Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#231388
Mit netop indkøbte Samsung UE49KS7005 har ikke HBO Nordic tilgængelig under APPS, selvom det burde være 'preinstalleret'. Jeg kan heller ikke søge det frem vha. søgefunktionen. Har snakket med Samsung som henviser til HBO. Ifølge HBO skulle deres app også virke på 2016 TV fra Samsung.

Jeg har også problemer med DR TV via HbbTV. Menuer virker fint, men så snart jeg prøver at afspille et program, så er der kun lyd og intet billede.

Netflix, Youtube etc. virker fint.

Nogle gode bud?

mvh. Jaron
#231418
Først orientering. DR sender kun hbb på DR1.
1. Gå ind i TVmenuen på system og aktiver datatjeneste.
2. Åben dine apps på smarthub. Find appen hbbTV og aktiver også den.

Når du vælger kanal DR1 vil der indenfor ca 1 minut dukke hbb menu nederst th på skærmbilledet. Tryk på fjernbetjeningens røde knap, og du ser nu hbb.
Ps. Det er en god idé at logge sig ind på DR, idet DR så husker hvor langt og hvad du har ser.
God fornøjelse
#231422
Jeg kommer fint ind i DR TV appen og kan logge mig på som bruger. Problemet opstår først når jeg forsøger at afspille et program. Bjælke med tid osv kommer fint op og lyden er der, men bare intet billede.

Automatisk opdatering er allerede sat til og seneste version af SW er installeret uden resultat.

mvh. Jaron
#231884
Lige en lille update.

HBO Nordic har løst problemet, så nu fungerer det upåklageligt.

Tekniker hos DR melder at de at deres app sandsynligvis har en bug på nye Samsung TV, fordi TV'et ikke understøtter den version af Javascript Tool som benyttes. Deres udviklere arbejder på at få det løst, men ingen tidshorizont pt.