Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#226517
Desværre måtte vi stoppe kalibreringen ganske hurtigt, den er bare udskudt til om nogle dage.

Vi nåede dog 2-punkts white. Jeg må sige, dette tv er utroligt følsomt, at få fra 1,5% point off til 0,5% gør en utrolig forskel, og det hele står synligt bedre, det gælder nær sort snavs og detaljer, også dybden i billedet (nok fordi det vide er klarere hvidt, og det gullige i House of Cards er mere naturligt nu (måske har der været noget galt i det område hvor de fleste indendørs scener er optaget). Endelig er Daredevil væsentligt forbedret og kan nu ses (igen skifter scenerne med meget mørke karakter når den lille smule lys der er er hvidt). Så jeg er håbefuld.
Af KBW
#226522
Når jeg stiller skarpt på iPhonen sætter den også hvidpunktet, resultatet er for blåt her, væggene er mere gule på tv'et og skjorten lidt mindre blå (men stadig blå - men er egentlig en hvid skjorte). Men igen, tusinder af scener der er gullige, for mig at se er hele serien gullig, som Ringenes Herre er grønlig!
Af KBW
#226534
Det er første afsnit første sæson, lige i starten, men egentlig det samme hele vejen igennem. Anden scene ved konventet også gul, derefter kommer introen med banding når der filmes op ad statuerne mod mørk nattehimmel. Billede er fra scenen ca. 10 minutter inde!

Hvis man locker ind på PC kan man selv sætte underteksterne for alle enheder. Jeg prøver mig lidt frem og tilbage fordi mange undertekster på OLED bliver for kraftige/hvide. Så det grå bagpå ee fint, skal nok lige finde en anden skrifttype.