre optagere, som kan bruges til noget. Boksene kan transmittere signalet videre via WIFI, men ikke i et format som nogen optager kan opfange og lagre.
Af Brixen
#238424
Der er forskel på om du har Fibia i en villa, eller i en lejlighed.
Jeg har Fibia i lejlighed, og har en boks, hvor der er coax ud til tv.
Nogle af mine venner har tv i villa, hvor de har en boks før tv'et, som jeg tror er IPTV.